Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι χωρίς αμφισβήτηση πιο ασφαλή από ποτέ, με όλα τα είδη τεχνολογιών τόσο για την πρόληψη ατυχημάτων όσο και για την ελαχιστοποίηση της ζημιάς σε περίπτωση που αυτό συμβεί. Ωστόσο, η εταιρεία Scuderia Cameron Glickenhaus έχει ανεβάσει την ασφάλειά της στο επόμενο level, καθώς το υπεραυτοκίνητό της SCG 004S μπόρεσε πρόσφατα να περάσει τις δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης χωρίς την ανάγκη πλευρικών αερόσακων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο συγκεκριμένο τεστ που εμφανίζεται και στο βίντεο, αναπαριστάται η περίπτωση ενός οχήματος να συγκρούεται πλευρικά με το SCG 004S με ταχύτητα στα 51 χλμ./ώρα. Μάλιστα, στο αντικείμενο πρόσκρουσης είχε τοποθετηθεί και μια μπάρα παραμόρφωσης για να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερη αναπαράσταση πραγματικού ατυχήματος.

Τελικά, για πρώτη φορά στην Ιστορία, το μοντέλο κατάφερε να περάσει επιτυχώς τη δοκιμασία χωρίς τη χρήση πλευρικών αερόσακων, δείχνοντας πως οι επιβάτες δεν θα τραυματίζονταν σε μια τέτοια περίπτωση ατυχήματος με 51 χλμ./ώρα. 

Η σπουδαιότητα του εγχειρήματος έγκειται στο ότι, σε αντίθεση με μια μετωπική σύγκρουση, η οποία έχει τον χώρο του κινητήρα να λειτουργεί ως ζώνη τσαλακώματος πριν φτάσει η δύναμη στον χώρο επιβατών, το πλάι δεν το κάνει, επομένως πρέπει να μπορεί να παραμορφώνεται αρκετά, ώστε να απορροφά, ενώ παράλληλα να παραμένει αρκετά άκαμπτο για την προστασία των επιβατών. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό όταν οι αερόσακοι αφαιρούνται από την εξίσωση, κάτι που σημαίνει ότι η SCG πρέπει να έχει κάνει σοβαρή επένδυση για να φτάσει τις δομές πρόσκρουσης του οχήματος σε αυτό το επίπεδο προστασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης