Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Λόγω των αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, η Mazda αναγκάστηκε να διακόψει τη λειτουργία του κινητήρα 2.0 λίτρων στο Miata. Υπάρχει όμως μια εξαίρεση. Μπορείτε ακόμα να αποκτήσετε το μεγαλύτερο σύστημα κίνησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιανουάριο του 2020. Στις υπόλοιπες χώρες (και στην Ελλάδα) η μικρότερη μονάδα των 1,5 λίτρων θα είναι ο μοναδικός κινητήρας.
Η ανακοίνωση έγινε πριν από λίγες εβδομάδες κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Κροατία. Το ιταλικό τμήμα της εταιρείας επιβεβαίωσε τώρα τον αναπάντεχο θάνατο της μονάδας των 2,0 λίτρων. Από την άλλη, ο κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 130 ίππους και 150 Nm ροπής, διατηρώντας το βάρος του συνόλου σε εντυπωσιακά χαμηλά νούμερα.
Θα προσφέρει ποτέ η Mazda ένα Miata με μεγαλύτερο κινητήρα στην Ευρώπη; Είναι δύσκολο να το πούμε. Ωστόσο, το μοντέλο της επόμενης γενιάς θα είναι πιθανότατα σε κάποιο βαθμό ηλεκτροκίνητο, γεγονός που θα επιτρέψει στην εταιρεία να εγκαταστήσει έναν μεγαλύτερο κινητήρα και να εξακολουθεί να πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.
Ένα ολοκαίνουργιο MX-5 είναι πιθανότατα αρκετά χρόνια μακριά, αφού η λογική λέει ότι το πρόσφατα λανσαρισμένο ND3 θα παραμείνει για λίγο καιρό. Μια 35th Anniversary Edition έρχεται αργότερα φέτος, αλλά αν θα προσφέρεται μόνο με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων, θα είναι απαγορευμένος καρπός στην Ευρώπη.