Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2006, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), η Παγκόσμια Τράπεζα, η FIA και η Παγκόσμια Συνεργασία Οδικής Ασφάλειας κυκλοφόρησαν την πρώτη έκδοση του Εγχειριδίου Οδικής Ασφάλειας Κράνους. Τα τελευταία 17 χρόνια, νέα δεδομένα, εξελίξεις και έρευνες έχουν επηρεάσει τόσο τα πρότυπα ασφάλειας του κράνους όσο και τις κατασκευαστικές πρακτικές. Για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των σημερινών αναβατών, ο Π.Ο.Υ. δημοσίευσε τη δεύτερη έκδοση του Εγχειριδίου Οδικής Ασφάλειας Κράνους στις 5 Απριλίου 2023.

“Καθώς οι μοτοσυκλέτες πολλαπλασιάζονται με εκπληκτικό ρυθμό, ειδικά σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, απαιτείται επείγουσα δράση για να αποτραπεί η ταχεία αύξηση θανάτων και τραυματισμών τα επόμενα χρόνια”, παραδέχτηκε ο Dr. Matts-Ake Belin, επικεφαλής της κίνησης των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ ο Π.Ο.Υ. δημοσιεύει τις τελευταίες κατευθυντήριες γραμμές του βάσει αυτού του ισχυρισμού, δεν εγκαλεί συγκεκριμένα έθνη στη δημοσιευμένη δήλωσή του. Από την άλλη πλευρά, η Δεύτερη Έκδοση σημειώνει ότι το 42 τοις εκατό των αναβατών με ηλεκτρικό δίτροχο (PTW) της Δυτικής Κένυας παραδέχθηκαν ότι υπέστησαν τραύματα στο κεφάλι. Στο Βιετνάμ, το 70 τοις εκατό όλων των νοσηλειών που σχετίζονται με μοτοσυκλέτες περιλαμβάνουν τραυματισμούς στο κεφάλι. Η Ταϊβάν και η Κίνα αναφέρουν παρόμοια στοιχεία, με τους τραυματισμούς στο κεφάλι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα να αντιπροσωπεύουν το 71 τοις εκατό όλων των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων που προέρχονται από οχήματα. Σε απάντηση σε αυτούς τους αριθμούς, ο Π.Ο.Υ. αναφέρει ότι «τα κράνη μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου πάνω από έξι φορές και τον κίνδυνο εγκεφαλικού τραυματισμού έως και 74 τοις εκατό».

“Για να μειωθούν όλοι οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα, πρέπει να γίνουν ενέργειες που στοχεύουν στην αύξηση της χρήσης κράνους ως μέρος μιας ευρύτερης στροφής σε μια προσέγγιση ασφαλών συστημάτων για την οδική ασφάλεια και κινητικότητα”, πρόσθεσε ο Dr. Belin. “Η προσέγγιση των ασφαλών συστημάτων αναγνωρίζει ότι οι οδικές μεταφορές είναι ένα περίπλοκο σύστημα με πολλά στοιχεία διασύνδεσης που επηρεάζουν το ένα το άλλο”.

“Οι αρχές πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή τους νόμους, τα πλαίσια και τις ενέργειες για να ενισχύσουν τη διαθεσιμότητα και τη χρήση ασφαλών, ποιοτικών κρανών”, κατέληξε ο Dr. Belin. “Βασισμένο σε στοιχεία, το πιο πρόσφατο εγχειρίδιο καθορίζει τι χρειάζεται”.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης