Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα σκούτερ δεν είναι ακριβώς αυτό που πολλοί από εμάς θα θεωρούσαν κάτι παραπάνω από οχήματα σχεδιασμένα να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων ατόμων και εκείνων με περιορισμένες ικανότητες. Αλλά μια εταιρεία με το όνομα Avvenire θέλει να ξεκινήσει μια επανάσταση στα σκούτερ των μικρών μετακινήσεων.

Μοιάζει με σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας και το Tectus θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το πιο κακόγουστο σκούτερ που υπάρχει. Διαθέτοντας μια κλειστή καμπίνα με AC και θέρμανση επίσης, επιλογές όπως προαιρετική κάμερα, παρακολούθηση GPS και ακόμη και ασύρματη φόρτιση, το Tectus βελτιώνει την πρακτικότητα. Η ασφάλεια της κλειστής καμπίνας είναι μέχρι ενός σημείου καλύτερη από τα αντίστοιχα οχήματα ανοιχτού τύπου, αλλά το πρόβλημα του να ανατραπούν εύκολα εξακολουθεί να υπάρχει.
Η εταιρεία, Avvenire, τοποθέτησε στο τρίκυκλο αυτό όχημα, ένα αρθρωτό πίσω άκρο, επιτρέποντας εκτεταμένες επιλογές φορτίου. Αλλά είναι οι δυνατότητες του Tectus που πραγματικά ξεχωρίζουν;
Το Tectus τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον εμπρός τροχό και έναν για τους πίσω τροχούς, που παρέχουν ισχύ 2,000 watt και με τελική ταχύτητα 32 χλμ/ώρα την ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορο από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ για μικρές αστικές μετακινήσεις. Αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου με δυνατότητα διαμόρφωσης έως και 6,000 watt/h παρέχοντας έως και 160 χλμ. αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εταιρεία αναφέρει την ανάγκη για μεταφορές όλο το χρόνο, ειδικά για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι εξελίξεις στην τεχνολογία όσον αφορά τα σκούτερ για μικρές μετακινήσεις έχουν μείνει πίσω. Το Tectus στοχεύει να αντιμετωπίσει πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα οχήματα αυτά, όπως η χρηστικότητα παντός καιρού, η άνεση, ακόμη και η δυνατότητα φόρτισης του σκούτερ χωρίς καλώδιο με την προαιρετική ασύρματη φόρτιση.
Ο Aldo Baiocchi, Πρόεδρος της Avvenire, υπογραμμίζει την ευελιξία του Tectus. Στο επίσημο δελτίο τύπου της Avvenire, δήλωσε: «Το Tectus, με τον προηγμένο σχεδιασμό και το σύστημα AWD, μπορεί να σας μεταφέρει οπουδήποτε, οποτεδήποτε. Δεν υπάρχει τίποτα σαν αυτό. Τώρα, οι ηλικιωμένοι μπορούν να ταξιδεύουν με στυλ και άνεση χωρίς την ανάγκη της παραδοσιακής φόρτισης. Το μέλλον των σκούτερ για τις μικρές μετακινήσεις είναι εδώ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αντίθεση με τα τυπικά σκούτερ που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για μετακινήσεις στους δρόμους των πόλεων, το Tectus μπορεί να πάει παντού. Διαθέτει ενισχυμένα ελαστικά και κίνηση στους τρεις τροχούς που επιτρέπει στον οδηγό να εξερευνήσει δρόμους πέρα από τα όρια του ομαλού πεζοδρομίου. Φυσικά, η κλειστή καμπίνα του με AC και θέρμανση προστατεύσει από τα στοιχεία της φύσης.
Όσον αφορά την τιμολόγηση και τη διαθεσιμότητα, το Tectus θα προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Στο αρχικό επίπεδο το Tectus Deluxe θα έχει τιμή περίπου 6,500 €. Εν τω μεταξύ, το Tectus Ultimate, με τις θήκες για ζεστά και κρύα ποτήρια, το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το GPS, τον προαιρετικό σαρωτή δακτυλικών αποτυπωμάτων και την ασύρματη φόρτιση θα κοστίζει περίπου 8,300 €, στην Ιταλία.
Οχήματα όπως το Avvenire Tectus έχουν σίγουρα πολλές δυνατότητες όσον αφορά τη βελτίωση της κινητικότητας των ατόμων που ζουν στο αστικό περιβάλλον. Το φουτουριστικό του στυλ και η μοντέρνα τεχνολογία σίγουρα προσθέτουν επίσης πολλή ελκυστικότητα. Και παρόλο που το Tectus διατίθεται στην αγορά για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, μπορούν και οι νεότεροι να το χρησιμοποιούν στην πόλη, ή σε εκτός δρόμου χρήση.
Το μεγάλο ερώτημα όμως είναι η αποφυγή της ανατροπής σε μεγάλες κλίσεις του δρόμου και αν αυτό συμβεί, κατά πόσο θα είναι εύκολο να απεγκλωβιστεί ο οδηγός ιδιαίτερα αν είναι μεγάλης ηλικίας και δεν θα μπορεί να ανοίξει την καμπίνα. Σε αντίστοιχα ανοικτού τύπου οχήματα ο κίνδυνος τραυματισμού των χεριών κυρίως είναι μεγαλύτερος, ενώ η κλειστή καμπίνα μπορεί να προσφέρει λίγη περισσότερη προστασία. Τα φώτα έκτακτης ανάγκης και η κάμερα μπορούν να βοηθήσουν σε περίπτωση ανατροπής, όμως το πρόβλημα υπάρχει και σε οχήματα όπως το Tectus χρειάζεται να λυθεί με την τοποθέτηση των μπαταριών όσο το δυνατόν χαμηλότερα, την αύξηση του μετατροχίου (πλάτος επαφής των πίσω τροχών), ενώ με τέσσερις τροχούς είναι πολύ μεγαλύτερη η δυνατότητα κίνησης σε δρόμο με κλίση ιδιαίτερα σε συνδυασμό στροφής και επιβράδυνσης, όπου αντίστοιχα με έναν τροχό εμπρός και δύο πίσω η ανατροπή γίνεται εύκολα.
Χρειάζεται προσοχή λοιπόν η οδήγηση σε δρόμους με κλίση και διατήρηση μικρής ταχύτητας κίνησης με αυτά τα οχήματα και σίγουρα θα δούμε πολλές εξελίξεις σε αυτά που θα αφορούν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

nbsp;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης