Του Περικλή Χαλάτση

Τα αυτοκίνητα της Mazda με εξαίρεση το MX 5 που στη πλειοψηφία των προτιμήσεων είναι στις πρώτες θέσεις, όλα τα άλλα είναι κάπως παρεξηγημένα. Γιατί; Ίσως λόγω της υψηλής τιμής πώλησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό και αναφερόμαστε στην ελληνική αγορά.  Ίσως γιατί οι γιαπωνέζοι που είναι επικεφαλής της Mazda επιμένουν να μην κάνουν «σκόντο» στην ποιότητα κρατώντας υψηλές τιμές σε αρκετά μοντέλα. Ωστόσο οι πελάτες που γνωρίζουν, το εκτιμούν. Και επιλέγουν τα αυτοκίνητα της Mazda που δεν κάνουν «εκπτώσεις» στην ποιότητα και φυσικά δεν χαμηλώνουν και τις τιμές πώλησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δοκιμάσαμε το CX-60 PHEV, ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μεγάλους χώρους και «άφθονη» ιπποδύναμη. Αρχικά να ξέρετε ότι είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο για οικογένεια, άνετο στα ταξίδια και το βασικότερο με μια ιπποδύναμη που σε συναρπάζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι διαστάσεις του είναι επιβλητικές. Το μήκος (4.745 mm) , το πλάτος (1.890 mm) και το ύψος (1.680 mm) δεν περνούν απαρατήρητα. Η ναυαρχίδα της Mazda στην ευρωπαϊκή αγορά απέχει από το έδαφος (ανάλογα με τις διαστάσεις των ελαστικών) 170 η 175 mm. Τα αυτοκίνητα που συνήθως βρίσκονται στις εκθέσεις διατίθενται με 18άρες ζάντες.

Το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο είχε 20άρες ζάντες με ελαστικά 235/50R/20. Το μεταξόνιο είναι 2.870 mm που σημαίνει ότι στο εσωτερικό οι χώροι είναι άπλετοι και οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν ότι στριμώχθηκαν.

Πλούσιος είναι και ο χώρος των αποσκευών που με όλα τα καθίσματα όρθια ο ωφέλιμος χώρος είναι από 477 έως 570 λίτρα.

Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά – διευκολύνει όταν μεταφέρεις πράγματα- και αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χώρος των αποσκευών αυξάνεται στα 1.726 λίτρα.

Το Mazda CX-60 PHEV είναι «στημένο» πάνω στη νέα πλατφόρμα “Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture”. Φορτωμένο με ότι πιο σύγχρονο από πλευράς τεχνολογίας υπάρχει.

Κάτω από το καπό του CX υπάρχει ένας τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.488 cc, άμεσου ψεκασμού ο οποίος αποδίδει 191 ίππους και 261 Nm ροπής. Όμως παράλληλα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 175 ίππων και 270 Nm ροπής που στο σύνολο η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 327 ίππους στις 6.000 σαλ και ροπή 500/4000 σαλ.

Έχει στάνταρ αυτόματο σύστημα τετρακίνησης i-Activ με κιβώτιο 8 σχέσεων ( ΕΑΤ). Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα paddles για χειροκίνητες αλλαγές.

Το εσωτερικό του CX-60 δεν θα μπορούσε να υστερούσε σε ποιότητα και τεχνολογία. Ακόμη και ο πιο αδιάφορος θα εντυπωσιαζόταν από τη φωτεινή καμπίνα, τα δερμάτινα καθίσματα με τις προσεγμένες ραφές αλλά και την πανοραμική ηλιοροφή που φθάνει μέχρι και στους πίσω επιβάτες.

Ακόμη και στα σημεία με πλαστικά υλικά αυτά ήταν μαλακά και αρίστης ποιότητας. Το ξύλο σφενδάμου προσεγμένο ,με λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν, ενώ κυριαρχεί η τεχνική δεσίματος «Musubu».

 

Στο εσωτερικό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη κεντρική οθόνη των 12 ιντσών, το head-up display, το Bose ηχοσύστημα με 12 ηχεία , υπερβολή όμως για όσους δεν τους αρέσει να  οδηγούν με μουσική.

Έξυπνο και λειτουργικό είναι το στρογγυλό ,περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Στο δρόμο

Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική του θέση για να έχει την τέλεια ορατότητα στο δρόμο. Υπάρχει και το καινοτόμο σύστημα εξατομίκευσης οδηγού, το οποίο όταν εισάγεις το ύψος σου ρυθμίζει αυτόματα το κάθισμα, το τιμόνι και τους ηλεκτρικούς πλευρικούς καθρέπτες. Επίσης το  head-up display χρησιμοποιώντας μια κάμερα εντοπίζει τη θέση των ματιών σου.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, εποπτεύει άριστα το δρόμο ενώ με τη βοήθεια των καμερών και των  αισθητήρων κινείται με σιγουριά και ασφάλεια. Στην πόλη το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν κουράζει. Εύκολο είναι και το παρκάρισμα. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό .

Κινηθήκαμε αρκετά στους δρόμους της Αττικής και είχαμε θετική εικόνα. Παρά το μεγάλο όγκο του αυτοκινήτου, είναι πανεύκολο στις μετακινήσεις.

 

Στον ανοικτό δρόμο με υψηλές ταχύτητες το CX-60 «πατάει» άψογα στο δρόμο, έχει άριστη ποιότητα κύλισης και είναι ιδανικό για άνετα ταξίδια. Τα ελαστικά στο «δικό» μας αυτοκίνητο ήταν 235/50R/20 αντί 235/60/ R18 που συνήθως θα βρείτε στα υπόλοιπα CX-60. Στην έκδοση CX-60 PHEV θα τα βρείτε με 20άρες ζάντες. Η ανάρτηση μπροστά εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια και πίσω είναι πολλαπλών συνδέσεων. Τα φρένα από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. Μπροστά είναι διπλοί αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 347 mm και πίσω επίσης αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 328 mm.

Στην πόλη όταν αναγκαστικά φρενάρεις διαρκώς αυξάνεται η ηλεκτρική αυτονομία. Είναι κάτι που το παρατηρείς εύκολα παρατηρώντας το δείκτη της ηλεκτρικής αυτονομίας.

Η επιτάχυνση του Mazda CX-60 PHEV είναι από 0-100 μόλις 5.8’’ και η τελική αγγίζει τα 200 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι 33 g/km. Μέσα στην πόλη μπορείτε να κινηθείτε μόνο με ηλεκτρική ενέργεια από 63-68 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα και φυσικά όταν η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 17,8 kWh είναι πλήρως φορτισμένη.

Στην εθνική οδό το CX-60 PHEV «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβετε. Αλλά και όταν βγείτε από την εθνική οδό και ακολουθήσετε κάποιον επαρχιακό δρόμο με μεγάλες ανηφόρες το αυτοκίνητο δεν θα σας προβληματίσει. Στις στροφές δεν δείχνει να παίρνει κλίσεις και έτσι δεν τρομάζει τους επιβάτες. Το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) που διαθέτει το CX 60 σταθεροποιεί το όχημα στις στροφές αφού επιβραδύνει διακριτικά τον πίσω εσωτερικό τροχό. Όταν αποφασίσετε να μπείτε σε χωματόδρομο μην ανησυχήσετε. Με το πρόγραμμα off-road η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 175 χλστ και δεν υπάρχει κανένας φόβος για χτυπήματα αρκεί να κινείστε με λογικές ταχύτητες .

Στο εσωτερικό δεν περνάνε οι εξωτερικές ατέλειες των δρόμων και οι επιβάτες ταξιδεύουν με ηρεμία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι υποδειγματική.

Τη διπλή του ιδιότητα με το plug-in υβριδικό σύστημα το CX-60 PHEV τη δείχνει αφενός με τα διακριτικά λογότυπα PHEV στα μπροστινά φτερά και την ένδειξη e-Skyactiv στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Βέβαια υπάρχουν δεξιά και αριστερά στο πίσω μέρος του CX-60 τα δύο καπάκια. Το ένα για τη βενζίνη και το άλλο για τη φόρτιση του plug-in υβριδικού συστήματος.

Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 50 λίτρων (μικρό για τον όγκο του αυτοκινήτου) και η αυτονομία του υπολογίζεται 350 χλμ. Η μέση κατανάλωση ενέργειας σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 1,5 l/100 χλμ και 23 kWh/100 χλμ.

Η τιμή εκκίνησης του τετρακίνητου CX-60 είναι 58.087 εύρω στην έκδοση Line. Στην έκδοση Exclusive η τιμή ανέρχεται στα 59.673 ευρώ και στην έκδοση Takumi η τιμή εκκίνησης είναι 63.691 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης