Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στη Νότια Κορέα βρίσκεται σε κρίση, και οι επιδόσεις της Tesla χρησιμεύουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα. Το 2023, η αμερικανική μάρκα ήταν ο κορυφαίος κατασκευαστής εισαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, ωστόσο, ολόκληρο τον Ιανουάριο του 2024, η Tesla κατάφερε να πουλήσει μόνο ένα όχημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, η Tesla από την πώληση 1.022 οχημάτων στη Νότια Κορέα τον Δεκέμβριο του 2024, πούλησε ένα μόνο όχημα τον Ιανουάριο του 2024. Το εν λόγω όχημα ήταν ένα Model Y που κατασκευάστηκε στην Κίνα και σε αντίθεση με τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν σε άλλες αγορές, διαθέτει μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Παρόλο που αυτό το καθιστά φθηνότερο από το αμερικανικής κατασκευής Model Y, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας εφάρμοσε πρόσφατα νέους κανονισμούς που το καθιστούν πολύ ακριβό για να τύχει πλήρους φοροαπαλλαγής.

Τί συνέβη και έκαναν βουτιά οι πωλήσεις ηλεκτρικών;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράγοντες όπως τα ασαφή οικονομικά κίνητρα για αγορά EV, η έλλειψη δημόσιων σταθμών ταχείας φόρτισης και οι ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των κινεζικής κατασκευής οχημάτων, προβληματίζουν και ουσιαστικά εμποδίζουν την υιοθέτηση των EV.

Όμως, δεν είναι μόνο τα κίνητρα που επηρεάζουν τις πωλήσεις EV. Το Bloomberg αναφέρει ότι οι φόβοι σχετικά με την ασφάλεια των μπαταριών κινεζικής κατασκευής έχουν αυξηθεί μετά από πυρκαγιές που έλαβαν μεγάλη δημοσιότητα. Ενώ μελέτες δείχνουν ότι οι ανησυχίες για τις πυρκαγιές των EV είναι δυσανάλογες (υπήρξαν 132 πυρκαγιές που προκλήθηκαν από EV στη Νότια Κορέα το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με 4.000 πυρκαγιές ετησίως για τα οχήματα εσωτερικής καύσης), εξακολουθούν να έχουν οδηγήσει σε ανησυχίες των καταναλωτών και σε πολιτικές που περιορίζουν την εγκατάσταση φορτιστών σε υπόγειους χώρους στάθμευσης.

Η χώρα αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη σταθμών ταχείας φόρτισης. Παρόλο που η Νότια Κορέα διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό φορτιστών ανά οδηγό στη γη, περίπου το 90 τοις εκατό από αυτούς είναι αργοί φορτιστές.

Ως αποτέλεσμα αυτών των αυξανόμενων ανησυχιών, η αγορά EV συρρικνώθηκε για πρώτη φορά από το 2017 στη Νότια Κορέα. Το 2023, οι καταναλωτές της χώρας αγόρασαν 0,1% λιγότερα EV από ό,τι το 2022, 157.823 μονάδες, οδηγώντας σε ανησυχίες για το μέλλον του κλάδου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης