Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Οι μοτοσυκλέτες της σειράς Honda Z εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 1961. Η μοτοσυκλέτα 49cc, 4,5 ίππων δημιουργήθηκε αρχικά για να την απολαύσουν οι επισκέπτες σε ένα θεματικό πάρκο που ανήκει στον κατασκευαστή. Λίγο μετά την ενσωμάτωσή του στο πάρκο, κέρδισε το παρατσούκλι «Monkey Bike». Αυτό οφειλόταν στη δυσανάλογη κλίμακα του αναβάτη με τη μικροσκοπική μοτοσυκλέτα. Μετά την τρομερή αποδοχή της Monkey από το κοινό, η Honda αποφάσισε να βάλει το μοντέλο σε πλήρη παραγωγή τοπικά το 1964. Λίγα χρόνια αργότερα άρχισαν να εξάγουν το Monkey στην Ευρώπη και στη συνέχεια στη Βόρεια Αμερική όπου γνώρισε τεράστια επιτυχία.
Το 2017, η Honda σταμάτησε την παραγωγή της αγαπημένης σειράς Z Monkey. Ο κατασκευαστής δεν είδε κανέναν τρόπο να ικανοποιήσει τους επερχόμενους αυστηρότερους νόμους εκπομπών καυσίμων, χρησιμοποιώντας τον ίδιο κινητήρα. Ήταν καταστροφικά νέα για τους θαυμαστές των Monkey σε όλο τον κόσμο, αλλά η θλίψη τους δεν κράτησε πολύ. Την επόμενη χρονιά η Honda αποκάλυψε ένα ολοκαίνουργιο Monkey 125 που χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα με την τεράστια επιτυχία της, το Grom. Τώρα με κινητήρα 125cc, κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ψηφιακό μετρητή και ABS Το Monkey 125 ήταν μια εντελώς διαφορετική φυλή πιθήκου, αλλά υποσχέθηκε να είναι εξίσου διασκεδαστικό με τον προκάτοχό του.
Η Honda είναι ο πιο δημοφιλής κατασκευαστής μοτοσυκλετών στην Ταϊλάνδη εδώ και 33 χρόνια. Το 2021 πούλησαν 1,236 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες. Όσο για το Monkey 125, δημιούργησε γρήγορα ένα αφοσιωμένο κοινό και έχει τραβήξει την προσοχή της custom σκηνής της χώρας.
Αυτό το μοναδικό στο είδος του Honda Monkey 125 αποκαλύφθηκε στο Bangkok Hot Rod Custom Show 2022. Είναι έργο του Chayakrit Kaewwongwan, γνωστού και ως Winny Boy, ο οποίος διευθύνει πολλά καταστήματα ανταλλακτικών μοτοσυκλετών aftermarket, συμπεριλαμβανομένων των Advance Automotive Accessories και της MonQey King που εστιάζει στα Honda Monkey.
Ο Chayakrit έχει ασχοληθεί εκτενώς με Honda σε προηγούμενες δημιουργίες του. Έτσι, όταν πληροφορήθηκε για το 2022 Bangkok Hot Rod Show, ήταν η τέλεια δικαιολογία για να δημιουργήσει ένα άλλο μοναδικό στο είδος του Monkey 125.
Το τελευταίο του έργο χρειάστηκε μόλις 10 ημέρες για να ολοκληρωθεί. Αυτό συμβαίνει επειδή είχε ήδη σχεδιάσει το πλαίσιο για έναν τοπικό διαγωνισμό της Honda που ονομάζεται «DAX125 H2C Motorbike Idea Challenge». Στο τέλος, έφτιαξε ένα διαφορετικό custom Dax για εκείνη την εκδήλωση, οπότε αντί να αφήσει αυτό το σχέδιο να πάει χαμένο, το επαναπροσδιόρισε για το Monkey.
“Εμπνεύστηκα από το σχέδιο ατμομηχανών από τη βρετανική βιομηχανική εποχή”, λέει ο Chayakrit. “Έχω επίσης εμμονή με το στιλ steampunk, οπότε ένωσα τα δύο μαζί για να δημιουργήσω αυτό το σχέδιο”.
Μια ιστορική εικόνα που είχε απήχηση στην αισθητική του Chayakrit ήταν αυτή μιας βελτιωμένης ατμομηχανής που κατασκευάστηκε από την Baldwin Locomotive Works of Philadelphia. Το 1937 Union Pacific P-13 2906 παροπλίστηκε και δυστυχώς διαλύθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’50, αλλά η επιρροή του σε αυτό το έργο είναι ξεκάθαρα ορατή.
“Νομίζω ότι ο σχεδιασμός εκείνης της εποχής ήταν πολύ φουτουριστικός. Έχει καλό σχέδιο που μου αρέσει πολύ, έτσι δημιούργησα αυτό το πλαίσιο και νομίζω ότι ταιριάζει καλά με αυτό το Honda Monkey 125”.
Η μέθοδος του Chayakrit για την κατασκευή ξεκινά με ένα ψηφιακό σκίτσο στο Photoshop. Εφαρμόζει το σχέδιό του απευθείας σε μια φωτογραφία της επιλεγμένης μοτοσυκλέτας για να πάρει τις σωστές αναλογίες.
Τα πάντα, από το ολοκληρωμένο μπροστινό φέρινγκ μέχρι το ρεζερβουάρ καυσίμου και τη μονάδα ουράς τύπου bagger είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ABS. Ακόμη και τα πάνελ στο πλάι είναι ABS, κάτι συμβάλλει στη διατήρηση του βάρους στο ελάχιστο. Αυτό είναι φυσικά πολύ σημαντικό σε μια μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού όπως το Monkey.
Παρά το γεγονός ότι χρειάστηκαν μόνο 10 ημέρες για την κατασκευή του, o Chayakrit, λέει ότι το έργο δεν ήταν χωρίς προκλήσεις. “Το να μην τροποποιήσω καθόλου την κύρια δομή ήταν πολύ δύσκολο. Χωρίς κόψιμο, χωρίς τρύπημα, χωρίς ζημιά στο πλαίσιο. Με αυτήν την κατασκευή, δεν ήθελα να καταστρέψω την αρχική μοτοσυκλέτα, οπότε ακόμη και το ρεζερβουάρ καυσίμου με νέα εμφάνιση είναι απλώς ένα κάλυμμα”.
Για το υπόλοιπο της κατασκευής, ο Chayakrit άλλαξε τα αρχικά εξαρτήματα με αυτά που ταίριαζαν καλύτερα στο θέμα του. Η νέα ακόμη χαμηλότερη θέση σέλας, χρησιμοποιεί τιμόνι με κλιπ και τα μασπιέ πιο πίσω. Η χαμηλότερη θέση επιτυγχάνεται κατεβάζοντας τα πιρούνια κατά 4 ίντσες, κάτι που είναι πολύ για μια μοτοσυκλέτα με ύψος μόλις 40 ίντσες, και υπάρχουν πιο κοντά αμορτισέρ Murazaki στο πίσω μέρος. Για να συμπληρώσουν το φαρδύτερο αμάξωμα, οι τροχοί χρησιμοποιούν φαρδύτερες ζάντες D-project.
Δεν θα αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Chayakrit’s Monkey 125 ξεσήκωσε τα πλήθη στο Bangkok Hot Rod Show. Τράβηξε επίσης την προσοχή των κριτών που έδωσαν στο Monkey την πρώτη θέση στην κατηγορία «The Best Minibike».