Του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ιστορικό Ιταλικό όνομα Morbidelli, που έλαμψε στο παρελθόν στους αγώνες, εξαγοράστηκε από τον Κινεζικό όμιλο Keeway. Η Keeway απέκτησε την Morbidelli μέσω της MBP (Moto Bologna Passioni). Η MBP Moto θα μετονομαστεί σε Morbidelli MBP.

Η εξαγορά αυτή βρισκόταν στα σκαριά από τα τέλη του 2022, όταν τα λογότυπα και τα ονόματα των Morbidelli MBP και Morbidelli MBP Pesaro καταχωρήθηκαν στο Χονγκ Κονγκ από την Powerlink, μια εταιρεία που συνδέεται με τον όμιλο Qianjiang Motorcycle που κατέχει την Keeway καθώς και την Benelli, μια άλλη ιστορική Ιταλική μάρκα.


Το Centro Stile Morbidelli και ένα νέο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης θα κατασκευαστούν στην Ιταλία, «για να εξερευνήσουν νέες τεχνολογίες και υλικά, να βελτιώσουν τη σχεδίαση, τις επιδόσεις και να φέρουν την αριστεία της Ιταλικής μοτοσυκλέτας στον κόσμο, στο όνομα της κληρονομιάς και του πάθους του Giancarlo Morbidelli», είναι οι πρώτες δηλώσεις της Morbidelli MBP.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γκάμα της νέας μάρκας θα αποτελείται από σκούτερ μεταξύ 125 κ.εκ. και 500 κ.εκ. και μοτοσυκλέτες μεταξύ 125 κ.εκ. και 1000 κ.εκ.. Μια ηλεκτρική σειρά πρόκειται να παρουσιαστεί το 2025 και η Morbidelli MBP στοχεύει στις αγορές των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Κίνας. Η τρέχουσα γκάμα της MBP αποτελείται από μοτοσυκλέτες όπως η C1002V cruiser και η γυμνή M502N.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η φήμη της Morbidelli προήλθε κυρίως από τους αγώνες. Ξεκίνησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας το 1969, στην κατηγορία των 50 κ.εκ. και συνέχισε να αγωνίζεται στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα 125 κ.εκ., 250 κ.εκ., 350 κ.εκ. και 500 κ.εκ. καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970. Η Morbidelli κέρδισε τέσσερις Τίτλους μεταξύ 1975 και 1977, τρεις στην κατηγορία των 125 κ.εκ. και έναν, – το 1977 – στην κατηγορία των 250 κ.εκ.. Οι αγωνιστικές δραστηριότητες σταμάτησαν το 1982.

Ο Giancarlo Morbidelli δημιούργησε ένα μουσείο μοτοσυκλέτας το 1999 στην πόλη Πέζαρο της Ιταλίας, αλλά το 2020 έφυγε από την ζωή σε ηλικία 85 ετών, αφήνοντας πίσω του μία μεγάλη κληρονομιά στο χώρο της μοτοσυκλέτας.

Τελικά φαίνεται ότι οι ισχυροί Κινέζικοι όμιλοι εταιριών μοτοσυκλέτας μπορούν να εξαγοράζουν ιστορικά ονόματα του Ευρωπαϊκού χώρου και πάνω σε αυτά να βασίζουν την παγκόσμια εμπορική τους στρατηγική. Τουλάχιστον στην περίπτωση της Morbidelli το κέντρο σχεδιασμού και έρευνας και ανάπτυξης θα βρίσκεται στην Ιταλία και τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια θα εκμεταλλεύεται απλώς τα κινέζικα κεφάλαια, …μέχρι να μας αγοράσουν όλους!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης