Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μια πρόσφατη μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου George Washington University (GW) για την αγορά των Η.Π.Α. αποκάλυψε ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα (BEV) τείνουν να διανύουν λιγότερα χιλιόμετρα ετησίως σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των plug-in υβριδικών).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την έρευνα αυτή, χρησιμοποιήθηκαν μετρήσεις από 12.5 εκατ. μεταχειρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 11,4 εκατομμύρια μεταχειρισμένα SUV που έχουν καταχωριστεί προς πώληση μεταξύ 2016 και 2022. Διαπιστώθηξε ότι ενώ τα περισσότερα ICE, υβριδικά και PHEV οδηγούνται για παρόμοιες αποστάσεις, τα ηλεκτρικά οχήματα συνήθως διανύουν κατά μέσο όρο 7.205 λιγότερα χλμ. ετησίως.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι η διαφορά αυτή πιθανότατα προκύπτει από την τακτική των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων, να τα χρησιμοποιούν ως δευτερεύοντα οχήματα. Επιπλέον, το άγχος για την αυτονομία και η λιγότερο ανεπτυγμένη υποδομή φόρτισης, σε αντίθεση με το καλά εδραιωμένο δίκτυο βενζινάδικων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, συμβάλλουν σε αυτό το φαινόμενο.

Ο John Helveston, συγγραφέας της μελέτης, αναφέρει ότι κατά μέσο όρο ένα βενζινοκίνητο Ι.Χ. οδηγείται για 18.735 χλμ. ετησίως, ενώ το μέσο ηλεκτρικό για 11.530 χλμ. Το χάσμα ήταν λιγότερο έντονο στην κατηγορία των SUV με τα βενζινοκίνητα στα 20.832 χλμ. ετησίως και τα ηλεκτρικά SUV στα 17.038 χλμ. ετησίως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Αν πρόκειται να δημιουργήσετε μία μαθηματική εξίσωση που να προβλέπει πόσες εκπομπές διοξειδίου μπορούν να εξοικονομηθούν από την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, αυτή η εξίσωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο πιστεύετε ότι θα οδηγούνται τα ηλεκτρικά οχήματα”, σημείωσε.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης