Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης 

 

Μετά τους δύο πρώτους γύρους του WorldSBK που διεξήχθησαν στην Αυστραλία και την Ινδονησία, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike FIM φτάνει στην Ευρώπη, στο Assen, για τον τρίτο γύρο της σεζόν και τον πρώτο της χρονιάς για την κατηγορία WorldSSP300 (όπου συμμετέχει ο Γιάννης Περιστεράς).

Στις κατηγορίες WorldSBK και WorldSSP, η Pirelli έχει διαθέσιμες τις επιλογές που χρησιμοποιούνται ήδη το 2022 με ορισμένες προσθήκες για να δώσει τη δυνατότητα πρόσθετων επιλογών – λύσεων στους αναβάτες και τις ομάδες.

Στην κατηγορία WorldSSP300 οι αναβάτες φέτος, πέρα από το SC1 εμπρός και πίσω, θα έχουν και το SC2 σαν ελαστικό αναφοράς για πίσω.

Η δυνατότητα επιλογής του SC2 εγγυάται καλύτερες επιδόσεις σε πιο κρύες πίστες και βοηθάει τους νεότερους αναβάτες να συγκρίνουν και να να κατανοούν καλύτερα τη διαφορά ανάμεσα στις συνθέσεις της Pirelli.

Διαθέσιμα Ελαστικά

WorldSBK 

Τα εμπρός ελαστικά του 2023 είναι το μεσαίο SC1 και το σκληρό SC2 και είναι διαθέσιμα σε ποσότητα 8 ελαστικών ανά σύνθεση για κάθε αναβάτη. Πέρυσι η πιο χρησιμοποιημένη επιλογή ήταν το SC2 που προσφέρει μεγαλύτερη μηχανική αντίσταση και καλύτερη προστασία από τη φθορά και επομένως ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά μιας πολύ τεχνικής πίστας όπως είναι αυτή του Assen – γνωστή ως “Ο Καθεδρικός της Ταχύτητας” λόγω της υψηλής μέσης ταχύτητας – με τις απαιτητικές ζώνες φρεναρίσματος και απότομης επιτάχυνσης.

Για πίσω υπάρχουν συνολικά τέσσερις λύσεις σε slick: το εξαιρετικά μαλακό πρότυπο SCX, το εξελιγμένο SCX-A (προδιαγραφή B0800) και το μαλακό SC0, το οποίο μπορεί να είναι χρήσιμο σε περίπτωση κρύας ασφάλτου και χαμηλών θερμοκρασιών. Τέλος, μόνο για την Superpole και τον αγώνα Superpole Race υπάρχει το extrasoft SCQ.

WorldSSP

Για εμπρός οι αναβάτες φέτος για πρώτη φορά θα έχουν δύο SC1 διαθέσιμα σε δυο διαφορετικές διαστάσεις, τη στάνταρ 120/70 για την κατηγορία WorldSSP και αυτό που χρησιμοποιείται από την WorldSBK σε 125/70 για να δοκιμάσουν μια πιθανή αλλαγή σε μεγαλύτερη διάσταση. Η γκάμα των μπροστινών ελαστικών συμπληρώνεται από το στάνταρ SC2. Όσον αφορά το πίσω μέρος, υπάρχουν δύο στάνταρ επιλογές: SCX και SC0, με το τελευταίο να είναι πιο χρήσιμο σε περίπτωση χαμηλών θερμοκρασιών.

GIORGIO BARBIER INGLESE Motorcycle Racing Director: “Το Πρωτάθλημα ζωντανεύει στο Assen: φτάνουμε στην Ευρώπη όπου η WorldSSP300 και το Yamaha R3 bLU cRU European Cup ξεκινούν. Σε σύγκριση με το 2022, όπου σε κάθε αγώνα ήταν διαθέσιμο ένα σετ εμπρός και πίσω SC1, φέτος οι αναβάτες της κατηγορίας SSP300 θα ξεκινήσουν τη σεζόν με τη σύνθεση SC2 για πίσω ώστε να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα με τις χαμηλές θερμοκρασίες, οι οποίες είναι πάντα πιθανές στους πρώτους ευρωπαϊκούς ανοιξιάτικους αγώνες, που συνήθως ο καιρός είναι πιο κρύος, ειδικά στις πρώτες πρωινές δοκιμές. Δεδομένου ότι το SC2 είναι πιο μαλακό από το SC1, αυτή η επιλογή θα πρέπει να είναι καθοριστική. Σχεδιάζουμε επίσης να συνεχίσουμε τη σεζόν με το SC2 πίσω, αλλά, ειδικά στους πιο ζεστούς αγώνες, δεν αποκλείουμε μια πιθανή επιστροφή στο SC1 εάν το SC2 δεν έχει επαρκές επίπεδο πρόσφυσης. Η προσπάθεια στα WorldSBK και στην WorldSSP επικεντρώνεται σε δύο λύσεις. Στην Superbike θέλουμε να δούμε ποιο θα εκτιμηθεί περισσότερο από τους αναβάτες μεταξύ του στάνταρ SCX και του εξελιγμένου SCX B0800. Στη Supersport είναι μια σύγκριση μεταξύ των μεγεθών, του στάνταρ 120/70 και του 125/70 που χρησιμοποιείται ήδη στη μεγάλη κατηγορία. Ο στόχος, σε περίπτωση θετικής ανταπόκρισης, είναι η Supersport να υιοθετήσει το μπροστινό μέγεθος της κορυφαίας κατηγορίας. Όπως πάντα, αυτές οι δοκιμές δεν θα τελειώσουν με το Assen αλλά θα συνεχιστούν και στους επόμενους γύρους προκειμένου να συγκεντρωθούν αρκετά στοιχεία για μια ακριβέστερη αξιολόγηση”.