του Δημήτρη Διατσίδη

Από τη στιγμή που η Yamaha αποκάλυψε τον κινητήρα υδρογόνου V8, που δόθηκε στην Toyota και για αγωνιστική χρήση, οι φήμες για έναν επικείμενο κινητήρα για μοτοσυκλέτες είναι αρκετά κοντά σε ένα μελλοντικό βήμα της Ιαπωνικής εταιρίας, ώστε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να μην καταργηθούν για τις μοτοσυκλέτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κινητήρας V8 βασίζεται σε ένα 5λιτρο μοτέρ της Lexus RC F, στο οποίο η Yamaha άλλαξε τα μπεκ ψεκασμού, τις κεφαλές των κυλίνδρων, τις εισαγωγές και άλλα, που επέτρεψαν να βγει μια απόδοση 400 ίππων, ενώ τα καυσαέρια είναι …νερό!

Ο Πρόεδρος της Yamaha, ο κ.Hidaka δήλωσε χαρακτηριστικά: “Οι κινητήρες υδρογόνου έχουν προοπτική στο να είναι ουδέτεροι στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ θα κρατήσουν ζωντανό το πάθος μας για εσωτερική καύση. Η συνεργασία με εταιρίες που έχουν ειδίκευση σε διαφορετικούς τομείς, όπως και η αύξηση των “συνεταίρων” είναι ο τρόπος με τον οποίο θέλουμε να δείξουμε το δρόμο”. Με αυτό αναφέρεται και στη συνεργασία με την Kawasaki στον τομέα αυτό, καθώς η ειδίκευση της Kawa στο τούρμπο μπορεί να λύσει τι πρόβλημα του υδρογόνου που είναι η απευθείας εισαγωγή του στο θάλαμο καύσης με μεγάλη πίεση.

Ενώ η βενζίνη χρειάζεται μια αναλογία αέρα/καυσίμου στο 14/1 το υδρογόνο χρειάζεται 34/1 και αυτό είναι κάτι που το τούρμπο μπορεί να λύσει, με τον τρόπο που η Η2 της Kawasaki έχει ήδη βρει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To Toyota στο οποίο δοκιμάστηκε ο κινητήρας υδρογόνου V8 της Yamaha

Και για όσους ανησυχούν για την αίσθηση που θα δίνει ένας τέτοιος κινητήρας, η απάντηση έρχεται από τον Hidaka: “Άρχισα να βλέπω ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν μόνο υδρογόνο, πραγματικά έχουν πολύ διασκεδαστικά και εύκολα στη χρήση, χαρακτηριστικά. Έχουν έμφυτο τη φιλική αίσθηση που τους κάνει εύκολους στο να χρησιμοποιηθούν, ακόμη και χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα. Όλοι όσοι ήρθαν στις δοκιμές οδήγησης έφυγαν με ένα μεγάλο χαμόγελο στο τέλος. Όταν το είδα αυτό άρχισα να πιστεύω ότι πραγματικά υπάρχει τεράστια δυναμική στα χαρακτηριστικά των κινητήρων υδρογόνου, σε σχέση με το να τους βλέπουμε μόνο ως υποκατάστατο των κινητήρων βενζίνης”.

Αυτή η δήλωση δείχνει ότι πραγματικά η Yamaha δουλεύει πάνω στο θέμα, ενώ από τη μεριά της η Kawasaki πρόλαβε και έκανε την ανακοίνωσή της το Νοέμβριο στην EICMA, ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε κινητήρες υδρογόνου στην παραγωγή!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης