Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε, η Yamaha R1 έχει επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα απόδοσης και καινοτομίας στον κλάδο. Τα 25 χρόνια εξέλιξής της, είναι απόδειξη της αφοσίωσης της Yamaha στη μηχανολογική υπεροχή, η οποία εδραίωσε την R1 ως ένα σύμβολο ταχύτητας, ισχύος και προηγμένης τεχνολογίας που έχει φέρει επανάσταση στην αγορά των σπορ μοτοσυκλετών.

Yamaha YZF-R1 1998

Yamaha YZF-R1 1998

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η R1 έκανε την μεγαλειώδη είσοδό της το 1998. Στον πυρήνα της βρισκόταν ένας καινοτόμος, μικρών διαστάσεων και ελαφρύς υγρόψυκτος, 4-κύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. με 20 βαλβίδες και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ο κινητήρας διέθετε πέντε βαλβίδες ανά κυλινδροκεφαλή με ανασχεδιασμένες διαστάσεις, οι οποίες ενίσχυαν σημαντικά τη ροπή.

Ωστόσο, η πραγματική αλλαγή των δεδομένων προήλθε από την έξυπνη απόφαση του Project Leader Kunihiko Miwa να τοποθετήσει το πρώτο στον κόσμο κατακόρυφο κιβώτιο ταχυτήτων σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, το οποίο επέτρεψε τη δημιουργία ενός ελαφρύτερου και μικρότερου κινητήρα που επέτρεπε τη χρήση ενός μακρύτερου ψαλιδιού. Με αυτό τον τρόπο ενισχύθηκε η πρόσφυση, χωρίς να επηρεαστεί το συμβατικό μεταξόνιο των σπορ μοτοσυκλετών.

Yamaha YZF-R1 2004

Yamaha YZF-R1 2004

Εκτός από τον καινοτόμο κινητήρα, η R1 του 1998 διέθετε ολοκαίνουριο αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox II, ψαλίδι από κράμα αλουμινίου με ενισχυμένη άρθρωση, μονό αμορτισέρ Yamaha Monoshock και ανεστραμμένο, πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι 41 χιλ. που είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Öhlins.

Αυτή η μικρών διαστάσεων διάταξη του πλαισίου και της ανάρτησης αντλούσε έμπνευση από τα Grand Prix και προσέφερε ασυναγώνιστο χειρισμό και μεγάλη ευελιξία, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για τις σύγχρονες σπορ μοτοσυκλέτες. Η R1 απέδιδε την εκπληκτική ισχύ των 150 PS, ενώ το βάρος της ήταν μόλις 177 κιλά.

Η αγωνιστική επιτυχία της R1 ήταν εξίσου αξιοσημείωτη. Στο διάσημο Isle of Man TT του 1999 η μοτοσυκλέτα έγραψε ιστορία, όταν ο David Jefferies έφθασε στη νίκη της κατηγορίας TT Formula 1, σημειώνοντας ρεκόρ γύρου με 121.235 μίλια/ώρα. Αμέσως μετά, κέρδισε στις κατηγορίες Senior και Production TT, επιβεβαιώνοντας την αγωνιστική υπεροχή της R1.

Yamaha YZF-R1 2015

Yamaha YZF-R1 2015

Τα τελευταία χρόνια, οι R1 και R1M συνέχισαν να εξελίσσονται και να παραμένουν η κυρίαρχη δύναμη στην αγωνιστική σκηνή, με τους Toprak Razgatlıoğlu και Andrea Locatelli της ομάδας Pata Yamaha Prometeon Official WorldSBK να πρωτοστατούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike της FIM. Το αποκορύφωμα ήταν η νικηφόρα σεζόν του Razgatlıoğlu στο Πρωτάθλημα WorldSBK του 2021, όπου ο Τούρκος αναβάτης πέτυχε 13 νίκες και 16 επιπλέον βάθρα στο δρόμο του προς τον τίτλο, ενώ ο Ιταλός Locatelli είχε εξαιρετική πορεία με την R1, ανεβαίνοντας 11 φορές στο βάθρο των νικητών.

Επιπλέον, η R1 επέδειξε την μεγάλη αξία της σε ολόκληρο τον κόσμο, με την Yamaha Factory Racing Team να κερδίζει τον ιστορικό αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours τέσσερις φορές στη σειρά μεταξύ 2015-2018. Παράλληλα, ο Cameron Beaubier (2015, 2016, 2018, 2019, 2020) και ο Jake Gagne (2021, 2022) εξασφάλισαν επτά από τους οκτώ τελευταίους τίτλους στο Πρωτάθλημα AMA Superbike.

Το 2021, ο Nakasuga κατέκτησε ένα απίστευτο δέκατο ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike, με τους Tommy Hill (2011), Josh Brookes (2015), Tarran Mackenzie (2021) και Bradley Ray (2022) να στέφονται όλοι πρωταθλητές με R1, στο βρετανικό πρωτάθλημα Superbike.

Για να σηματοδοτήσει μια τόσο σημαντική επέτειο, το Yamaha Racing Experience που θα διεξαχθεί στο Mugello, θα φιλοξενήσει τις εορταστικές δραστηριότητες για την R1. Η πίστα της Τοσκάνης είναι γνωστή για τη γρήγορη και απαιτητική διάταξή της, η οποία την έχει κάνει εξαιρετικά αγαπητή σε αγωνιζόμενους και οπαδούς. Παρέχει το τέλειο σκηνικό για να τιμηθεί μια τόσο εκπληκτική μοτοσυκλέτα. Συνήθως η εκδήλωση είναι αποκλειστική για τους πελάτες της R1M, ωστόσο το YRE του 2023 θα είναι ανοικτό στους ιδιοκτήτες R1 για πρώτη φορά. Για να σηματοδοτηθεί αυτή η σημαντική περίσταση, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν δύο διαφορετικές επιλογές στη διάθεσή τους.

Υπάρχουν 25 θέσεις στη διάθεση των ιδιοκτητών R1 για ολόκληρο το διήμερο πρόγραμμα, όπου μπορούν να απολαύσουν την πλήρη αγωνιστική εμπειρία Yamaha μαζί με τους πελάτες της R1M. Περιλαμβάνονται οδήγηση στην πίστα και τις δύο ημέρες, δυνατότητα λήψης συμβουλών από τεχνικούς της Yamaha για τη βέλτιστη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας τους, αποκλειστικές περιηγήσεις στο pit box της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK και πολλά άλλα. Πατήστε εδώ για να μάθετε περισσότερα και να εγγραφείτε στην πλήρη διήμερη εμπειρία YRE.

Παρέχεται επίσης η επιλογή στους ιδιοκτήτες R1, να παρευρεθούν μόνο στις δραστηριότητες του Σαββάτου, όπου μπορούν να εγγραφούν για έως και δύο δωρεάν συνεδρίες οδήγησης στην πίστα, να απολαύσουν την ατμόσφαιρα της εκδήλωσης και να βρεθούν στο παρασκήνιο, με επίσκεψή τους στο γκαράζ της Pata Yamaha Prometeon. Για περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτή την επιλογή και για να εγγραφείτε μόνο για το Σάββατο, πατήστε εδώ.

Οι συνεδρίες οδήγησης του YRE θα δώσουν την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες, να γνωρίσουν ορισμένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της Yamaha από το WorldSBK και να οδηγήσουν μαζί τους. Συμπεριλαμβάνονται οι αναβάτες της Pata Yamaha Prometon WorldSBK, Toprak Razgatlıoğlu και Andrea Locatelli, το ντουέτο των Remy Gardner και Dominique Aegerter της GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, ο Lorenzo Baldassari της ομάδας GMT94 Yamaha WorldSBK, ο Bradley Ray της Yamaha Motoxracing WorldSBK Team και ο Niccolò Canepa της ομάδας YART Yamaha Official EWC.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης