Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Όπως το βραβευμένο EV6, έτσι και EV9 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United». Στο μπροστινό εμφατικό μέρος, το EV9 διαθέτει την τελευταία εκδοχή του Digital Tiger Face. Οι χαρακτηριστικοί κάθετοι προβολείς είναι LED και χαρακτηρίζονται από το μοτίβο λεπτής δέσμης ή, για τη GT-line, από μικρούς κύβους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το EV9 θεωρείται ότι είναι η ναυαρχίδα της πλήρως ηλεκτρικής γκάμας της KIA. Είναι ένα από τα 15   αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να λανσάρει η Kia μέχρι το 2027 και στην Ελλάδα θα το δούμε μέχρι το τέλος αυτού του μήνα που διανύουμε.

Αν και στην παρουσίαση του νέου eSUV της Kia που έγινε στη Γαλλία δεν είμασταν και δεν το οδηγήσαμε ώστε να σας μεταφέρουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις θα αρκεστούμε σε μερικά χαρακτηριστικά του νέου ηλεκτρικού EV9.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) της Kia. Έχει μακρύ μεταξόνιο και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για όλους τους επιβάτες και στις τρεις σειρές καθισμάτων.

Στην 6-θέσια έκδοση, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μεταξύ των καθισμάτων χαλάρωσης ή των περιστρεφόμενων για τη δεύτερη σειρά.

Τα καθίσματα χαλάρωσης προσφέρουν αναβαθμισμένη άνεση, ενώ τα περιστρεφόμενα μπορούν να «βλέπουν» προς την τρίτη σειρά. Επιπλέον, το EV9 διαθέτει καινοτομίες που κάνουν τα ταξίδια πιο άνετα και βολικά, όπως ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματες χειρολαβές πόρτας τύπου pop-up, αεριζόμενα καθίσματα πρώτης και δεύτερης σειράς και τριπλή πανοραμική οθόνη.

Το σημαντικό όμως είναι η αυτονομία. Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι το EV9 -υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση 800 Volt- έχει αυτονομία 563 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) ενώ μέσα σε 15 λεπτά γρήγορης φόρτισης μπορεί να προσθέσει έως και 249 χιλιόμετρα κίνησης μέσα στην πόλη.

Το EV9 είναι εξοπλισμένο με αμφίδρομη φόρτιση, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν όχι μόνο να φορτίζουν το EV τους χρησιμοποιώντας ένα wall box ή ένα δημόσιο σημείο φόρτισης, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας για να τροφοδοτηθούν ηλεκτρονικές συσκευές (V2L) – ή ακόμη, στο μέλλον, το σπίτι τους (V2H) ή το δίκτυο (V2G).

Διατίθεται με την επιλογή των ψηφιακών εξωτερικών καθρεπτών (DSM), όπου υπάρχουν ψηφιακές οθόνες συνδεδεμένες με κάμερες αντί για αναλογικούς καθρέπτες. Αυτές διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού, αυξάνοντας τόσο την ασφάλεια όσο και την ευκολία. Ο ψηφιακός καθρέφτης οπισθοπορείας, εν τω μεταξύ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κανονικός ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης ή ως οθόνη με απεικόνιση της λήψης της κάμερας.

Η κεντρική κονσόλα είναι εξοπλισμένη με έναν γρήγορο ασύρματο φορτιστή smartphone. Χαμηλότερα υπάρχει θύρα USB-C και υποδοχή φόρτισης, ενώ η δεύτερη και η τρίτη σειρά διαθέτουν επίσης θύρες USB-C. Ταυτόχρονα, υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί φωτισμού καμπίνας με ατμοσφαιρικά χρώματα, ενώ οι κρυφοί φωτιζόμενοι διακόπτες εξασφαλίζουν διαισθητικό χειρισμό. Οι συνδυασμοί στο εσωτερικό περιλαμβάνουν τα χρώματα Dark Gray & Black, Brown & Black, Dark Gray & Light Gray και Navy Blue & Dark Gray. Η διαθεσιμότητα κάθε χρωματικού σχήματος εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού.

Με μήκος 5.010 χιλιοστά, το Kia EV9 είναι το πιο ευρύχωρο επιβατικό μοντέλο της Kia και είναι το δεύτερο που κατασκευάζεται στην ειδική πλατφόρμα BEV της HMG: την Electric Global Modular Platform ή e-GMP.

Το βασικό μοντέλο έχει πλάτος 1.980  χλστ. και ύψος 1.755 χλστ., με μεταξόνιο 3.100 χλστ. Το EV9 GT-line έχει μήκος 5.015 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.780 χλστ., και έχει μεταξόνιο 3.100 χλστ. Εκτός από το ότι είναι ευρύχωρο  για τους επιβάτες, το Kia EV9 διαθέτει επίσης πρόσθετο μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk).

Η πισωκίνητη έκδοση έχει μέγιστο frunk 90 λίτρων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση προσφέρει 52 λίτρα. Το κανονικό πίσω πορτμπαγκάζ προσφέρει 828 λίτρα όταν τα 4/5 καθίσματα είναι όρθια και έως 333 λίτρα όταν τα 6/7 καθίσματα είναι στραμμένα προς τα πάνω.

Το Kia EV9 διατίθεται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση. Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με μπαταρία 99,8 kWh με τεχνολογία μπαταριών τέταρτης γενιάς της Kia.

Η έκδοση (RWD) με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει κινητήρα 149,5 kW με μέγιστη ροπή 350 Nm. Με τελική ταχύτητα στα 185 χλμ./ώρα, αυτή η έκδοση επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και προσφέρει μία αυτονομία έως και 563 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον WLTP.

Η τετρακίνητη έκδοση (AWD) συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες 141 kW με μέγιστη ροπή 250 Nm και 350 Nm (εμπρός και πίσω, αντίστοιχα) για τη βασική έκδοση και 350 Nm και 350 Nm για την έκδοση GT-line. Έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ.ώρα. Η βασική έκδοση καλύπτει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα, ενώ η GT-line ή η αναβαθμισμένη βασική έκδοση χρειάζεται μόλις 5,3 δευτερόλεπτα. Οι εκδόσεις AWD προσφέρουν εκτιμώμενη κατά WLTP ηλεκτρική αυτονομία έως 512 χλμ. για την έκδοση Baseline και έως 505 χλμ. για την GT-Line.

Το EV9 είναι εξοπλισμένο με τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις προτιμήσεις του οδηγού καθώς και στις συνθήκες οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα: Eco, που μεγιστοποιεί την απόδοση, Sport, που αυξάνει την ισχύ για καλύτερες επιδόσεις, Normal, για ισορροπία μεταξύ απόδοσης και άνεσης και My Drive, για πλήρη εξατομίκευση ρυθμίσεων.

Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, η νέα Multi-Link ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διασφαλίζει ομαλή και άνετη οδήγηση, ενώ τα αυτορρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ βελτιώνουν τόσο το κράτημα όσο και τη σταθερότητα όταν το όχημα μεταφέρει βαρύ φορτίο. Τα ελαστικά που ελαχιστοποιούν το NVH, σε συνδυασμό με τον σχεδόν αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα, διασφαλίζουν μία ήσυχη οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης R-MDPS προσφέρει υψηλής ακρίβειας πληροφόρηση, τοποθετώντας το EV9 στην κορυφή της κατηγορίας του.

Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως κατά την οδήγηση σε βρεγμένους, χιονισμένους ή λασπωμένους δρόμους, η τετρακίνηση δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που θα βελτιώσει την ασφάλεια αλλά και τις επιδόσεις. Το σύστημα Terrain Mode Select επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν τη λειτουργία Mud, Sand ή Snow μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, όταν οδηγούν σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Στη συνέχεια, το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τον έλεγχο του συστήματος κίνησης, την κατανομή της ροπής και το πλαίσιο για βέλτιστη απόδοση.

Στην Ευρώπη το EV9 θα είναι διαθέσιμο σε πέντε γυαλιστερά χρώματα, στα Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Flare Red, Pebble Gray, Iceberg Green. Επιπλέον, το Ivory Silver σε γυαλιστερό ή ματ διατίθεται αποκλειστικά για το EV9 Baseline. Τέλος, μεταφερόμενο από το Concept EV9, το Ocean Blue μπορεί να εφαρμοστεί στην έκδοση GT-line σε ματ ή γυαλιστερό φινίρισμα.

Περισσότερα όταν θα το οδηγήσουμε…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης