Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι μία μοτοσικλέτα αν στηθεί καλά εξαρχής το αποτέλεσμα θα είναι καλό και Οι αεραγωγοί στα πλαϊνά φέρινγκ προσθέτουν επιθετικότητα στο MT-07θα έχει επιτυχημένη πορεία όσα χρόνια και αν περάσουν. Στην περίπτωση του Yamaha MT-07 οι Ιάπωνες κατάφεραν να στήσουν ένα πολύ καλό σύνολο με σπορ χαρακτήρα, όμορφο σχεδιασμό και ανταγωνιστική τιμή. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχουν πουληθεί πάνω από 125.000 μοτοσυκλέτες MT-07 από το 2014 μέχρι σήμερα κάτι που αποδεικνύει πως η Υamaha έχει πετύχει με το παραπάνω το στόχο της.

Η Yamaha στην τρίτη γενιά του MT-07 αποφάσισε να ασχοληθεί με σημαντικές λεπτομέρειες του μοντέλου το οποίο θα το αναβάθμιζαν τόσο ώστε να μπορέσει να βγει στην αγορά με ακόμα μεγαλύτερες αρετές. Οι επεμβάσεις που έκανε ήταν στον κινητήρα, όπου έπρεπε να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές Euro5, επενέβη επίσης στην εργονομία και φυσικά φρέσκαρε σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό της μοτοσικλέτας.

Μοτέρ για… όσκαρ!

Στο νέο Yamaha MT-07 όλα αρχίζουν και τελειώνουν στον υπέροχο κινητήρα του. Το μηχανικό σύνολο με τους Κινητήρας γεμάτος παντού με απόλυτα εκμεταλλεύσιμη ισχύδύο κυλίνδρους σε σειρά και τα 689 κ.εκ. έχει φτάσει πλέον στην καλύτερη στιγμή της… καριέρας του. Από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις το γκάζι σκέφτεσαι ότι είναι αδύνατο αυτός ο κινητήρας να αποδίδει μόνο 73 ίππους. Σου δίνει την αίσθηση ότι έχει τουλάχιστον 10 ίππους παραπάνω χωρίς καμία υπερβολή. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η ζωντάνια που έχει από τις… μηδέν στροφές, υπάρχει παντού διαθέσιμη ροπή και είτε είσαι σχετικά άπειρος αναβάτης είτε είσαι έμπειρος αυτός ο κινητήρας δε θα σας απογοητεύσει ποτέ.

Αν μου ζητούσε κάποιος να περιγράψω το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο με μία λέξη αυτή θα ήταν πολυτάλαντο. Θέλεις ελαστικότητα στην πόλη, την έχεις. Θέλεις ροπή στις εξόδους των στροφών, την έχεις. Θέλεις ζωηράδα να σηκώσεις τον εμπρός τροχό και αυτήν την έχεις. Είναι βέβαιο πως το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο θα μείνει στην ιστορία της Yamaha ως ένα από τα καλύτερα που κατασκεύασε ποτέ.

Τα 32mm που κάνουν τη διαφορά!

Για τον κινητήρα όμως γνωρίζαμε ότι τα πράγματα, παρότι έχασε περίπου έναν ίππο λόγω των προδιαγραφών Το τιμόνι είναι κωνικό με 16mm μεγαλύτερο μήκος σε κάθε πλευράEuro5, θα ήταν εξαιρετικά. Εκείνο όμως που δεν μπορείς να πιστέψεις το πόσο μεγάλη διαφορά έκανε στην οδήγηση της μοτοσικλέτας είναι τα 32 χιλιοστά μήκους που πρόσθεσε η Yamaha στο τιμόνι του MT-07. Αυτή και μόνο η διαφορά δημιούργησε, ιδιαίτερα για τους ψηλότερους αναβάτες, μία καταπληκτική θέση οδήγησης η οποία έχει αναβαθμίσει τόσο την άνεση όσο και τον καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας είτε σε χαλαρή, είτε σε γρήγορη οδήγηση. Με το που βρεθείς στη σέλα της μοτοσικλέτας αμέσως αισθάνεσαι ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα μαζί της φυσικά με πρώτο και καλύτερο τη διασκέδαση.

Είτε είσαι μέσα στην πόλη είτε σε κάποια επαρχιακή διαδρομή με στροφές είτε ακόμα και σε πίστα, αυτό το Yamaha μπορείς να το ευχαριστηθείς. Εύκολο στον χειρισμό, πολύ ευέλικτο και διασκεδαστικό μπορεί να σου χαρίσει όμορφες στιγμές στον αστικό ιστό καθημερινά. Όταν βγεις στο βουνό σε δρόμο με στροφές το MT-07 ξεδιπλώνει τον σπορ χαρακτήρα του με πολύ καλή αίσθηση πρόσφυσης εμπρός και πίσω, εξαιρετική απόκριση στο γκάζι και απόλυτο έλεγχο υπό κλίση. Το φαρδύτερο τιμόνι σε βοηθάει να βολευτείς καλύτερα και να τοποθετήσεις καλύτερα το σώμα σου πάνω στη μοτοσικλέτα δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση φιλικότητας. Στην αυξημένη αυτοπεποίθηση που σου χαρίζει να το πιέσεις βοηθούν και τα εξαιρετικά ελαστικά της Michelin τα οποία έχουν επιλεγεί ως ελαστικό πρώτης τοποθέτησης προσφέροντας ποιοτική πρόσφυση και πληροφόρηση στον αναβάτη.

Μεγαλύτερα και πιο ανθεκτικά φρένα

Ακόμα μια αλλαγή που φαίνεται είναι στα φρένα. Οι δίσκοι έχουν μεγαλώσει από τα 282mm σε 298mm Οι δαγκάνες στα φρένα είναι παρόμοιες με εκείνες του MT-09και αυτό έχει δυναμώσει το σύνολο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι πλέον έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε σκληρή χρήση κάτι που το αντιλαμβάνεσαι έπειτα από ένα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι στο βουνό. Τα φρένα πλέον έχουν σταθερή απόδοση στη μανέτα ακόμα και αν ανέβει ο ρυθμός με την ισχύ τους επίσης να είναι αισθητά αυξημένη. Στο μοντέλο δοκιμής πρέπει να αναφέρουμε πως το MT-07 ήταν εφοδιασμένο με τις μανέτες της Gilles οι οποίες είναι ρυθμιζόμενες σε 35 θέσεις δίνοντας τέλεια αίσθηση στο χέρι του αναβάτη.

Στον έξτρα εξοπλισμό του μοντέλου δοκιμής βρήκαμε και αντιολισθητική επένδυση στο ρεζερβουάρ για καλύτερη κράτημα και προστασία στα πόδια. Το σετ είναι δύο τεμαχίων και βοηθάει πολύ στη στήριξη των ποδιών στις στροφές και στη διάρκεια του φρεναρίσματος. Εξτρά είναι και η πανέμορφη βάση πινακίδας με το λογότυπο MT πάνω του και LED φωτισμό στην πινακίδα. Τέλος, το “δικό μας” MT-07 ήταν εξοπλισμένο και με το σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic το οποίο εκτός από τον μπάσο ήχο δίνει και λίγη ισχύ επιπλέον στη μοτοσικλέτα. Και η εξάτμιση φέρει το λογότυπο MT πάνω του.

Μικρό σε διαστάσεις με την εμπρός μάσκα και ξεχωρίζει

Για το τέλος άφησα τον σχεδιασμό του νέου MT-07 ο οποίος περιστρέφεται γύρω από την εμπρός μάσκα. Ο κεντρικός προβολέας είναι επιθετικός και σε συνδυασμό με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα δεξιά και αριστερά του δημιουργούν ένα πολύ ξεχωριστό σύνολο. Θα μιλήσω ανοιχτά και θα πω ότι το MT-07 μου αρέσει. Είναι μικρό και συμπαγές, πολύ επιθετικό και θυμίζει μοτοσικλέτα που βγήκε από κάποιο γκαράζ με χειροποίητα διαμάντια. Από την άλλη βέβαια, όταν βρεθείς στη σέλα του και αρχίσεις να το οδηγείς τότε ξεχνάς τα πάντα που αφορούν την εξωτερική του εμφάνιση. Το μόνο που σκέφτεσαι είναι η επόμενη στροφή…

Ίδια συνταγή με ακόμα πιο εκλεπτυσμένα υλικά

Αν ξεφύλλιζα τα χαρακτηριστικά του Yamaha MT-07 του 2021 και τις αλλαγές που έκαναν οι Ιάπωνες στο Πανέμορφες οι κόκκινες ζάντες 10 ακτίνωνμοντέλο πριν το οδηγήσω θα έλεγα ότι μάλλον έχουμε ένα απλό facelift του μοντέλου στη 3η του γενιά. Όταν όμως βρεθείς στη σέλα του τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Αρχίζεις να σκέφτεσαι ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ουσιαστικές αλλαγές οι οποίες κάνουν την οδήγηση του MT-07 πιο διασκεδαστική, πιο ευχάριστη και πιο άνετη. Η μοτοσικλέτα συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από τον υπέροχο κινητήρα της Yamaha, ωστόσο πλέον έχει πλαισιωθεί με καλά ελαστικά, πολύ αναβαθμισμένη θέση οδήγησης και πιο δυνατά φρένα που ανεβάζουν τον πήχη ακόμα πιο ψηλά.

Δε χρειάζεται τελικά να γυρίσεις τον κόσμο ανάποδα για να αναβαθμίσεις μια ήδη καλή μοτοσικλέτα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κοιτάξεις τις λεπτομέρειες, να τις βελτιώσεις και να δώσεις το κοινό ένα από τα καλύτερα naked όχι μόνο στη μεσαία κατηγορία, αλλά και συνολικά στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των γυμνών streetfighter. Τελικά, ο Βασιλιάς Ζει!

ΤΙΜΗ: 7.150€ στάνταρ έκδοση, 9.376€ με όλα τα αξεσουάρ.

Όλα τα στοιχεία για το Yamaha MT-07 ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρώτη επαφή με το Yamaha ΝΜΑΧ 125 στην Ιταλία

Πρώτη επαφή με το Yamaha D’elight 125 στην Ιταλία

Η Yamaha ανακοίνωσε τον ερχομό ενός νέου μοντέλου R