Ο Αμερικανός αναβάτης αποκαλύπτει πώς προετοιμάζεται για τις ακραία απαιτητικές συνθήκες των αγώνων motocross.

Έχοντας γίνει γνωστός με το παρατσούκλι “Bam Bam” για το μοναδικό του στυλ με τέρμα γκάζι, ο 29χρονος Justin Barcia αγωνίζεται στα αμερικάνικα πρωταθλήματα motocross και supercross με την ομάδα Troy Lee Designs /GASGAS. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα του πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις ακραίες απαιτήσεις αυτού του είδους των αγώνων. «Όταν τα δίνω όλα, ο καρδιακός μου ρυθμός είναι 185 ή 190bpm για ένα ολόκληρο 20λεπτο», λέει ο ίδιος. Το να μπορείς να χειριστείς μια μοτοσυκλέτα 90kg σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές και άλματα απαιτεί σίγουρα έναν μοναδικό συνδυασμό δύναμης, αντοχής και ευελιξίας.

Μεγαλώνοντας, ο Barcia δεν ενδιαφερόταν για τα ομαδικά αθλήματα. «Οι γονείς μου ήθελαν να με γράψουν στο ποδόσφαιρο και τρόμαξα», λέει. Η ατομικότητα του motocross του άρεσε. Έγινε επαγγελματίας αναβάτης σε ηλικία 16 ετών και κέρδισε αμέσως το βραβείο “Rookie of the Year” της AMA. Από τότε, έχει πετύχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών νικών στο Supercross de Paris. Το 2021 αγωνίστηκε για πρώτη φορά με την Troy Lee Designs/GASGAS και κέρδισε δύο αγώνες supercross (κατηγορία 450). Παρά τις επιτυχίες αυτές, ο Barcia εκπλήσσεται με το πόσο μακριά έχει φτάσει: «Απλά ξεκίνησα να συμμετέχω σε τοπικούς αγώνες και συνεχώς γινόμουν όλο και καλύτερος».

Σε αυτό το μοτίβο, πάντα αναζητά νέους τρόπους για να φτάσει στη νίκη. «Αισθάνομαι ότι το άθλημά μας είναι ένα μεγάλο παζλ και συνδέω κομμάτια για να είμαι η – όσο το δυνατόν – καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου», λέει. «Πάντα προσπαθώ να καταλάβω ποιο θα είναι το επόμενο βήμα».

01 Ταχύτητα
Δεν είναι δυνατόν να πας χαλαρά με τη μοτοσυκλέτα, Justin Barcia.
«Σε μια κανονική μέρα προπόνησης στην πίστα, βγαίνω για προθέρμανση 15 ή 20 λεπτά. Θέλω να νιώσω άνετα και να βρω τις σωστές γραμμές. Μετά κάνω μια συγκεκριμένη προπόνηση. Τις προάλλες έκανα σκέλη, δηλαδή εκκίνηση και στη συνέχεια 12 γύρους. Ένας γύρος είναι περίπου ένα λεπτό, επομένως κάθε σκέλος είναι περίπου 12 λεπτά. Έκανα λοιπόν τρία σκέλη συνολικά. Μετά από το κάθε σκέλος, κάνω ένα διάλειμμα, ενώ ο μηχανικός ελέγχει τη μοτοσυκλέτα. Μετά βγαίνω να κάνω ακόμη ένα σκέλος. Ό,τι και να κάνω, η ένταση θα είναι υψηλή».

Διαβάστε τη συνέχεια στο coremag.gr!