Γράφει ο Θάνος Κυλάφης

Το τελευταίο τεστ πριν την έναρξη της σεζόν ολοκληρώθηκε για τα MotoGP, στην πίστα του Portimao, στον ίδιο χώρο που θα φιλοξενήσει τον πρώτο γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2023 (24-26 Μαρτίου). Οι ομάδες είχαν ένα μήνα να αναλύσουν τα δεδομένα από το τεστ της Sepang και να προβούν σε βελτιώσεις των μοτοσυκλετών τους. Κάποιοι είχαν λίγο πιο “ομαλή” δουλειά να κάνουν, ενώ άλλοι τρέχανε να καλύψουν το κενό. Τί είδαμε λοιπόν στο τεστ του Portimao;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ducati

Η Ducati ήταν από τους κατασκευαστές που είχαν ολοκληρώσει σε μεγάλο βαθμό την προετοιμασία τους στη Sepang, οπότε οι Ιταλοί επικεντρώθηκαν κυρίως στις τελευταίες λεπτομέρειες. Και οι 2 εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της Ducati χρησιμοποιούσαν τα νέα πακέτα αεροδυναμικών βοηθημάτων, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2022, Francesco Bagnaia, να κατακτά την πρώτη θέση και τις 2 μέρες, με τον χρόνο της Κυριακής να είναι κάτω από το ρεκόρ της πίστας! 


Όλοι οι αναβάτες της Ducati ήταν δυνατοί, με 7 από αυτούς να βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα. Εκτός ήταν μόνο ο Fabio Di Giannantonio που έχασε τη δεύτερη μέρα, μετά από μια άσχημη πτώση που είχε το Σάββατο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Aprilia
Πολύ θετικές ήταν οι εντυπώσεις από την Aprilia στο Portimao. Και οι 4 αναβάτες της ήταν γρήγοροι, με μόνο αρνητικό να είναι το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Aleix Espargaro με το arm pump. O βετεράνος Ισπανός ήδη πήγε στην κλινική Dexeus στη Βαρκελώνη για να δει τι χρειάζεται ώστε να είναι έτοιμος για την έναρξη της σεζόν. 


Στο τεχνικό επίπεδο, το εργοστάσιο του Noale έφερε νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, με φτερά να εμφανίζονται βιδωμένα στο πιρούνι και στο ψαλίδι, ενώ υπήρχε και ένα φτερό στην ουρά σε σχήμα Τ.

Yamaha
Ήταν 2 περίεργες μέρες για το εργοστάσιο της Iwata, με το τέλος του Σαββάτου να φέρνει απογοήτευση, καθώς οι Fabio Quartararo και Franco Morbidelli δεν μπορούσαν με τίποτα να βρουν ρυθμό με νέα ελαστικά, ένα μεγάλο πρόβλημα για τις κατατακτήριες. Ωστόσο, μερικές αλλαγές τη δεύτερη μέρα (επιστροφή στο παλιό πλαίσιο με τα νέα αεροδυναμικά και τον νέο κινητήρα) έκαναν τον Quartararo να ρίξει το χρόνο του κατά 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο, να έχει πολύ καλύτερη αίσθηση της μοτοσυκλέτας και να φύγει από το Portimao με ένα πλατύ χαμόγελο. 


Στροφή 180 μοιρών λοιπόν για τον Γάλλο Πρωταθλητή του 2021. Η Yamaha παρουσίασε επίσης ένα νέο τριγωνικό φτερό στην ουρά της μοτοσυκλέτας, αλλά σύμφωνα με τον Quartararo δεν έκανε κάποια διαφορά και μάλλον δεν θα χρησιμοποιηθεί. 

Honda
Προβληματισμοί στην Honda, καθώς ο Marc Marquez δήλωσε ότι με αυτή τη μοτοσυκλέτα δεν μπορούν να είναι πολύ αισιόδοξοι για τα αποτελέσματα. Νέα φτερά, νέα εισαγωγή αέρα και νέο πλαίσιο ήταν τα εξαστήματα που έφερε ο Ιάπωνας γίγαντας στο Portimao, ωστόσο το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που θα ήθελαν. Η Honda έρχεται από 3 δύσκολες σεζόν και πρέπει να κάνει και άλλα βήματα για να φτάσει εκεί που θέλει. 


Η αναδιοργάνωση του εσωτερικού της και το νέο προσωπικό θέλουν χρόνο για να δείξουν τα αποτελέσματά τους και δυστυχώς για την Ηonda, αυτός είναι ένας πόρος που δεν υπάρχει σε αφθονία. Στα θετικά είναι ότι ο Alex Rins (που κέρδισε τους 2 από τους 3 τελευταίους αγώνες πέρυσι) δήλωσε ευχαριστημένος με την προσαρμογή του στη μοτοσυκλέτα.

ΚΤΜ & GASGAS
Η KTM φαίνεται ότι έφερε τον νέο κινητήρα που είδαμε (ή μάλλον ακούσαμε) για πρώτη φορά στη Sepang, με τους Αυστριακούς να φέρνουν επίσης νέα πακέτα αεροδυναμικών που χρησιμοποίησαν τόσο ο Jack Miller, όσο και ο Brad Binder. Ο Νοτιοαφριακνός συγκεκριμένα κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα των τελικών χρόνων, ένα πολύ καλό σημάδι για το ρυθμό ενός γύρου που είναι από τα βασικά προβλήματα της ΚΤΜ από την είσοδό της στα MotoGP. 


Οι αναβάτες της GASGAS, Pol Espargaro και Augusto Fernandez, χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά το ίδιο πλαίσιο και τα νέα, χαμηλωμένα φτερά στο μπροστινό μέρος, με τον rookie Fernandez να συνηθίζει σιγά σιγά τη μοτοσυκλέτα και να πλησιάζει τους χρόνους των συναθλητών του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης