Του Δημήτρη Διατσίδη

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας FIM έχει εγκρίνει ένα ειδικό εργαστήριο που ασχολείται με τις συγκρούσεις, το “Impact Laboratory” που λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα στην Ισπανία. Εκεί ξεκίνησε η δεύτερη φάση του Προγράμματος Αγωνιστικής Πιστοποίησης FIM για κράνη (FRHPhe-02). Αυτή η νέα φάση είναι περισσότερο εστιασμένη στα Off-Road κράνη και σκοπεύει να είναι μια σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας για το Motocross, το Enduro, το Speedway και το Cross-Country και θα θέσει τα στάνταρτ της FIM για πρώτη φορά για τα Πρωταθλήματα FIM Off-Road.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο στόχος της FRHPhe-02 είναι να βελτιώσει την προστασία του κεφαλιού του οδηγού και σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Ξεκίνησε με τη συνεργασία των κατασκευαστών κρανών για να καθοριστούν νέα στάνταρτ που θα υπερισχύουν των υπαρχόντων στην αγορά που είναι τα: UN ECE 22.06, Snell M2020, JIS T8133, κ.λπ.

Στο εργαστήριο τώρα θα εξετάζεται η συμπεριφορά του κράνους σε 13 σημεία από τα 22 που έχουν προεπιλεγεί (μέχρι τώρα εξεταζόταν σε 9 σημεία), τα οποία αλλάζουν ανά εξέταση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς τα Off-Road κράνη δεν είναι τόσο “φιλικά” σε συγκρούσεις όπως τα κράνη για χρήση δρόμου, αφού συνήθως διαθέτουν προεξοχές και γείσα, ενώ το σχήματος δεν είναι τόσο κυκλικό και ομαλό όπως τα “κανονικά” κράνη. Έτσι τώρα θα εξετάζεται επιμελέστερα η συμπεριφορά τους σε περίπτωση κρούσης σε κάποιο ατύχημα.

Οι Αγώνες λοιπόν προσφέρουν και στην ασφάλεια, καθώς τα στάνταρτ αυτά και τα αποτελέσματα των ευρευνών και των μετρήσεων θα αξιοποιηθούν από τους κατασκευαστές κρανών για να έχουμε και εμείς οι απλοί μοτοσυκλετιστές ακόμη πιο ασφαλή κράνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης