Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς αυτοκίνητα όπου τα δίτροχα θα έκαναν τα πάντα. Θα ήταν τα προεδρικά οχήματα. Ο τρόπος μετακίνησης των celebrities. Σίγουρα ένα από αυτά θα ήταν το Suzuki Burgman 650 Executive.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για ποιό λόγο; Ελάτε τώρα… Είναι τόσο εύκολο που θα μπορούσε να απαντήσει ακόμη και ο πιο αδαής. Είναι επιβλητικό. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που επιβάλλεται με τις διαστάσεις του σε μοτοσυκλέτες ιδίου ή και μεγαλύτερου κυβισμού. Γρήγορο. Δοκιμάστε να κοντραριστείτε μαζί του από φανάρι σε φανάρι. Πολυτελέστατο. Ο εξοπλισμός του είναι συγκρίσιμος μόνο με τον αντίστοιχο τουριστικών μεγαθήριων. Ασφαλέστατο. Διαθέτει ασφαλή οδική συμπεριφορά και πολύ καλά φρένα. Τι άλλο μπορεί να ζητήσει κάποιος από ένα scooter; Μια Executive έκδοση με στόχο να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό. Όσο και αν ψάξει κανείς δεν θα βρει κάτι να λείπει από το βασικό εξοπλισμό του «Made in Japan» Executive.

Από τα στάνταρ, για μία τουριστική μοτοσυκλέτα και όχι για scooter, όπως η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, τα θερμαινόμενα γκριπ/σέλα και τους αναδιπλούμενους καθρέφτες, μέχρι τα απαραίτητα για ένα μεγάλο scooter, όπως οι διαφορετικές λειτουργίες της μετάδοσης και οι πλούσιοι αποθηκευτικοί χώροι. Τη μεγάλη σέλα την είχαμε, ο τεράστιος αποθηκευτικός χώρος κάτω από αυτήν υπήρχε, αλλά είχαμε γκρίνια από το συνεπιβάτη, που για κάποιον περίεργο λόγο ένιωθε ανασφάλεια καθώς ο οδηγός ήταν “κάπου εκεί μπροστά”. Με λίγα λόγια, έψαχνε ένα στήριγμα όπως όλοι σε αυτή τη ζωή! Το μεγάλο sissy bar (πλάτη συνοδηγού) που τοποθετήθηκε, συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη σωστή στήριξή του, αλλά και παρέχει μεγαλύτερη άνεση στις μακρινές διαδρομές. Προσθέτουμε τις μεγάλες χειρολαβές και τα σταθερά μαρσπιέ και ορίστε μια από τις πλέον άνετες θέσεις συνοδηγού σε δίκυκλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τεχνικά μιλώντας

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο και στην τελευταία έκδοση του 650 επανασχεδιασμένο στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα να αφαιρεθεί το υποπλαίσιο. Το ύψος σέλας αυξήθηκε κατά 10mm, αλλά η νέας σχεδίασης ποδιά, εκτός από πόντους στην εμφάνιση, είναι και περισσότερο εργονομική, επιτρέποντας στον αναβάτη να πατά άνετα στο έδαφος και να έχει καλύτερο έλεγχο στους επιτόπιους ελιγμούς. Όσον αφορά στην εμφάνιση, οι υπεύθυνοι design του ιαπωνικού εργοστασίου δεν έχουν κρίνει ότι κάτι θα έπρεπε να αλλάξει και την άφησαν αναλοίωτη από το 2013. Όταν και οι επιφάνειες είχαν αποκτήσει καμπύλες και το πίσω μέρος μίκρυνε. Η συναρμογή των πλαστικών και η ποιότητα κατασκευής, εξακολουθούν να είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει σε αυτήν την κατηγορία. 

Με λένε SECVT 

Η σημαντικότερη καινοτομία του Burgman είναι αναμφισβήτητα το “έξυπνα σκεπτόμενο” κιβώτιο. Το σύστημα ηλεκτρικά ελεγχόμενης και συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, ονόματι SECVT (Suzuki​Κιβώτιο αυτόματο αλλά και σειριακό! electrically controlled continuously variable transmission), μπορεί και προσφέρει τρεις λειτουργίες: την οικονομική (D) για ήρεμες βόλτες, τη γρήγορη (Power) για βιαστικές μετακινήσεις και τη χειροκίνητη (Μ) πέντε προεπιλεγμένων σχέσεων, όπου ο αναβάτης αλλάζει ταχύτητες κατά βούληση. Η επιλογή D δεν επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάσει το μέγιστο αριθμό στροφών, η Power τις αφήνει μέχρι το κόκκινο του στροφομέτρου, ενώ η Manual δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να αλλάζει σχέσεις από μπουτόν στο τιμόνι. Ο δικύλινδρος κινητήρας των 638cc είναι οριζόντια τοποθετημένος κάτω από τα πόδια του οδηγού, αποδίδει 56 ίππους, διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες και κατά συνέπεια παντελή έλλειψη κραδασμών. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό, ενώ εξαιτίας της μείωσης των τριβών που προήλθε από ουσιαστικές μηχανικές αλλαγές έχει επιτευχθεί και μείωση της κατανάλωσης.

Χλίδα κάθε μέρα 

Είναι επόμενο να μη συμπεριφέρεται σαν αιλουροειδές εντός πόλης. Οι διαστάσεις και το βάρος, που ορίζεται στα 277 κιλά(!), καθιστούν δύσκολους τους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Σε γενικές γραμμές όμως ο αναβάτης δεν κουράζεται, διότι οι αναρτήσεις, η τεράστια σέλα και το μεγάλο τιμόνι προσφέρουν ευεξία ακόμα και ύστερα από πολύωρη χρήση. Οι τεράστιοι καθρέφτες προσφέρουν τέλεια ορατότητα μόλις συνηθίσεις τη θέση τους, αλλά «βρίσκουν» σε αυτούς των αυτοκινήτων μέσα στην κίνηση της πόλης.​Τρία τα οδηγικά προγράμματα για κάθε συνθήκη Την ιδανική λύση ως προς αυτό επινόησε η Suzuki με την προσθήκη του δέκατου μαγικού κουμπιού δίπλα στο αριστερό γκριπ του Burgman. Πατώντας το, οι καθρέφτες κλείνουν αυτόματα, εσείς ξεφεύγετε από την κίνηση και μόλις απελευθερωθείτε από το μαρτύριο της κυκλοφοριακής συμφόρησης τους ξανα-ανοίγετε! Όσον αφορά στη λειτουργία των φρένων, αυτή κρίνεται ικανοποιητική.

Το ABS λειτουργεί σωστά σε γενικές γραμμές και διαθέτει πολύ καλή αίσθηση στο μπροστινό τροχό. Πίσω ενεργοποιείται πιο εύκολα. Θα το νιώσετε, γιατί πολύ απλά η μανέτα ελαφραίνει ακαριαία, ειδικά σε ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έξω από την πόλη το επίπεδο εξοπλισμού και ο ηλεκτρικός σε λειτουργία κινητήρας δείχνουν τις αρετές τους. Μπορείς να ταξιδεύεις επί ώρες με ταχύτητες κοντά στα 150Km/h. και να μη νιώθεις ίχνος κούρασης. To Burgman ανεβάζει χιλιόμετρα γρήγορα και η σταθερότητα που προσφέρει στα “πολλά” είναι λίαν αποδεκτή, όπως και η αεροδυναμική προστασία του αναβάτη. Αλλά ακόμα κι αν «μπλέξετε» με στροφές, θα ανταποκριθεί με επιτυχία, καθώς πλαίσιο και ανάρτηση συνεργάζονται έτσι όπως πρέπει για να προσφέρουν στιβαρότητα, πάντα στα όρια της οδήγησης ενός scooter βέβαια. Κάτι ακόμα ευχάριστο έχει να κάνει με την κατανάλωσή του, που κρίνεται λογική στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

​Executive όνομα και πράγμα
Έχει τη δική του ιστορία

Είναι ένα δίκυκλο που έχει γράψει ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο scooter παραγωγής με σύστημα επιλογής μετάδοσης και ένα από τα πρώτα με δικύλινδρο κινητήρα. «Πολλά τα 10.895€ για ένα scooter», θα σκεφτούν κάποιοι, οι οποίοι ωστόσο δεν θα προβούν ποτέ στην αγορά ενός παρόμοιου οχήματος. Είναι γεγονός ότι ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, αλλά το Burgman δεν δείχνει να ανησυχεί, απευθυνόμενο στο δικό του κοινό, που αρέσκεται περισσότερο στην πολυτέλεια και στις ανέσεις παρά στη σπορ συμπεριφορά. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης