Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η Honda έχει εδώ και χρόνια επενδύσει πάνω στα ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (DCT) σε πολλά από τα Ευκολία και ακρίβεια στις αλλαγές ταχυτήτων προσφέρει το νέο σύστημα…μοντέλα της με τεράστια επιτυχία. Το ίδιο και η Yamaha, η οποία έχει τοποθετήσει ένα αντίστοιχο σύστημα στο FJR1300 (YCC-S) το οποίο επιτρέπει ημιαυτόματες αλλαγές ταχυτήτων, με τον αναβάτη να επιλέγει αν θέλει να εμπλακεί ή όχι.

Η Kawasakiλοιπόν, δεν θα μπορούσε να αφήσει τα πράγματα στον αέρα και προχώρησε στην ανάπτυξη της δικής της τεχνολογίας όσον αφορά τα ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Τα συγκεκριμένα κιβώτια να αναφέρουμε πως δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να λειτουργήσει τη μοτοσικλέτα του σαν πλήρως αυτόματη αφήνοντας τη μοτοσικλέτα να κάνει εκείνη τις αλλαγές ταχυτήτων ή να επιλέξει εκείνος να αλλάζει ταχύτητες πατώντας τον λεβιέ ταχυτήτων χωρίς όμως να υπάρχει συμπλέκτης, κάτι σαν ένα σύγχρονο quick shifter.

Ακρίβεια στην οδήγηση προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Στην περίπτωση της Kawasakiη πατέντα της ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι με τους υπόλοιπους Τον Ιούλιο του 2019 κατάθεσε το πρώτο σχέδιο η Kawasaki. Αυτή είναι η 3η αναβάθμιση…κατασκευαστές. Διατηρεί τον λεβιέ στο πόδι για τον αναβάτη, ο οποίος θέλει να κάνει μόνος τους τις αλλαγές, αλλά μπορεί να επιλέξει και την αυτόματη λειτουργία αφήνοντας τον υπολογιστή της μοτοσικλέτας να επιλέγει εκείνος τις σχέσεις. Το σύστημα είναι πολύ μαζεμένο και απλό έχοντας ηλεκτρονικό μηχανισμό ο οποίος μεταφράζει την κίνηση του λεβιέ σε ηλεκτρονικό μήνυμα ώστε να αλλάξει ταχύτητα η μοτοσικλέτα.

Το θετικό του συστήματος είναι ότι μπορεί να προσαρμοστεί σε πολλές διαφορετικές μοτοσικλέτες, καθώς στην πραγματικότητα ένα καλώδιο είναι εκείνο που χωρίζει τον λεβιέ με το σύστημα. Όπου και να βρίσκονται, λοιπόν, τα μαρσπιέ, το σύστημα μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα.

Να περιμένουμε καινούριο μεγάλο adventure από την Kawasaki;

Η Kawasaki αναμένεται να τοποθετήσει το συγκεκριμένο σύστημα στα μεγάλα της, τουριστικά μοντέλα. Άλλωστε ήδη ετοιμάζει το δικό της σύστημα ραντάρ σε συνεργασία με την Bosch, όπως ήδη έχουν κάνει Ducati, KTM και BMW, κάτι που σημαίνει ότι θα συνδυάσει τα συστήματά της σε κάποιο από τα μελλοντικά της μοντέλα, ίσως σε ένα καινούριο mega adventure, όπως τα Multistrada V4 και Super Adventure 1290 S.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποιο θρυλικό μοντέλο επιστρέφει το 2022, αλλά όχι στην Ελλάδα;

Ετοιμάζει τρίτροχο η Kawasaki;

Γιατί να αγοράσεις μια adventure μοτοσικλέτα που δεν πάει στο χώμα;