Επιμέλεια: Νεκτάριος Διατσίδης

 

Μετά από έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 59 νίκες και 2,626 βαθμούς – η εποχή του Marc Marquez ως αναβάτη της HRC στην ομάδα Repsol Honda έφτασε στο τέλος της. Το Σαββατοκύριακο στο GP της Βαλένθια ήταν μια ευκαιρία για όλους τους εμπλεκόμενους να θυμηθούν τον χρόνο που πέρασαν μαζί.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην HRC με την Repsol Honda Team, ο Marc Marquez κέρδισε έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα MotoGP, πέντε Triple Crowns (νίκες αναβάτη, ομάδας και κατασκευαστή), 59 νίκες στην πρώτη κατηγορία, 101 βάθρα, 64 pole positions, 59 ταχύτερους γύρους και 2,626 βαθμούς. Ολοκληρώνει αυτό το στάδιο του ταξιδιού του με την HRC ως τον πιο επιτυχημένο αναβάτη της Honda όσον αφορά τις νίκες στην κορυφαία κατηγορία, τις νίκες σε όλες τις κατηγορίες καθώς και τη δεύτερη θέση για τον αριθμό των pole positions τόσο στην κορυφαία κατηγορία όσο και σε όλες τις κατηγορίες Grand Prix. Αφήνει πίσω του μια λίστα με κατορθώματα και ρεκόρ που δεν θα ξεπεραστούν εύκολα.


Η σχέση μεταξύ του #93 και της Repsol Honda Team σημείωσε επιτυχία σχεδόν αμέσως το 2013 καθώς ο Marquez κέρδισε μόλις τον δεύτερο Αγώνα του, και έγινε ο νεότερος νικητής ποτέ στην πρώτη κατηγορία σε ηλικία 20 ετών και 60 ημερών. Ένα πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα ακολουθούσε την ίδια χρονιά, με τον πρωτάρη να έχει χάσει το βάθρο μόνο δύο φορές.
13 νίκες, συμπεριλαμβανομένων δέκα στη σειρά για την έναρξη της σεζόν, θα παγίωναν τα συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα και μια σειρά νέων ρεκόρ, την επόμενη χρονιά. Θα ακολουθούσε μια σεζόν μάθησης το 2015, καθώς ο Marquez αντιμετώπισε μια δύσκολη χρονιά με μια σειρά από εγκαταλείψεις.
Αλλά όλα αυτά τα μαθήματα τέθηκαν σε εφαρμογή το 2016 καθώς το #93 επέστρεψε στις νίκες και πήρε τον Τίτλο της πρώτης κατηγορίας για τρίτη φορά. Το 2017 και το 2018 ακολούθησαν ένα παρόμοιο μοτίβο καθώς μετά ο τέταρτος και ο πέμπτος τίτλος ήρθαν γρήγορα.
Οι επιδόσεις του Marquez το 2019 θα έθεταν ένα νέο σημείο αναφοράς, όχι μόνο για την Repsol Honda Team αλλά και για το MotoGP στο σύνολό του, καθώς το #93 τερμάτιζε στους δύο πρώτους σε κάθε Αγώνα που ολοκλήρωνε. Με 420 βαθμούς, ο πλέον οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής σημείωσε νέο ρεκόρ βαθμών σε μια σεζόν που θα μπορούσε να ξεπεραστεί μόνο με την εισαγωγή των Αγώνων Sprint.
Τα επόμενα χρόνια θα αναδείκνυαν το πρωταθλητισμό του Marquez καθώς υπέμεινε τραυματισμούς, αποτυχίες και κακουχίες μετά τη μοιραία πτώση του στο Ισπανικό GP στην Jerez, το 2020. 581 ημέρες μετά από αυτό το ατύχημα ο Marquez θα επέστρεφε στις νίκες στην αγαπημένη του πίστα στο Sachsenring – αποδεικνύοντας χωρίς αμφιβολία ότι το πνεύμα και η ταχύτητα ενός πρωταθλητή δεν ξεθωριάζει ποτέ. Θα ακολουθούσαν νίκες στο Austin και στο Misano για να τελειώσει η σεζόν του 2021 σε υψηλό επίπεδο πριν εμφανιστεί ξανά τραυματισμός.
Μερικές τελευταίες λαμπρές στιγμές, όπως ένα 100ο βάθρο στην κορυφαία κατηγορία στην Αυστραλία και μια «ρομαντική» επιστροφή στο βάθρο στο σπίτι της Honda στην Ιαπωνία θα ξεχώριζαν το 2022 και το 2023. Από την πρώτη μέρα μέχρι την τελευταία, η ιστορία της ομάδας Repsol Honda και του Marc Marquez ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες και μοναδικές σε όλο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι μία ιστορία που επαναλαμβάνεται, καθώς ο τελευταίος Αγώνας του Marquez στη Βαλένθια, στη σκηνή της πρώτης δοκιμής της Honda RC213V και εκεί όπου σφράγισε το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, με τη μοτοσυκλέτα του 2013 που τον περίμενε στο γκαράζ κατά την επιστροφή του από τον Αγώνα.


Η Repsol Honda Team και το HRC δέχονται ανυπόμονα την πρόκληση της μάχης απέναντι στον Marc Marquez το 2024.

Marc Marquez
ΕΞΙ ΦΟΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ MOTOGP ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ REPSOL HONDA
«Φυσικά ήταν μια εξαιρετικά συναισθηματική Κυριακή, ειλικρινά μια εξαιρετικά συναισθηματική εβδομάδα και ήταν δύσκολο σε ορισμένα σημεία να συγκρατήσω τα συναισθήματα. Δυστυχώς, δεν τελειώσαμε τον Αγώνα σήμερα, ένιωθα πολύ δυνατός σήμερα και ειλικρινά πιστεύω ότι ένα βάθρο ήταν δυνατό σήμερα και ίσως και κάτι περισσότερο. Δεν ήταν δικό μας λάθος και δεν πίεζα τον Martin επειδή ήταν σε κατάσταση επίθεσης. Συμβαίνει όταν παλεύεις για ένα πρωτάθλημα. Αλλά το πιο σημαντικό πράγμα σήμερα είναι να θυμηθώ όλες τις απίστευτες στιγμές που είχα με την HRC και την Repsol Honda Team, που θα είναι η ομάδα της ζωής μου. Έχουμε γράψει μια απίστευτη ιστορία μαζί και έχει γίνει κάτι περισσότερο από την ομάδα μου, έχουν γίνει φίλοι και η οικογένειά μου. Σας ευχαριστώ για όλα από το 2013, δεν θα ξεχάσω κανέναν από εσάς».