Καλά ξεκίνησε ο μήνας για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μετά την ανακοίνωση της Κυβέρνησης για τη μείωση τεκμηρίων από την 1/1/2025. Κάποιοι έσπευσαν να πουν ότι είναι ένα προεκλογικό πυροτέχνημα. Ωστόσο από την 1 Ιανουαρίου 2025 μειώνονται τα τεκμήρια των αυτοκινήτων κατά 30% . 

Σύμφωνα με την κυβερνητική εξαγγελία για τα εισοδήματα του 2024 (φορολογικές δηλώσεις 2025) θα μειωθούν τα «τεκμήρια»  κατά 30%. Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων αναφέρει ότι όσον αφορά στα αυτοκίνητα, πρόκειται για μια αναγκαία και απολύτως θετική αλλαγή. Ο ΣΕΑΑ έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι τα τεκμήρια είναι πολλαπλάσια από το πραγματικό κόστος χρήσης (καύσιμα, ασφάλιση, συντήρηση κλπ).
Συγχρόνως, τα εξωπραγματικά τεκμήρια στα αυτοκίνητα αποτρέπουν την πώληση οχημάτων μεγαλύτερης αξίας. Αυτοκίνητα που θα προσφέρουν σημαντικά δημοσιονομικά έσοδα, πχ. Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ κλπ. Η μείωση των τεκμηρίων των αυτοκινήτων επίσης θα εκλογικεύσει ένα συνδεδεμένο με αυτά, παράλογο, ετήσιο φόρο, το «φόρο πολυτελούς διαβίωσης», με βάση πλέον τα € 308, αντί € 440 που ισχύει σήμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια άλλη σημαντική είδηση που βέβαια μέσα από τα «Νέα της Πιάτσας» είχαμε προαναγγείλει από το 2022 είναι η αλλαγή ιδιοκτησίας της FCA Greece που πέρασε στον Όμιλο Βασιλάκη (Autohellas) και στην ισραηλινή Samelet. Η εξαγορά της FCA Greece πήρε το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού με το ποσό να αγγίζει τα 65.000.000 ευρώ. Η Autohellas κατέχει το 51% ενώ η Samelet το 49%. Έτσι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τις Alfa Romeo, Fiat, Abarth και Jeep στη χώρα μας. 
Η εισαγωγή των μοντέλων των προαναφερθέντων αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι δικαίωμα της εταιρίας Ornos Α.Ε. η οποία ανήκει από κοινού στην Autohellas (Όμιλος Βασιλάκη) και στην ισραηλινή Samelet Motors. Από τη νέα συμφωνία, του Γιώργου Βασιλάκη και του Omer Levi, δεν θα επηρεαστούν -τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο- οι συμβάσεις του προσωπικού της FCA Greece. Η Autohellas πέρυσι είχε κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 750 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 19,1% και ο κύκλος εργασιών της FCA Greece ξεπέρασε το 2021 τα 114 εκατ. ευρώ.

Στην Ισπανία στις 10 Απριλίου παρουσιάσθηκαν δύο Jeep.Το Avenger που ήδη έχουμε αναρτήσει εδώ και μερικές εβδομάδες (Auto Moto) και το νέο Grand Cherokee που διαθέτει νέα αρχιτεκτονική, νέα εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση και τεχνολογίες αιχμής. Στην Ευρώπη το Grand Cherokee προσφέρεται αποκλειστικά με το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο τοποθετεί το μοντέλο στην κατηγορία των οχημάτων χαμηλών ρύπων (LEV). Περισσότερα μετά την 15η Μαΐου (μέχρι τότε υπάρχει embargo).

Στις αρχές Ιουνίου η ΚΟΣΜΟΚΑΡ ετοιμάζει μια έκπληξη. Που; Στην Αστυπάλαια. Τι θα κάνει; Θα προβάλει τα αποτελέσματα ενός προγράμματος στο νησί που οι μετακινήσεις θα γίνονται με μηδενικούς ρύπους. Θα θυμόσαστε το μήνυμα της VW  «Αστυπάλαια –  Έξυπνο και αειφόρο νησί». Στις 8 Ιουνίου θα γίνει η παρουσίαση των επόμενων σχεδίων της VW και ειδικότερα για τις υπηρεσίες στην Αστυπάλαια, vehicle sharing  “astyGO” και shuttle service “ASTYBUS” μέσω της πρωτοποριακής εφαρμογής “astyMOVE”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Στις 10 και 11 Ιουνίου γιορτάζεται η εκατονταετηρίδα των 24 Hours of Le Mans, που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της Peugeot στη διάσημη γαλλική πίστα. Μπορεί οι αγώνες αντοχής να μην έχουν την δημοσιότητα που έχει η F1 και το WRC ωστόσο και οι αγώνες αντοχής έχουν το δικό τους κόσμο και τη δική τους ιστορία.

Ο θεσμός Auto Roundup του Texas Auto Writers Association (TAWA) 2023 ανακήρυξε το Nissan Ariya «Ηλεκτρικό Όχημα του Τέξας» . Στο Auto Roundup 2023, στο Eagles Canyon Raceway στο Decatur του Τέξας δημοσιογράφοι αυτοκινήτων και content creators αξιολόγησαν τα νέα οχήματα και ψήφισαν με βάση το εσωτερικό, το εξωτερικό, την αξία, τις επιδόσεις και τη συνολική απήχησή τους. Η εντυπωσιακή σχεδίαση και η προηγμένη τεχνολογία έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση των συμμετοχόντων και το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Nissan Ariya πρόσθεσε ένα ακόμη βραβείο στην “τροπαιοθήκη” του. 

Ξεκίνησε η εμπορική σταδιοδρομία του νέου DS 3 στην Ελλάδα με τρείς εκδόσεις. Με κινητήρα βενζίνης, με κινητήρα ντίζελ αλλά και με την ηλεκτρική E-Tense που διαθέτει νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης 115 kW (156 ίππων) και νέα μπαταρία 54 kWh που του επιτρέπει να φτάσει σε αυτονομία έως και 404 km στον μικτό κύκλο κατά WLTP. Το νεότερο μοντέλο της DS Automobiles, που προβλήθηκε ιδιαίτερα στον πιο προβεβλημένο θεσμό υψηλής ραπτικής, την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, ήρθε στην Ελλάδα και ήδη ξεκίνησε η διάθεσή του. Το νέο DS 3 -προσφέρεται σε 5 επίπεδα εξοπλισμού ανάλογα με τον κινητήρα- που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο Poissy, στο Παρίσι, βασίζεται στην πλατφόρμα τελευταίας γενιάς CMP. Η πλατφόρμα αυτή προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, άνεση και οδηγική απόλαυση. Οι τιμές ξεκινούν από 29.900 ευρώ για το DS 1.2 PureTech 100 Bastille.

Άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα είναι και το Volkswagen ID.3 2ης γενιάς στις εκδόσεις Pro Performance και Pro S. Η παραλαβή αυτών των μοντέλων θα ξεκινήσει από το τρίτο τρίμηνο του 2023 και μετά. Το ανανεωμένο ID.3 δεύτερης γενιάς που η VW θα το αποκαλύψει άμεσα θα είναι εξοπλισμένο με την τελευταία γενιά λογισμικού που βελτιώνει την απόδοση του συστήματος και μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις over-the-air. Επιπλέον, το βασικό πακέτο εξοπλισμού αναβαθμίζεται και πλέον περιλαμβάνει μια οθόνη infotainment με διαγώνιο 12 ίντσες (30,5 εκατοστά),  θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αναδιπλούμενες καθρέπτες και πολλά ακόμα στοιχεία. 

Στο πλευρό του μεγάλου μας αγώνα, του Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι η ΕΚΟ . Για τα επόμενα τρία χρόνια η ΕΚΟ θα είναι ο μέγας Χορηγός του «EKO Ράλλυ Ακρόπολις» ενώ αναβαθμίζεται η συνεργασία με τη Motorsport Greece.  Η μεγαλύτερη ελληνική εταιρία εμπορίας καυσίμων, η EKO , είναι υποστηρικτής της ελληνικής διοργάνωσης τα τελευταία δέκα χρόνια. Η ΕΚΟ παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να βρίσκεται δίπλα στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού και συνεχίζει να στηρίζει – ως ονοματοδότης και Μέγας Χορηγός – το Ράλλυ Ακρόπολης, έχοντας συμβάλει στην προσπάθεια επιστροφής του στο καλεντάρι του WRC και στις επιτυχημένες διοργανώσεις τόσο του 2021 όσο και του 2022. Με ανακοίνωσή της η ΕΚΟ θα συνεχίσει να είναι αναπόσπαστο μέρος του “EKO Acropolis Rally” στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA (WRC) που προβάλει τη χώρα μας σε παγκόσμιο και σε εθνικό επίπεδο.

Λέτε να πετύχει η νέα πρόταση του Λ. Αυγενάκη για πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού στο χώρο του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» ; Επειδή μέχρι σήμερα έχουν ανακοινωθεί πολλές πίστες σε διάφορες περιοχές της χώρας μας δεν πανηγυρίζουμε. Η πρόταση για την κατασκευή της πίστας στο χώρο του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», μόλις λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στο Καστέλλι είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Όχι μόνο γιατί επιτέλους η Ελλάδα θα μπορέσει να αποκτήσει πίστα για αγώνες αλλά γιατί θα είναι και μια έξυπνη επενδυτική κίνηση. Με μια πίστα διεθνών προδιαγραφών η Ελλάδα θα προβληθεί ακόμη περισσότερο και φυσικά θα «έρθει» χρήμα στη χώρα μας. Περιμένουμε να δούμε…
‘Ήδη το πρώτο βήμα έγινε όταν ο Λ.Αυγενάκης συναντήθηκε στη Βαλένθια με τον CEO της DORNA και επικεφαλής του MotoGP Carmelo Ezpeleta .

Σωστοί στη Renault. Πριν βγάλουν από τη γραμμή παραγωγής το νέο Austral του έκαναν σκληρές δοκιμές σε τρία εκατομμύρια χιλιόμετρα σε κάθε τύπο δρόμου. Έκαναν δηλαδή 75 φορές το γύρο του κόσμου. Στόχος των Γάλλων ήταν να εντοπίσουν οποιαδήποτε πιθανό πρόβλημα παρουσιαζόταν και να το βελτιώσουν ώστε να διασφαλιστεί ότι το Austral μπορεί να προσφέρει κορυφαία οδηγική ευχαρίστηση, ποιότητα και αξιοπιστία. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η ποιότητα αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας με την ονομασία Renaulution.

Η Nissan έχει βρει έναν τρόπο να ανοίξει τον κόσμο της μηχανικής και της κατασκευής αυτοκινήτων στα νέα μυαλά. Με το πρόγραμμα «Nissan Skills Foundation» εμπνέει την επόμενη γενιά ταλέντων. Ειδικοί επιστήμονες ασχολούνται με όλους αυτούς τους νέους που έχουν πάθος για το σχεδιασμό, τη μηχανική και την κατασκευή οχημάτων, εστιάζοντας  στα θέματα STEM (Επιστήμης, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών). Το Nissan Skills Foundation που βρίσκεται στο εργοστάσιο του Sunderland,  συνεργάζεται με σχολεία για την παροχή προγραμμάτων που ενθαρρύνουν τα παιδιά  να σκεφτούν επαγγέλματα που μπορεί να μην είχαν ονειρευτεί ποτέ, όπως  η μηχανική που «κρύβεται» πίσω από ένα ηλεκτρικό όχημα. Οι συνεδρίες στο Nissan Skills Foundation επιτρέπουν στα παιδιά να «μάθουν μέσα από την πράξη», κατασκευάζοντας ένα αυτοκίνητο από ένα σετ LEGO σε μια μίνι γραμμή παραγωγής, εξερευνώντας στοιχεία όπως η ποιότητα, η διαχείριση των αποβλήτων και η επισήμανση των βελτιώσεων.

Το Σάββατο, την ώρα που γίνονταν τα δοκιμαστικά της F1 στο Miami, γινόταν ταυτόχρονα στο Λονδίνο και η στέψη του βασιλιά Καρόλου. Φαίνεται υπήρχαν στην Αμερική αρκετοί Άγγλοι που υποστηρίζουν τη βασιλεία και τον Κάρολο. Στις κερκίδες υπήρχαν αρκετά πανό σαν αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία.


Ο Πανελλήνιος Συνδέσμος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΑ.Σ.Μ.Α.) και το Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασία έχοντας ως κοινή προτεραιότητα την Οδική Ασφάλεια. Η συνεργασία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: κοινές δράσεις εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε θέματα Οδικής Ασφάλειας, που θα έχουν σκοπό να συμβάλλουν την πρόληψη των θανάτων και τραυματισμών σε τροχαίες συγκρούσεις που πλήττουν την χώρα μας, καθώς και υποστήριξη των ήδη υπαρχουσών δράσεων των δυο Οργανισμών. Στη συμφωνία αυτή βοήθησε και ο δημοσιογράφος  Στράτος Φωτεινέλης (φωτο)

Τα ελαστικά ADVAN της Yokohama έρχονται τώρα ως στάνταρ εργοστασιακός εξοπλισμός στα Lexus RZ BEV 2023. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας (BEV) , το οποίο κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Ασίας, από τον περασμένο Μάρτιο. Το RZ εφοδιάζεται με ελαστικά 235/60R18 103H εμπρός και 255/55R18 105V πίσω.

Και να κλείσουμε με τη φωτογραφία που έκανε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο το γύρο της Ελλάδος αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Τη φωτογραφία της έχετε δει. Το ερώτημα όμως δεν έχει απαντηθεί. Ο οδηγός έχει δίπλωμα; Και από ποια χώρα μας ήρθε στο νησί μας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης