του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Pierer Mobility Group θέλοντας να μειώσει το κόστος παραγωγής και καθώς ο Όμιλος Pierer Mobility, είναι ο ιδιοκτήτης των KTM, Husqvarna και GasGas, αποφάσισε να περικόψει 300 θέσεις εργασίας από τις γραμμές συναρμολόγησής της στην Αυστρία και να μεταφέρει επιπλέον παραγωγή μαζί με ορισμένες θέσεις εργασίας Έρευνας και Εξέλιξης στην Κίνα.
Μετά την απόκτηση της αρχικής Αυστριακής μάρκας KTM, ο Όμιλος Pierer Mobility έγινε ο πρώτος στην κατάταξη ευρωπαϊκός κατασκευαστής κινητήρων δίτροχων με 190,293 μοτοσυκλέτες που πωλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2023, με αύξηση όγκου πωλήσεων 16.5% ως προς την ίδια περίοδο του 2022. Ο Όμιλος Pierer Mobility είναι αποφασισμένος να αυξήσει περαιτέρω τη θέση του και τον όγκο των πωλήσεών του για το 2024, και κατά συνέπεια η ανώτατη διοίκηση αποφάσισε να πουλήσει τις μάρκες ποδηλάτων R Raymon και Felt, προωθώντας παράλληλα την παραγωγή ηλεκτρικών ποδηλάτων Husqvarna και GasGas.
Αυτή η απόφαση ελήφθη για να επικεντρωθεί περαιτέρω η δραστηριότητα στις τέσσερις μάρκες μοτοσυκλετών που αποτελούν τον Όμιλο: KTM, GasGas, Husqvarna και MV Agusta. Επιπλέον, η Pierer Mobility Group θα περικόψει 300 θέσεις εργασίας στα εργοστάσια παραγωγής της στην Αυστρία και θα μεταφέρει την παραγωγή στις συνεργασίες της στην Ινδία, με την Bajaj, και στην Κίνα, με την CFMoto. Η μετεγκατάσταση θα περιλαμβάνει επίσης ορισμένες δραστηριότητες Έρευνας και Εξέλιξης.
Αυτή η κίνηση βασίζεται σε μια ανάλυση της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κατάστασης στην Ευρώπη, με το 2024 να προβλέπει μια συρρίκνωση σε σχέση με το 2023, ειδικά από τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα επιβεβαίωσε ότι θα διατηρήσει τα επιτόκια στο σημερινό επίπεδο. Αυτή η κατάσταση ήδη ανάγκασε τον Όμιλο να περικόψει το δίκτυο αντιπροσώπων για να το κάνει πιο αποτελεσματικό.
Ο Όμιλος βοήθησε αρκετούς αντιπροσώπους στη μείωση του φόρτου των υψηλών τραπεζικών επιτοκίων, ενώ παράλληλα βοήθησε και ορισμένους προμηθευτές που αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη σταθερή κατάσταση ρευστότητας του Ομίλου. Έτσι το διοικητικό συμβούλιο έλαβε την απόφαση να ενισχύσει τη βασική δραστηριότητα, καθιστώντας το 2024 έτος ενοποίησης.


Από την άλλη πλευρά, η απόφαση για μετεγκατάσταση μέρους της παραγωγικής δραστηριότητας που γίνεται τώρα στην Αυστρία, φάνηκε λογική δεδομένου ότι η συνεργασία με την CFMoto φαίνεται πολύ θετική σε σημείο που η παραγωγή των μοντέλων μεσαίου κυβισμού 790 Duke και 790 Adventure να έχει ήδη μεταφερθεί στην Κίνα. Αυτή η κίνηση όχι μόνο εκμεταλλεύεται το χαμηλότερο κόστος παραγωγής, αλλά ενισχύει επίσης την εικόνα της KTM στις αγορές της Άπω Ανατολής που εξακολουθούν να αναπτύσσονται ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη αγορά.
Η Pierer Mobility Group και η CFMoto έχουν προγραμματίσει να αυξήσουν την κοινή παραγωγική δραστηριότητα από 50,000 σε 100,000 μονάδες. Το διοικητικό συμβούλιο είναι αρκετά αισιόδοξο ότι οι πωλήσεις του επόμενου έτους θα παραμείνουν στα επίπεδα του 2023, με περιθώριο κέρδους στην περιοχή του 5 έως 7%. Προκειμένου να διασφαλίσει την κερδοφορία του Ομίλου, η διοίκηση θα εφαρμόσει μέτρα μείωσης του κόστους στο εύρος διψήφιων εκατομμυρίων για το οικονομικό έτος 2024.
Όσον αφορά την MV Agusta, η Pierer Mobility διαβεβαίωσε ότι το ανθρώπινο δυναμικό στη Schiranna θα μείνει σταθερό μετά την τελευταία αύξηση θέσεων εργασίας, για μια από τις πιο θρυλικές κατασκευές στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Το νέο μοντέλο περιπέτειας MV Agusta LXP Orioli που τροφοδοτείται από τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 900κ.εκ. υπόσχεται μεγάλη επιτυχία στην αγορά όπως έδειξε και από το ενδιαφέρον στην EICMA τον περασμένο μήνα. Για την περαιτέρω υποστήριξη της προβολής της MV Agusta στην παγκόσμια αγορά, τα μοντέλα της πρόκειται να διανεμηθούν μέσω του δικτύου αντιπροσώπων του Pierer Mobility Group.
Τέλος, το δικαίωμα αγοράς που χορηγήθηκε στην KTM AG βάσει των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων της 31ης Δεκεμβρίου του 2025, για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της MV Agusta θα ασκηθεί την άνοιξη του 2026 και αυτό θα είναι μια μεγάλη καμπή για τον Ιταλό θρύλο που θα βγει επιτέλους από τα χρόνια της οικονομικής αβεβαιότητας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης