​Ducati Multistrada V4 RS

H Ducati κατά τη διάρκεια του τέταρτου επεισοδίου της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024 παρουσίασε μια σπορ έκδοση της adventure Multistrada V4 την περιορισμένης παραγωγής Multistrada V4 RS.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H νέα Ducati Multistrada V4 RS είναι η πιο σπορ και πιο εξελιγμένη Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ από τον κατασκευαστή με έδρα τη Μπολόνια και παράγεται σε αριθμημένα αντίτυπα.

Η έκδοση RS είναι η τελευταία προσθήκη στην σειρά μοντέλων Multistrada, που γιορτάζει εφέτος την εικοστή επέτειό της, και είναι εξοπλισμένη με τον κινητήρα Desmosedici Stradale, που προέρχεται από τον αντίστοιχο της Panigale V4.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χάρη στον V4 με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων, η απόδοση του Desmosedici Stradale στην Multistrada V4 RS φθάνει τους 180 ίππους και ξεχωρίζει από τον μοναδικό του ήχο χάρη στον ξηρό συμπλέκτη και το τελικό της Akrapovič.

Η V4 RS ξεχωρίζει επίσης και από τα μοναδικά στοιχεία της εμφάνιση της, όπως το λογότυπο RS που σχεδιάστηκε από το Centro Stile και εμφανίζεται στα γραφικά, στο κλειδί και στην οθόνη.

Η λεπτή και αεροδυναμική ουρά, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, με τις ενσωματωμένες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη ενισχύει περισσότερο την σπορ εμφάνιση της RS.

Η Ducati Multistrada V4 RS είναι ένα μοντέλο στο οποίο κάθε εξάρτημα, κάθε λεπτομέρεια – από το πακέτο ηλεκτρονικών με τεχνολογία ραντάρ έως το πολύ ελαφρύ υποπλαίσιο από τιτάνιο – επιλέχθηκε με έναν μόνο στόχο: τη δημιουργία της πιο σπορ μοτοσυκλέτας τουρισμού μέχρι σήμερα.

Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες, οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό “ράμφος”, δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και τα γραφικά με αναφορές στa χρώματα των Desmosedici MotoGP.

Το υποπλαίσιο της σέλας από τιτάνιο τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση.

Η Ducati Multistrada V4 RS παράγεται σε αριθμημένη σειρά. Ο αριθμός εμφανίζεται σε μια μαύρη πλακέτα από ανοδιωμένο αλουμίνιο, διακοσμημένη με την ιταλική σημαία..

Κινητήρας

Η Ducati Multistrada V4 RS είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην οικογένεια Multistrada που υιοθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale 1.103 κ.εκ.

Για να συνδυάσει την ομαλότητα που χαρακτηρίζει τη Multistrada με την προσωπικότητα και τα σπορ χαρακτηριστικά της Panigale και της Streetfighter, η Ducati έκανε επεμβάσεις στον V4 ώστε να αποκτήσει μια πιο ομαλή καμπύλη παροχής ισχύος στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα, χάρη στο desmo, να είναι συναρπαστική κοντά στον κόφτη.

Άλο ένα στοιχείο της προσωπικότητας της V4 RS είναι ο χαρακτηριστικός ήχος της εξάτμισης, ο οποίος είναι βαθύς χαμηλά και εντυπωσιακός στις ψηλές στροφές.

Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με την υιοθέτηση του φίλτρου αέρα από την Panigale V4 R, και ένα σύστημα εξάτμισης με τελικό Akrapovič που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Multistrada V4 RS.

Σε αυτή τη διαμόρφωση ο Desmosedici Stradale αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων, με κόφτη στις 13.500 σ.α.λ. 

Για αξιοποίηση των επιδόσεων του κινητήρα Desmosedici στον δρόμο η τελική σχέση στο κιβώτιο είναι πιο κοντή, οι ενδιάμεσες σχέσεις παραμένουν αμετάβλητες.

Τέλος – όπως και στις Panigale V4 SP2 και Streetfighter V4 SP2 – η Multistrada V4 RS διαθέτει επίσης ξηρό συμπλέκτη STM-EVO SBK από αλουμίνιο billet.

Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή οδήγηση κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και των αλλαγών ταχυτήτων και ο χαρακτηριστικός ήχος με την τυπική μεταλλική του χροιά του συμπλέκτη.

Για τη βελτίωση της θερμότητας που εκπέμπει ο κινητήρας, ο Desmosedici Stradale έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί τους πίσω κυλίνδρους όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη με νεκρά και η θερμοκρασία κινητήρα είναι πάνω από 70°.

Το διάστημα συντήρησης για τον έλεγχο του διακένου των βαλβίδων στη Multistrada V4 RS είναι κάθε 30.000 χλμ.

 

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει: ραντάρ εμπρός και πίσω με λειτουργία Adaptive Cruise Control (ACC) και ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection – BSD).

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down.

Όλα αυτά τα συστήματα έχουν βαθμονομηθεί για τα χαρακτηριστικά και την προβλεπόμενη χρήση του μοντέλου και έχουν ενσωματωθεί σε τέσσερα Riding Modes, συγκεκριμένα τα Race, Sport, Touring, Urban.

Στη V4 RS, εισάγεται για πρώτη φορά και το Full Power Mode που παρέχει μέγιστη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες, με άμεση απόκριση από το γκάζι.

Τα υπόλοιπα Power Modes έχουν βαθμονομηθεί για χρήση στη Multistrada V4. Συγκεκριμένα:

High (συσχετίζεται από προεπιλογή με το Sport Riding Mode) προσφέρει μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα με ελαφρά μείωση της ροπής στην 1η, 2η και 3η, με άμεση απόκριση στο γκάζι.

Medium (που συσχετίζεται από προεπιλογή με το Touring Riding Mode) προσφέρει επίσης μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα, με ελαφρά μείωση στην 1η, 2η και 3η, αλλά με πιο γλυκιά απόκριση στο γκάζι.

Low (προεπιλογή στη λειτουργία Urban Riding Mode) με ισχύ μειωμένη στα 84 kW (114 hp) και ομαλή απόκριση στο γκάζι.

Η Multistrada V4 RS είναι επίσης εξοπλισμένη με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες.

Η TFT οθόνη 6,5″ προσφέρει τη δυνατότητα προβολής του χάρτη πλοήγησης χάρη στο Ducati Connect, το οποίο επιτρέπει το mirroring της κινητής συσκευής.

Πλαίσιο και εργονομία

Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS είναι στημένο γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση.

Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από αυτό της Multistrada V4 S και της Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της γωνία του τιμονιού (25,75° σε σύγκριση με 24,5°).

Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini, 2,7 κιλά ελαφρύτερες από αυτές της V4 S, συνεισφέρουν στην πιο δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Τα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 εμπρός και 190/55 πίσω, προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και κορυφαία αίσθηση επαφής με το έδαφος στο κέντρο της στροφής.

Η επιλογή των αναρτήσεων Öhlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός αυτορυθμιζόμενου συστήματος που έχουν οι Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να ανταποκρίνεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη.

Ειδικότερα, στα Touring και Sport Riding Modes οι βαθμονομήσεις του δυναμικού συστήματος έχουν τροποποιηθεί για να βελτιώσουν την άνεση κατά τη χαλαρή οδήγηση και ταυτόχρονα να υποστηρίζουν τον αναβάτη όταν διασκεδάζει σε μικτό ορεινό έδαφος.

Το σύστημα πέδησης προέρχεται απευθείας από την Panigale V4. Στο μπροστινό μέρος έχει δίσκους διαμέτρου 330 mm και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema με τακάκια απο Panigale V4 και πίσω δίσκο 265 mm με πλευστή δαγκάνα Brembo.

Η συνολική διαχείριση του συστήματος πέδησης γίνεται από το Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS system.

Επιπλέον των στοιχείων από ανθρακονήματα και τιτάνιο, έχει υιοθετηθεί μια πιο μικρή μπαταρία για περαιτέρω μείωση του βάρους κατά 3 κιλά σε σύγκριση με τη Multistrada V4 Pikes Peak.

Η νέα Dducati Multistrada V4 RS προσφέρει πιο σπορ εργονομία από τη Multistrada V4, με ψηλότερα και πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ και τιμόνι σταθερά – χωρίς λαστιχένιες βάσεις – στερεωμένο για βελτιωμένη αίσθηση οδήγησης.

Αυτός ο εργονομικός συνδυασμός μεταφράζεται σε καλύτερη αίσθηση στη σπορ οδήγηση, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα καλό επίπεδο άνεσης.

Χρώματα και διαθεσιμότητα

Η μοτοσυκλέτα θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση σε χρώμα Iceberg White με στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ .

Όπως σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας Multistrada, η Ducati προσφέρει επίσης στη Multistrada V4 RS την αποκλειστική εγγύηση «4Ever Multistrada», με ισχύ 4 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα,

Χαρακτηριστικά της Ducati Multistrada V4 RS

  • Κύριος στάνταρ εξοπλισμός
  • Κινητήρας Ducati Desmosedici Stradale 1.103 cc με έλεγχο διάκενου βαλβίδων κάθε 30.000 km*
  • Μονόκοκ σκελετός αλουμινίου και αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι και πίσω υποπλαίσιο τιτανίου
  • Λεπτομέρειες από ανθρακονήματα
  • Ημιενεργή ηλεκτρονική ανάρτηση Öhlins Smart EC 2.0 με σύστημα «ανά περίσταση» με διαδρομή τροχού 170-170 mm
  • 17″ σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 ZR17 εμπρός και 190/55 ZR17 πίσω
  • Σύστημα πέδησης Bosch-Brembo ABS 10.3ME Cornering
  • Μπροστινοί δίσκοι 330 mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema
  • Προβολέας Full LED με DRL και Ducati Cornering Lights – DCL
  • Έγχρωμη οθόνη TFT 6,5″ με ειδικά γραφικά και οθόνη
  • Αδρανειακή μονάδα μέτρησης Bosch (IMU)
  • 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low)
  • 4 Riding Modes (Race, Sport, Touring, Urban)
  • Τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω (Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection)
  • Ducati Wheelie Control – DWC
  • Ducati Traction Control – DTC
  • (Engine Brake Control – EBC)
  • Hands free κλειδί
  • Ducati Connect με εφαρμογές τηλεφώνου, μουσικής και πλοήγησης χαρτών
  • Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down
  • Έλεγχος συγκράτησης οχήματος (Vehicle Hold Control – VHC)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης