του Νίκου Βιτσιλάκη
Σχεδιασμένο για να βελτιστοποιήσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ηλεκτρισμός, το νέο TY-Ε θα συμμετάσχει στο FIM Trial E Cup του 2018.
Mε προγραμματισμένες εμφανίσεις σε Γαλλία και Βέλγιο μέσα στον Ιούλιο και με αναβάτη τον Kenichi Kuroyama, που σήμερα συμμετέχει στο “All Japan” Πρωτάθλημα Trial, η Yamaha θα προσπαθήσει μέσα από τον ανταγωνισμό να εξελίξει τη νέα της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. To TY-Ε παρουσιάστηκε στο φετινό Tokyo Μοtor Show πριν λίγες μέρες και είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά. Με νέα προηγμένη τεχνολογία αποτελεί γέννημα θρέμμα του προγράμματος «Evolving R&D» της εταιρείας, στo oποίο οι εργαζόμενοι στο τμήμα R&D της Yamaha έχουν την ευκαιρία να εργάζονται (και) έξω από τα συμβατικά πλαίσια, αφιερώνοντας έως και το 5% των ωρών εργασίας τους στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων εφαρμογών!
Στη συγκεκριμένη περίπτωση εργάστηκαν με κύριο μέλημα να ξεπεράσουν τα εγγενή προβλήματα ενός ηλεκτροκινητήρα, όπως για παράδειγμα η απόκτηση υψηλής απόδοσης από μικρού μεγέθους και ελαφριά συστατικά, αλλά και στο πως θα εκμεταλλευθούν καλύτερα την παροχή της μεγάλης παρεχόμενης ροπής, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα σύνολο με εύκολα ελεγχόμενη απόδοση και συμπεριφορά. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει μία σχέση στο κιβώτιο και οι μηχανικοί έχουν τοποθετήσει υδραυλικό συμπλέκτη προκειμένου να μπορεί ο αναβάτης να ελέγχει καλύτερα την απότομη παροχή δύναμης που επιδεικνύει ένας κινητήρας αυτής της μορφής.
Tεχνικά χαρακτηριστικά (όσα δόθηκαν στη δημοσιότητα)
Μεταξόνιο: 1.310mm
Aπόσταση από έδαφος: 350mm
Bάρος: Λιγότερο από 70kg
Τύπος κινητήρα: AC synchronous
Tύπος Μπαταρίας: Lithium-ion
Συμπλέκτης: Υδραυλικός, υγρός, πολύδισκος
Πλαίσιο: CFRP Monocoque