Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Τα τελευταία χρόνια έχουμε βρεθεί μπροστά σε μια περίεργη κατάσταση όσον αφορά τις adventure μοτοσικλέτες. Υποτίθεται πως μια adventure μοτοσικλέτα θα σε οδηγήσει στην περιπέτεια, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν πολλές επιλογές σε αυτήν την κατηγορία και μάλιστα υψηλού επιπέδου, αν και λίγες μπορούν να καλύψουν και τα δύο κομμάτια ικανοποιητικά – δηλαδή να κινηθούν εξίσου καλά στην άσφαλτο και στο χώμα.

Kawasaki Versys 1000..... SE

Η Kawasaki δεν μπαίνει σε αυτά τα ψευτοδιλήμματα και ακολουθεί από το 2012 το δικό της δρόμο στην κατηγορία. Το Versys 1000 είναι από εκείνα τα μοντέλα τα οποία θα χαρακτήριζες περισσότερο sport touring και λιγότερο adventure με την απλή δικαιολογία πως δεν είναι προορισμένο για χωμάτινες διαδρομές. Η περιπέτειά σου δηλαδή σταματάει όταν τελειώσει η άσφαλτος, κάτι που αφαιρεί πόντους από το Versys… ή μήπως όχι;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ερώτημα εδώ είναι πόσοι από εκείνους οι οποίοι μπουν στη διαδικασία να αγοράσουν μία Πόσες φορές θα πατήσεις… χώμα;adventure μοτοσικλέτα θα πατήσουν τελικά στο χώμα. Πόσοι θα ρισκάρουν να βάλουν τις ακριβές μοτοσικλέτες τους στη λάσπη και τις πέτρες ρισκάροντας μια ζημιά που θα τσούξει τις τσέπες τους και πόσοι έχουν την ικανότητα να το κάνουν; Και τελικά αξίζει τον κόπο να πάρεις μια βαριά, ακριβή και ογκώδη μοτοσικλέτα για να περάσεις το πολύ δύο φορές μέσα στον χρόνο από έναν χωματόδρομο, γιατί κατά μέσο όρο τόσες φορές θα το χρειαστείς.

Αρχοντική μοτοσικλέτα που δεν της λείπει τίποτα

Το Versys είναι ρεαλιστής

Εδώ έρχεται η Kawasaki με το Versys 1000 SE να σας βγάλει από τον κόπο και τον προβληματισμό. Κινητήρας σήμα κατατεθέν με γεμάτη ροπή παντούΠρόκειται για μια μεγάλη μοτοσικλέτα αποστάσεων η οποία έχει ξεκάθαρη ταυτότητα: Απόλαυση της οδήγησης στην άσφαλτη και άνεση στις μεγάλες αποστάσεις. Αυτά είναι τα δύο δυνατά της σημεία πάνω στα οποία επένδυσε το εργοστάσιο από το Akashi και τελικά αποτελεί την πιο ρεαλιστική μοτοσικλέτα για τον μέσο αναβάτη και όχι για εκείνον που κάνει ταξίδια μόνο στα όνειρά του.

Στο DNA του Versys είναι η sport touring καταβολές του και αυτό το αποδεικνύει ο κινητήρας του που είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο σε σειρά των 1.043 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 120 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 10,4 χλγμ ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Το μηχανικό σύνολο μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει τέλειο για τη χρήση της μοτοσικλέτας έχοντας μία εξαιρετική μονάδα ψεκασμού η οποία βοηθάει στην ομαλότητα και την γραμμικότητα της απόδοσης.

Είναι πολλά τα κουμπάκια... Άρη!

Από την πρώτη στιγμή που ανοίξεις το γκάζι καταλαβαίνεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα με αυτό το μοτέρ.Πολλά ηλεκτρικά σε σωστές δόσεις… Να κινηθείς αργά στην πόλη, να ρολάρεις σε χαλαρή βόλτα με τον έτερων ήμισυ ή να λυσσάξεις σε ορεινό στροφιλίκι βάζοντας το στροφόμετρο στα κόκκινα. Όλα είναι μέσα στο μενού αυτού του κινητήρα ο οποίος αποτελεί και το διαμάντι της μοτοσικλέτας. Φυσικά η Kawasaki έχει φροντίσει να τον εξοπλίσει με άφθονα ηλεκτρονικά συστήματα υψηλού επιπέδου όπως χαρτογραφήσεις, traction control, μονάδα ICU έξι αξόνων για καλύτερο έλεγχο στις στροφές, πανίσχυρα φρένα, ημιενεργητικές αναρτήσεις και πολλά άλλα τα οποία λυπάμαι που το λέω αλλά είναι αχρείαστα. Το σύνολο είναι τόσο καλό που πραγματικά δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά για να λάμψει και αυτό είναι που το τοποθετεί ανάμεσα στα κορυφαία.

Σύγχρονα όργανα με μετρητή κλίσης για τις στροφές!

Υποδειγματικός χαρακτήρας με κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο της μοτοσικλέτας είναι η οδική της συμπεριφορά η οποία προκαλεί έκπληξη. Διαμάντι στο δρόμο με κορυφαία ποιότηταΤο Versys 1000 SE διαθέτει στο DNA του τα γονίδια της Kawasaki και μπορείς να το απολαύσεις σε κάθε διαδρομή. Στις στροφές είναι χορταστικό έχοντας ένα πολύ δυνατό πακέτο αναρτήσεων-πλαισίου. Το αλουμινένιο πλαίσιο είναι ενεργό μέρος του κινητήρα και σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις KECS της Kawasaki οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες (βάρος αναβάτη, ταχύτητα κίνησης και ρυθμό πίεσης στις στροφές) δημιουργούν ένα σύνολο με άφθονη πρόσφυση, απίστευτη σταθερότητα και καλό επίπεδο πληροφόρησης. Προσφέρει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη ο οποίο μπορεί από την πρώτη κιόλας βόλτα να το εμπιστευτεί και να οδηγήσει γρήγορα και κυρίως διασκεδαστικά.

Φρένα και αναρτήσεις με κορυφαία τεχνολογία της Kawasaki

Στον αυτοκινητόδρομο το Versys είναι σταθερό σαν βράχος και μπορεί με ευκολία να κινηθεί σε Η TFT οθόνη διαθέτει και μετρητή κλίσης για τους ψαγμένους…απαγορευμένες ταχύτητες για αρκετή ώρα χωρίς να κουράζει. Η άνεση είναι εξαιρετική χάριν πάλι στο πακέτο αναρτήσεων, ισορροπώντας άψογα ανάμεσα στην άνεση και την οδηγική απόλαυση. Η εξαιρετική δουλειά στην ισορροπία της μοτοσικλέτας μπορεί να πιστοποιηθεί εύκολα οδηγώντας την. Έπιασα τον εαυτό μου πολλές φορές να οδηγώ και να μην ασχολούμαι με τίποτα άλλο εκτός από την οδήγηση, ούτε με τα ηλεκτρικά, ούτε με την πανέμορφη TFT οθόνη, ούτε καν με το εντυπωσιακό quick shifter το οποίο είναι στάνταρ στην έκδοση SE. Μόνο οδήγηση, μόνο αυτό δηλαδή για το οποίο πρέπει να είναι κατασκευασμένη μια μοτοσικλέτα.

Με 120 ίππους μπορείς να κάνεις πολλά και σίγουρα να κινηθείς σβέλτα

Πραγματική μοτοσικλέτα για όλους

Το Versys 1000 SE του 2020 λοιπόν είναι μια μοτοσικλέτα η οποία φτιάχτηκε με μεράκι από τους Ιάπωνες. Οι μηχανικοί σου δίνουν την εντύπωση πως πρώτα έφτιαξαν τον κινητήρα, τον ένωσαν με ένα εξαιρετικό πλαίσιο, έβαλαν πολύ καλές αναρτήσεις και φρένα και το έβγαλαν στο δρόμο. Μόλις το οδήγησαν και διαπίστωσαν ότι τους ικανοποιεί τότε αποφάσισαν να του τοποθετήσουν και όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια ως κερασάκι στην τούρτα.

Το Kawasaki Versys είναι αυτό που θα λέγαμε γνήσια μοτοσικλέτα, διασκεδαστική, άνετη και σύγχρονη. Αν Ώριμη πρόταση από την Kawasaki…λοιπόν είσαι από εκείνους που θα κινηθείς κυρίως στην πόλη, θα κάνεις ταξιδάκια με την/τον σύντροφό σου ή μόνος σου τα Σαββατοκύριακα, θα ανεβάσεις την αδρεναλίνη σου σε μια όμορφη ορεινή διαδρομή και θα χρειαστεί να περάσεις ελάχιστες φορές από ένα χωμάτινο κομμάτι τότε οι “πράσινοι” σου προσφέρουν κάτι δυνατό. Να λοιπόν ένας λόγος για να πάρεις μια adventure μοτοσικλέτα που δεν πατάει στο χώμα.

Τιμή: 18.490€ (14.990€ βασική έκδοση)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης