του Νίκου Βιτσιλάκη

Ποιος θα το φανταζόταν μέχρι πριν λίγο καιρό πως θα ερχόταν η στιγμή που θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε μια κλασσική Triumph με ρυθμιζόμενη απόδοση κινητήρα, traction control, γκάζι Ride-by-Wire, immobiliser, θερμαινόμενα γκριπ και φώτα LED DRL; Ποιος θα μας πίστευε αν του λέγαμε πως η Thruxton του σήμερα θα είχε τη δυνατότητα να ρυθμίζεται η λειτουργία του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, την αντίστοιχη της πλήρους απενεργοποίησης του ABS και πως κάτω από τη σέλα θα υπήρχε …θύρα USB; Το όνομα Thruxton δεν είναι κάτι νέο, αλλά ένας τίτλος βαπτισμένος σε αγωνιστικό DNA, που προέρχεται από την ομώνυμη φημισμένη πίστα της Βρετανίας. Πριν οδηγήσουμε την έκδοση R (υπάρχει και απλή με λιγότερο επώνυμα περιφερειακά) ψάξαμε τα κιτάπια μας και είδαμε πως διαθέτει φρένα, ανάρτηση και ελαστικά κορυφαίων προδιαγραφών, καθώς και ελαφρά διαφοροποιημένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά. Είδαμε επίσης πως έχει ψηλότερη θέση οδήγησης και μειωμένο κατά 3 κιλά βάρος.

Πρώτη φορά υγρόψυκτος κινητήρας

Στην καρδιά της Thruxton υπάρχει ένας τελείως καινούργιος δικύλινδρος σε σειρά 1200 κ.εκ., που διαθέτει 1 ΕΕΚ, τετραβάβιδες κεφαλές, υποτετράγωνες διαστάσεις και στρόφαλο τεχνολογίας “crossplane” 270°. Πρόκειται για τον πρώτο υγρόψυκτο στην ιστορία της, απόλυτα σύγχρονος σε εφαρμογές, με ηλεκτρονικό γκάζι και ρυθμιζόμενη χαρτογράφηση. Ένας κινητήρας με έμφαση στη ροπή, σημαντικά πιο δυνατός από πριν, που στέλνει τον παλιό αερόψυκτο στο χρονοντούλαπο ανεπιστρεπτί. Η απόδοσή του είναι 97Hp, αλλά εκεί που τα νούμερα ξεφεύγουν είναι στην τιμή της ροπής, όπου βλέπουμε τα kgm να ανεβαίνουν και τις στροφές να κατεβαίνουν δραματικά. Από τα 7,3 kgm στις 5.750 στροφές του απερχόμενου αερόψυκτου συνόλου των 900 κ.εκ. πάμε στα ..11,3 στις 4.950! Οι 17 παραπανίσιοι ίπποι οφείλονται σε ελαφρύτερο στρόφαλο, διαφορετικό φιλτροκούτι και υψηλότερη συμπίεση, δίνοντας στη Thruxton τις επιδόσεις που συγκινούν ακόμα και ορκισμένους supersportάδες, εκεί όπου οι δρόμοι “σφίγγουν”. Όπως σε αυτούς που οδηγήσαμε τη νέα R, στενούς και όχι πάντα στεγνούς, με συνεχόμενες στροφές και -ευτυχώς- με εξαιρετική πρόσφυση. Δρόμους που απαιτούν την απόλυτη συγκέντρωση, εκεί όπου ένα οδηγικό λάθος και μια πιθανή έξοδος απλά δεν συνιστώνται. Μικρές ευθείες 80-100 μέτρων και τυφλές πάσης φύσεως στροφές, κυρίως “φάκες”, μια ανηφόρα μια κατηφόρα, κάπου κάπου με νερά από τη βροχή που είχε προηγηθεί (και που δεν τη γλυτώσαμε), οπότε αντιλαμβάνεστε το “ιδανικό” των συνθηκών.


Οι 97 ίπποι δείχνουν πολλοί περισσότεροι στο δρόμο

Έχει ξεφύγει

Η εκκίνηση απαιτεί πάτημα συμπλέκτη και η Thruxton γουργουρίζει κάπως αχρόνιστα στο ρελαντί, βγάζοντας τον ήχο που περιμένεις από μια κατασκευή παρόμοιας φιλοσοφίας. Περιμένοντας να “ζεσταθεί” παρατηρούσα το φινίρισμα και τη συναρμογή υλικών της μοτοσυκλέτας, η ποιότητα ξεχειλίζει και αυτό είναι εμφανές σε κάθε της σημείο, απ’ άκρη σ’ άκρη που λένε. Ένας τομέας όπου οι Άγγλοι έχουν ξεφύγει εδώ και αρκετά χρόνια, πλην όμως αυτή τη φορά ξεπέρασαν τους εαυτούς τους. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες γιατί υπάρχει κίνδυνος να μετατρέψω το άρθρο σε διαφημιστικό φυλλάδιο, όταν τη δείτε από κοντά θα καταλάβετε τι θέλω να πω (και δεν μπορώ να γράψω..). Πίσω στην οδήγηση λοιπόν και καρφώνοντας την πρώτη χωρίς θόρυβο και με γλυκό “κούμπωμα”, αφήνω το συμπλέκτη λίγο πιο απότομα από αυτό που θάπρεπε. Η ροπή από το ρελαντί και ο άτσαλος χειρισμός απέφεραν μια μίνι εκτόξευση και βρέθηκα με τρίτη στο κιβώτιο χωρίς να το πολυ-καταλάβω σφυρίζοντας αδιάφορα. Λίγες εκατοντάδες μέτρα ήταν αρκετά για να συνειδητοποιήσω ότι κινητήρας, κιβώτιο, συμπλέκτης και φρένα κουνάνε δακρύβρεχτο μαντήλι στο παρελθόν και αρκετά χιλιόμετρα παρακάτω πως η νέα Τruxton το τιμά όσο δεν φαντάζεστε, όντας μια μοτοσυκλέτα με χαρακτήρα και αξίες. Ανταποκρίνεται άριστα κάτω από κάθε συνθήκη και με χαρακτηριστική ευκολία, καμμία σχέση με αυτό που αναδύει η εμφάνιση και ανατρέχει τη σκέψη σε “ξύλινες” δυκολοδήγητες κατασκευές περασμένων εποχών. Άκαμπτη μεν, φιλική δε η συμπεριφορά της, με τους 97 ίππους πρόθυμους για το κάτι παραπάνω, την ανάρτηση να εμπνέει εμπιστοσύνη και σωστή πληροφόρηση, τα φρένα να γεμίζουν σιγουριά και τη θέση οδήγησης με τα ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ να προσφέρει τον επιθυμητό έλεγχο. Σε καλούς δρόμους είναι κάτι που το εκτίμησα δεόντως, βλέποντας τα περιθώρια κλίσης να αυξάνονται σημαντικά. Και όταν η μοτοσυκλέτα δεν βρίσκει κάτω στη στροφή, είναι θέμα αναβάτη να ανακαλύψει τα όρια, στην περίπτωσή μου περισσότερο τα δικά μου. Η Τhruxton R δεν θυμίζει μοτοσυκλέτα 1.200 κ.εκ., μπορεί και κρύβει πολύ καλά τα κιλά της, είναι σωστά ζυγισμένη και η εργονομία της πολύ μελετημένη. Τα κλιπον χρησιμοποιούν περίτεχνες βάσεις που τα τοποθετούν πάνω από την τιμονόπλακα, οπότε ναι μεν απαιτούν σκύψιμο στην οδήγηση, όχι όμως τόσο που να κουράζει όταν οι δρόμοι δεν είναι ανοικτοί μπροστά μας. Το ηλεκτρονικό γκάζι δεν έχει σκαλοπάτια στην απόκρισή του και σε συνεργασία με τη χαρτογράφηση της κεντρικής μονάδας ECU προσφέρει ομαλή λειτουργία, ακόμα και στο Sport mode. Και μην ανησυχείτε οι έχοντες συμβίες για το μονόσελο της R, κάλλιστα αφαιρείται ο κοκοβιός και εμφανίζεται η θέση που θα μεταφέρει την καλή σας. Υπάρχουν φυσικά και μαρσπιέ για να βάζει τα πόδια της, αλλά αυτά πρέπει να τα αγοράσετε επιπλέον. Τα “βάρη” έχουν και το τίμημά τους!

Inspiration Kits

Ο κατάλογος των εξτρά αξεσουάρ της Triumph είναι κυριολεκτικά αναρίθμητος και περιλαμβάνει καλούδια που μπορούν να μεταμορφώσουν τη Thruxton. Η ίδια η Triumph όμως δεν κάθεται στα αβγά της και, όπως μας έχει συνηθίσει και στο παρελθόν, παρουσίασε τις δικές της προτάσεις. Τα λεγόμενα Inspiration Kits περιλαμβάνουν, προς το παρόν, δύο μοντέλα ονόματι Track Racer και Cafe Racer. Η συνέχεια θα περιέχει ακόμα πιο αγωνιστικό ενδιαφέρον, καθόσον είναι στα σκαριά μια έκδοση …τούμπανο αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. To όνειρο της παρέας του Joe Bar γίνεται πραγματικότητα…

Sport κατασκευή και εμφάνιση που συγκινεί μυημένους και μη

Καλύτερη αλλά ακριβότερη

Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να δυσκολέψει την εμπορική πορεία της νέας Thruxton, αυτό δεν είναι κάτι άλλο πέραν των τιμών της, που είναι πλέον ακριβότερες. Λίγο το τίμημα της εξέλιξης, λίγο ο εξοπλισμός και πολύ περισσότερο οι φόροι των περισσότερων κυβικών είναι η αναπόφευκτη δικαιολογία. Οι οπαδοί των παραδοσιακών Bonneville έχουν τη “φθηνή” λύση και με 9.690€ μπορούν να αποκτήσουν την επίσης νέα και υγρόψυκτη Street Twin των 900 κ.εκ. Οι αντίστοιχοι των Thruxton θα πρέπει να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και να δώσουν 13.990€ για την απλή έκδοση και 16.290€ για τη φορτωμένη με καλούδια R της δοκιμής μας.

Δείτε τη Thruxton σε video εδώ :

Στο λινκ που ακολουθεί μπορείτε να μάθετε περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και να διαμορφώσετε τη δική σας Thruxton μέσα από τα εργοστασιακά αξεσουάρ της Triumph

http://www.triumphmotorcycles.gr/bikes/classics/thruxton/2016/thruxton