Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Volvo κάνει την έκπληξη και ανάμεσα σε μία γκάμα βασισμένη στα SUV, φέρνει μία πρόταση που προσφέρει κάτι το διαφορετικό. Ο λόγος για το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Minivan EM90, το πρώτο στην ιστορία της σουηδικής φίρμας με συρόμενες πόρτες και στις δύο πλευρές. Το σύνολο βασίζεται αρκετά στο ομόσταυλο Zeekr 009 (λόγω Geely), διαθέτει όμως πιο κομψή εμφάνιση και πιο premium τεχνολογίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά τις διαστάσεις είναι επιβλητικά μεγάλο, με μήκος 5206 χιλιοστά, πλάτος 2024 χιλιοστά και ύψος 1859 χιλιοστά. Διαθέτει τεράστιο μεταξόνιο 3205χλστ. και η ζυγαριά του σταματά στα 2.763 κιλά.

Το Volvo EM90 μπορεί να εφοδιαστεί με τροχούς είτε 19 είτε 20 ιντσών, ενώ διαθέτει αρκετά αεροδυναμικό σχήμα. Στο μπροστινό μέρος υιοθετεί μία διακριτική φωτιζόμενη “μάσκα” και νέους προβολείς που παραπέμπουν σε αυτούς του ηλεκτρικού SUV EX90. Το προφίλ προδίδει την προέλευση του minivan, ενώ το πίσω μέρος έχει αναβαθμιστεί διακριτικά με νέα πίσω φώτα που επεκτείνονται στις κολόνες για να εναρμονιστούν καλύτερα με τη σχεδιαστική γλώσσα της Volvo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο εσωτερικό υπάρχουν θέσεις για τη μεταφορά μέχρι και 6 επιβατών (3 σειρές καθισμάτων), με την μεσαία σειρά να έχει άνετα αεριζόμενα καθίσματα τα οποία προσφέρουν άνεση σε όλο το κορμί και αρκετές επιλογές εξατομίκευσης.

Από την οροφή του αυτοκινήτου κατεβαίνει μία μεγάλη οθόνη 15.6 ιντσών για την ψυχαγωγία των πίσω επιβατών, η οποία αναδιπλώνεται όταν δεν χρησιμοποιείται. Η Volvo αναφέρει ότι τα πίσω καθίσματα μπορούν να γίνουν “θέατρο, αίθουσα συσκέψεων ή υπνοδωμάτιο” με το πάτημα ενός διακόπτη ή με φωνητική εντολή για την αλλαγή των ρυθμίσεων των παραθύρων, των καθισμάτων, των οθονών, του φωτισμού και του κλιματισμού. Παράλληλα το ηχοσύστημα 21 ηχείων της Bowers & Wilkins υπόσχεται να μετατρέψει το EM90 σε “ιδιωτική αίθουσα συναυλιών εν κινήσει”.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει επίσης μία μεγάλη οθόνη 15.4 ιντσών η οποία είναι και το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment, και παράλληλα με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ολοκληρώνουν τον άκρως hi-tech χαρακτήρα του πρώτου ηλεκτρικού minivan στην ιστορία της Volvo.

Η ισχύς παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και αποδίδει 270 ίππους, προσφέροντας στο μοντέλο την ικανότητα να κάνει το 0-100 σε 8.3 δευτ. έχοντας πίσω κίνηση. Η τεράστια μπαταρία των 116 kWh μπορεί να φορτιστεί από το 10 στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά με την αυτονομία να αγγίζει τα 738 χιλιόμετρα για τον κύκλο δοκιμών ελαφρών οχημάτων της Κίνας (CLTC) και όχι WLTP.

Η Volvo αναφέρει ότι το EM90 είναι ήδη διαθέσιμο για προπαραγγελία στην Κίνα, όπου ανταγωνίζεται άλλα μίνι βαν υψηλών προδιαγραφών, όπως το Lexus LM και το Buick GL8. Επιπλέον αγορές βρίσκονται υπό εξέταση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης