Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα τελευταία χρόνια η BMW έχει δείξει αυξανόμενο ενδιαφέρον για μοντέλα προσανατολισμένα στην πίστα, με μοτοσυκλέτες όπως η ριζοσπαστική HP4 Race του 2017 και η M 1000 RR. Τώρα η εταιρεία έχει καταθέσει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που σχετίζεται με ένα μηχάνημα σχεδιασμένο για εύκολη μετάβαση μεταξύ του δρόμου και της πίστας, χρησιμοποιώντας ανασυρόμενα και όχι αφαιρούμενα φλας.

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επικεντρώνεται στα πίσω φλας, τα οποία είναι βιδωμένα σε μια μακριά βάση πινακίδας κυκλοφορίας που φαίνεται να μοιάζει πολύ με αυτή που χρησιμοποιείται στην υπάρχουσα S 1000 RR. Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι η ίδια ιδέα θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε μοντέλα όπως η R 1250 GS ή τα επερχόμενα μοντέλα R 1300 GS και M 1300 GS που αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους το 2023. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δείχνει δύο διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους τα φλας θα μπορούσαν να σχεδιαστούν ώστε να αποσύρονται στο εσωτερικό, προστατεύοντάς τα από ζημιές, με μια παραλλαγή να χρησιμοποιεί περιστρεφόμενα φλας και μια δεύτερη έκδοση όπου γλιστρούν πλευρικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της BMW λέει: “…τα φλας είναι συνήθως στερεωμένα σε βάσεις σε σχήμα μπράτσου που εκτείνονται σε εγκάρσια κατεύθυνση του οχήματος και στις δύο πλευρές. Αυτό που ωφελεί σημαντικά την ορατότητα και συνεπώς την ασφάλεια στο δρόμο είναι περισσότερο εμπόδιο όταν λειτουργεί μακριά από την οδική κυκλοφορία. Για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιείται εκτός δρόμου ή σε πίστα, μπορεί να προκύψουν καταστάσεις στις οποίες υπάρχει σημαντικά αυξημένος κίνδυνος πρόκλησης ζημιάς ή ακόμη και θραύσης των προεξεχόντων στηριγμάτων”.

Το απλούστερο από τα δύο σχέδια που εμφανίζονται στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της BMW ενσωματώνει στροφείς στις βάσεις των στηριγμάτων των φλας, επιτρέποντάς τους να μετακινούνται χειροκίνητα προς τα εμπρός όπου κουμπώνουν στη θέση τους δίπλα στο στήριγμα της πινακίδας κυκλοφορίας. Ως παραλλαγή αυτής της ιδέας, η BMW εμφανίζει εσωτερικές προεκτάσεις στα περιστρεφόμενα φλας (σημειώνονται στο 19a παρακάτω) που μετακινούνται προς τα πίσω όταν τα φλας γυρνούν στη θέση offroad. Αυτές οι προεκτάσεις προορίζονται να κολλήσουν εκεί που θα ήταν κανονικά η πινακίδα κυκλοφορίας, επιτρέποντας στα φλας να βρίσκονται σε λειτουργία offroad μόνο όταν αφαιρείται η πινακίδα κυκλοφορίας, προφανώς για να αποτρέψουν τους αναβάτες από ακούσια οδήγηση στο δρόμο με τα φλας στη διπλωμένη θέση.

Η δεύτερη έκδοση διαθέτει αναδιπλούμενα φλας που γλιστρούν μέσα στο στήριγμα της πινακίδας κυκλοφορίας, αλλά δεν εξαφανίζονται εντελώς. Αυτό δυνητικά έχει το πλεονέκτημα ότι τα υπόλοιπα στελέχη των φλας θα εξακολουθούν να είναι ορατά, ακόμα κι αν δεν συμμορφώνονται πλέον με τη νομοθεσία που υπαγορεύει τη θέση τους. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης