Τη μεγάλη επιστροφή θέλει να κάνει στα 1.000 κυβικά και τη supersport κατηγορία η Honda για το 2020… Αυτό λένε τα σενάρια κι οι φήμες, που γενικά δίνουν και παίρνουν πρόσφατα. Θα είναι τετρακύλινδρο σε σειρά το «μεγάλο» CBR-RR ή μήπως θα επανέλθει η γιαπωνέζικη εταιρεία στη διάταξη κινητήρα V4;

Μπόλικη υψηλή τεχνολογία θα έχει το CBR 1000RR Fireblade του 2020 και πολλή δύναμη. Αυτό είναι σίγουρο. Από την άλλη, όμως, ο ιαπωνικός γίγαντας της μοτοσυκλέτας που ακούει στο όνομα Honda πάντα προτιμούσε να έχει η Fireblade διαχειρίσιμη ιπποδύναμη παρά να εμφανίζει απόλυτα νούμερα. Ίσως το μεγαλύτερο κίνητρο της Honda για μια τέτοια κίνηση να είναι η επιτυχία, αλλά και ο πολύς θόρυβος που έχει προκαλέσει η Ducati Panigale V4R όχι μόνο στην αγορά αλλά και στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike, στο οποίο η Honda έχει καιρό να δείξει το δυναμικό της. Οι Ιάπωνες έχουν κερδίσει μόλις 5 φορές τον Παγκόσμιο τίτλο στα 30 χρόνια του θεσμού και η τελευταία φορά ήταν 11 χρόνια πριν, το 2007 με τον James Toseland!

Τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που έχουν κατατεθεί στην Ιαπωνία δείχνουν ότι η Honda επεξεργάζεται αεροδυναμικές λύσεις πάνω στο φέρινγκ. Εκτός, όμως, από τα πτερύγια στο φέρινγκ – τα οποία ίσως να είναι ακόμα και «ενεργά», κινούμενα – υπάρχουν και φήμες για βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού, πλαίσιο με τμήματα από ανθρακονήματα και βεβαίως η πληροφορία ότι ο κινητήρας πιθανώς να είναι διάταξης V4! Mε V4 αγωνίζεται η Honda με επιτυχία στα MotoGP, ενώ ιστορικά, με τέτοια διάταξη είχε κερδίσει και τα πρωταθλήματα Superbike του 1988 και του 1989 (RC30). Γιατί να μην επιστρέψει σ’ αυτήν τη διάταξη, αφού η τεχνογνωσία υπάρχει;

Πέρα από το γιαπωνέζικο περιοδικό μοτοσυκλέτας Young Machine, απ’ όπου δανειζόμαστε τις φωτογραφίες (κι αυτό μιλάει για V4 κινητήρα) υπάρχει και μια δήλωση του αναβάτη αγώνων Alvaro Bautista, ο οποίος θα αφήσει την εργοστασιακή ομάδα της Ducati – με την οποία σημείωσε μεγάλες επιτυχίες και πολλές νίκες εφέτος – για την αντίστοιχη ομάδα της Honda το 2020. Ο Bautista είπε σε συνέντευξη ότι η Honda θέλει να κάνει το comeback του CBR1000RR στις πίστες αγώνων το ’20 και ιδανικά θα ήθελε κάτι τέτοιο να συμβεί με τη δυναμική που είδαμε στην περίπτωση του Ducati Panigale. Υποψιαζόμαστε πως για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται και ανανεωμένο μοντέλο παραγωγής… και καμιά 220αριά ίππους επίσης.

Το ντεμπούτο του νέου Fireblade -αν συμβεί βεβαίως- αναμένεται για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, τον Οκτώβριο του 2019, ενώ και το σαλόνι της EICMA 2019, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 10 Νοεμβρίου στο Μιλάνο, θα μπορούσε να είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία. Ίδωμεν…

Πηγή, Φωτογραφίες: Motorbike.gr, Young Machine