Επιστροφή στη μοτοσυκλέτα μετά το Lockdown: Τι να προσέξεις 

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 9 Μαΐου 2020, 11:05
Επιστροφή στη μοτοσυκλέτα μετά το Lockdown: Τι να προσέξεις 

του Νίκου Τσαμάνδουρα 

Για σχεδόν δυο μήνες οι μοτοσυκλέτες πολλών εξ ημών έμειναν παροπλισμένες. Αν ήταν τυχερές, ήταν σε κάποιο γκαράζ, αν όχι, ήταν έρμαια των καιρικών συνθηκών σε δρόμους και αυλές. Και στις δυο περιπτώσεις όμως, οι νέες μας βόλτες έχουν κάποια σημεία προσοχής. 

Ειδικά στην περίπτωση που η μοτοσυκλέτα μας ήταν έξω, πριν την πάρουμε και φύγουμε καλό θα ήταν να κάνουμε έναν ενδελεχή έλεγχο. Σημαντική λεπτομέρεια είναι αυτός να προηγηθεί του –αναγκαίου ενδεχομένως- πλυσίματος, το οποίο θα μπορούσε να «κρύψει» τυχόν διαρροές όπως θα δούμε και παρακάτω. 

Πρώτα κοιτάμε τον κινητήρα. Το τελευταίο που θα θέλαμε να δούμε είναι κάποια λιμνούλα λαδιού από κάτω, ενώ τσεκάρουμε και τα καπάκια για πιθανές διαρροές λαδιού. Όσο είμαστε στην περιοχή του κινητήρα, ελέγχουμε και τα δοχεία υγρών του ψυγείου αλλά και του πίσω φρένου. Αν η μοτοσυκλέτα ήταν εκτεθειμένη στον ήλιο, ελέγχουμε και για πιθανό πολυμερισμό σε σωληνάκια. Κοινώς τσεκάρουμε αν έχουν ξεραθεί τα κολάρα, κάτι που θα ήταν δυνητικά καταστροφικό σε περίπτωση μιας μακρινής βόλτας.  

Εφόσον έχουμε τσεκάρει τα περί κινητήρα, ελέγχουμε τις αναρτήσεις και τα φρένα, επίσης για διαρροές, καθώς οι φλάντζες τους επίσης μπορεί να έχουν ξεραθεί. Περνώντας στην περιοχή του τιμονιού, γυρνάμε το διακόπτη στο On για μερικά δευτερόλεπτα χωρίς να βάλουμε μπροστά τον κινητήρα, έτσι ώστε να «ξυπνήσουν» τα υγρά της μπαταρίας (αν πρόκειται για τέτοιο τύπο στοιχείου). Έπειτα βάζουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και δοκιμάζουμε όλα τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας, ώστε να ξέρουμε πως δεν έχει υποκύψει κάποιο μέρος (πχ των φωτιστικών σωμάτων) στη σκόνη και την υγρασία. Αν όλα λειτουργούν κανονικά δεν υπάρχει πρόβλημα, αν κάτι στα χειριστήρια κολλάει (όπως τα alarm ή η επιστροφή των φλας) δοκιμάζουμε κάποιο σχετικό σπρέυ επαφών. Όσο είμαστε στην περιοχή του τιμονιού, ελέγχουμε και τη στάθμη του υγρού του εμπρός φρένου. 

Αν όλα έχουν πάει καλά μέχρι εδώ, χωρίς διαρροές στα μηχανικά μέρη ή βλάβες στα ηλεκτρονικά, σειρά έχει ένα καλό πλύσιμο. Μετά το σχετικό στέγνωμα, έρχεται η ώρα της λίπανσης. Κύριο λόγο έχει η αλυσίδα, αλλά και πολλά επί μέρους εξαρτήματα που μετά από βροχή και ακινησία μπορούν να έχουν δυσκολία στην κίνηση, όπως το ποδωστήριο των ταχυτήτων ή η ντίζα του συμπλέκτη. Η φροντίδα σε αυτά τα απλά μέρη μπορεί να κάνει την απλή καθημερινή μετακίνηση, αλλά και τη βόλτα, πολύ πιο ευχάριστη. Τέλος, πάμε στο κοντινότερο βενζινάδικο για έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Προσοχή, τα ελαστικά μας, ακόμα και με τις σωστές πιέσεις, πρέπει να διανύσουν κάποια χιλιόμετρα και μάλιστα κατά προτίμηση σε φρέσκια και τραχιά άσφαλτο, προτού να μπορούν να αποδώσουν τα δέοντα. 

Μπόνους: Έλεγχος σε εμάς τους ίδιους. Αν έχουμε να ανέβουμε σε μοτοσυκλέτα για μεγάλο χρονικό διάστημα, σώφρον θα ήταν να δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να ξανασυνηθίσει την αίσθηση των φρένων και το συνολικό βάρος του δίτροχού μας. Κρίμα δεν είναι η πρώτη βόλτα μετά από καιρό να καταλήξει στο συνεργείο εξαιτίας ενός άγαρμπου φρεναρίσματος; Ακόμα σοφότερο, είναι να μην ξεχνάμε πως πλέον κυκλοφορεί κόσμος εκεί έξω. Kόσμος που πιθανά θα κινείται με μεγαλύτερο άγχος και βιασύνη σε σχέση με τους περασμένους μήνες, όπερ μεταφράζεται σε μεγάλη προσοχή εκ μέρους μας.  

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 9 Μαΐου 2020, 11:05