Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Δεν είναι μυστικό πως πολλά μεγάλα εργοστάσια κατασκευής μοτοσικλετών και scooter έχουν ήδη Ο χρόνος φόρτισης ενός scooter σε ταχυφορτιστή αντιστοιχεί σε 24 αλλαγές μπαταριών από χρήστες!συμφωνήσει σε ένα κοινό μοντέλο δράσης όσον αφορά τις «πράσινες» αστικές μετακινήσεις. Δεν έχουν περάσει παρά μερικοί μήνες από τότε που οι Honda, Yamaha, KTM και Piaggio υπέγραψαν ένα μνημόνιο συνεργασίας το οποίο αφορά τις ανταλλάξιμες μπαταρίες στα μελλοντικά ηλεκτρικά τους οχήματα.

Τι είναι όμως οι ανταλλάξιμες μπαταρίες; Η ιδέα των ανταλλάξιμων μπαταριών είναι πολύ απλή και εύκολα πραγματοποιήσιμη. Σε διάφορα σημεία της πόλης – τα οποία κάλλιστα μπορεί να είναι τα σημερινά πρατήρια καυσίμων – υπάρχουν σταθμοί φόρτισης μπαταριών. Ο αναβάτης του ηλεκτρικού scooter ή μοτοσικλέτας όταν διαπιστώσει ότι δεν έχει άλλη ενέργεια η μπαταρία του οχήματός του, επισκέπτεται τον σταθμό φόρτισης, αφαιρεί την μπαταρία του δικύκλου του και την αντικαθιστά με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία από τον σταθμό μέσα σε δευτερόλεπτα. Εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.

Αλλαγή σε δευτερόλεπτα.

 

Ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία στην Ασία

Η συγκεκριμένη τεχνολογία λειτουργεί ήδη σε πολλά μέρη του κόσμου, κυρίως στις ασιατικές χώρες. Για Η Gogoro έχει ήδη παρουσιάσει την πρώτη ανταλλάξιμη μπαταρία τεχνολογίας Solid State.παράδειγμα, υπάρχει η Gogoro, μια εταιρεία από την Ταϊβάν που σίγουρα έχετε ακούσει αφού αποτελεί πλέον το πιο «καυτό» όνομα στον τομέα των ηλεκτρικών scooter με τη μορφή ανταλλάξιμων μπαταριών. Η Gogoro αριθμεί ήδη 2.215 σταθμούς φόρτισης των ανταλλάξιμων μπαταριών της και μέσα στο 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τον αριθμό πρατηρίων βενζίνης στην Ταϊβάν που αυτήν τη στιγμή είναι 2.487 στην χώρα της Ασίας. Ήδη έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Yamaha για να έχουν κοινό σύστημα μπαταριών, ενώ δεν αποκλείεται μέχρι το 2025 να έχει ενσωματωθεί στο μνημόνιο που έχουν υπογράψει τα μεγάλα εργοστάσια για κοινές προδιαγραφές.

Εφικτή λύση

Το σύστημα ανταλλάξιμων μπαταριών, αυτήν τη στιγμή φαντάζει ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και εύκολα προσβάσιμα συστήματα στον κόσμο των δύο τροχών. Είναι σε θέση να αντιμετωπίσει πολύ αποτελεσματικά το πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών δικύκλων με τον χρήστη να μη χρειάζεται να περιμένει μία ή δύο ώρες να φορτίσει η μπαταρία του οχήματός του. Οι έρευνες δείχνουν πως μέχρι το 2025 οι περισσότερες εταιρείες μοτοσικλέτας θα έχουν στο στόλο τους ηλεκτρικά δίκυκλα για αστικές μετακινήσεις, ενώ υπάρχουν και κάποιοι κατασκευαστές, όπως η BMW, που έχουν ανακοινώσει πως μέχρι το 2027 τα μοντέλα αστικής μετακίνησης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και δεν θα υπάρχει στην γκάμα βενζινοκίνητο δίκυκλο.

Τι προσφέρουν οι ανταλλάξιμες μπαταρίες.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Yamaha παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό scooter στην Ταϊβάν

Τέσσερα εργοστάσια μοτοσικλέτας ανοίγουν την πόρτα στην ηλεκτροκίνηση

Οι κατασκευαστές οχημάτων επενδύουν στο καυτό θέμα της ανακύκλωσης μπαταριών