του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW προστίθεται στην αυξανόμενη λίστα των κατασκευαστών που αναπτύσσουν μικρά πατίνια για αστικές μετακινήσεις.
Τα ηλεκτρικά σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη χάρη στην ευκολία και την πρακτικότητά τους. Στο παρελθόν, έχουμε δει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να μπαίνουν στην κατηγορία των μικρών ηλεκτροκίνητων σκούτερ-πατινιών. Το 2022, για παράδειγμα, η Bugatti αποκάλυψε το σπορ μικρό ηλεκτρικό πατίνι της που βασίζεται στο υπεραυτοκίνητο Chiron. Εν τω μεταξύ, το 2023, το ηλεκτρικό πατίνι Lavoie της McLaren έγινε πρωτοσέλιδο χάρη στον σπορ και κομψό σχεδιασμό του.
Αυτή τη φορά, φαίνεται ότι ένας ακόμη γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μοτοσυκλέτας κοιτάζει μια μεγάλη είσοδο στον κόσμο των ηλεκτρικών πατινιών. Η BMW δεν είναι άγνωστη στα ηλεκτρικά δίτροχα, καθώς έχει μια σειρά από ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ όπως το CE-04. Πρόσφατα κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα νέο αναδιπλούμενο ηλεκτρικό πατίνι, σαν τα ηλεκτρικά πατίνια που βλέπουμε στους Ευρωπαϊκούς δρόμους εδώ και αρκετό καιρό. Προς το παρόν, το πατίνι δεν έχει ακόμη όνομα και έχει καταχωρηθεί ως «Ηλεκτρικό όχημα μικρού μεγέθους», σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.


Η BMW περιγράφει το ηλεκτρικό πατίνι ως «ηλεκτρικό όχημα μικρού μεγέθους, πιο συγκεκριμένα ένα ηλεκτρικό πατίνι, που έχει πίσω τροχό, πλαίσιο, στήριγμα με βάση για τα πόδια και μηχανισμό αναδίπλωσης τροχού». Είναι, λοιπόν, είναι ένα αναδιπλούμενο e-scooter που έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται εύκολα στις δημόσιες μεταφορές. Χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό αναδίπλωσης του πίσω τροχού που επιτρέπει ακόμη πιο συμπαγείς αναλογίες από άλλα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως και άλλα ηλεκτρονικά πατίνια στην αγορά, το μοντέλο της BMW διαθέτει επίσης αναδιπλούμενο τιμόνι.
Ο μηχανισμός αναδίπλωσης του πίσω τροχού έχει αρκετό ενδιαφέρον, καθώς δεν διπλώνει τον τροχό πάνω από το πλαίσο, αλλά υπάρχει μια υποδοχή όπου στεγάζεται ο πίσω τροχός. Ο μηχανισμός αναδίπλωσης του τροχού έχει μια πρώτη άρθρωση με έναν πρώτο άξονα περιστροφής. Το όχημα ρυθμίζεται από την κανονική θέση λειτουργίας σε μια αναδιπλωμένη θέση μέσω της άρθρωσης. Το μπροστινό τμήμα στήριξης συνδέεται με το πίσω τμήμα στήριξης με την πρώτη άρθρωση. Στη θέση αναδίπλωσης, ο πίσω τροχός είναι τοποθετημένος σε μια εσωτερική θέση όπου είναι τουλάχιστον εν μέρει διατεταγμένος εντός της περιοχής υποδοχής και μπορεί να έχει επαφή όπως και ο μπροστινός με το δρόμο ή με το δάπεδο ενός λεωφορείου για την εύκολη μετακίνησή του.
Όσον αφορά τις επιδόσεις του πατινιού, η BMW αναφέρει ότι θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα πλήμνης στον μπροστινό τροχό. Η ισχύς δηλώνεται ότι δεν είναι μεγαλύτερη από 500 Watt ή όχι μεγαλύτερη από 1400 Watt εάν τουλάχιστον το 60% της ισχύος χρησιμοποιείται για την κίνηση ώστε να υπάρχει μεγάλη αυτονομία και περιορισμός στην ταχύτητα κίνησης αλλά και μία πρόσθετη λειτουργία αυτόματης ισορροπίας.


Το υπό ανάπτυξη ηλεκτρικό πατίνι, αν διαθέτει σύστημα εξισορρόπισης ή όχι, δε φαίνεται από τις εικόνες στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας καθώς η BMW διατηρεί αυτές τις πληροφορίες μάλλον ασαφείς μέχρι στιγμής. Ωστόσο, εάν εγκριθεί για χρήση στο δρόμο στην Ευρώπη, πιθανότατα θα έχει τελική ταχύτητα όχι μεγαλύτερη από 20 χιλιόμετρα την ώρα. Επιπλέον, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της BMW υπογραμμίζει επίσης μια εύχρηστη λειτουργία “walk mode”, όπου ο κινητήρας παρέχει ισχύ έως και έξι χιλιόμετρα την ώρα, χρήσιμη για τη μεταφορά του σκούτερ σε περιοχές με ανηφορικές κλίσεις ή για μεγαλύτερες αποστάσεις με χαμηλή κατανάλωση ρεύματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν αποκαλύπτει τις διαστάσεις του σκούτερ, αλλά κρίνοντας από τον τρόπο που φαίνεται όταν είναι πλήρως αναδιπλωμένο, φαίνεται να είναι αρκετά συμπαγές ώστε να χωράει στο πίσω μέρος ακόμη και ενός μικρού αυτοκινήτου, πόσο μάλλον μέσα σε ένα λεωφορείο ή τρένο. Το τιμόνι είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον καθώς είναι μια μονάδα δύο στελεχών που φτάνει έως τον μπροστινό τροχό. Εκτός από το να κάνει το πατίνι να φαίνεται όμορφο, φαίνεται ότι αυτό το σχεδιαστικό χαρακτηριστικό έχει σκοπό να διευκολύνει επίσης τη γρήγορη και εύκολη αναδίπλωση.
Αν και δεν υπάρχει ημερομηνία κυκλοφορίας για αυτό το νέο ηλεκτρικό πατίνι, είναι σίγουρα ενδιαφέρον να δούμε την BMW να αναπτύσσει μικρά ηλεκτρικά πατίνια όπως αυτό. Πιθανότερο είναι να θα πωληθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά, όπου τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά ποδήλατα γίνονται γρήγορα αναπόσπαστα μέρη του τομέα των μεταφορών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης