Γράφει ο Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με λίγο περισσότερο από έναν μήνα να απομένει μέχρι την έναρξη της σεζόν του 2023 στα MotoGP, οι αναβάτες δοκιμών και ο μοναδικός rookie για το 2023, Augusto Fernandez, κατευθύνθηκαν στην πίστα της Sepang για ένα τριήμερο τεστ, πριν την επίσημη δοκιμή στην ίδια πίστα, που θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο. 

Ήταν ουσιαστικά η πρώτη φορά που οι αναβάτες θα βγαίνανε στην πίστα για το 2023, με εξαίρεση μερικά ιδιωτικά τεστ, οπότε υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για το τι θα αντικρίσουμε. Παρά την περιορισμένη παρουσία των δημοσιογράφων στην πίστα, οι πληροφορίες βγήκαν προς τα έξω και τα κομβικότερα σημεία είναι τα εξής: 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Yamaha

Το μεγάλο στοίχημα της Yamaha είναι η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα για το 2023. Ο δοκιμαστής αναβάτης της, Cal Crutchlow κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των φύλλων χρόνου κατά τις 2 πρώτες μέρες, όμως επειδή σε αυτά τα τεστ οι χρόνοι δεν λένε κάτι ουσιαστικά, εστιάζουμε στην τελική.

Ο Crutchlow “έγραψε” 335 χλμ./ώρα, 8 παραπάνω από το περσινό τεστ και 5 παραπάνω από όσα έγραψε ο Fabio Quartararo στην ίδια πίστα κατά την διάρκεια του Grand Prix του 2022. Θετικά βήματα λοιπόν για την Yamaha στον τομέα της τελικής ταχύτητας, ενώ στη Sepang δοκιμάστηκε επίσης ένα νέο μπροστινό φέρινγκ, μπροστινό φτερό και ένα καινούριο ψαλίδι.

 

Ducati

Στο στρατόπεδο των Πρωταθλητών του 2022 οι δοκιμές αφορούσαν κυρίως ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, με την βροχή της δεύτερης μέρας να επηρεάζει αυτό το μέτωπο των δοκιμών. Ωστόσο ο Michele Pirro, ο οποίος βρέθηκε στην κορυφή των φύλλων χρόνου την τελευταία μέρα, δοκίμασε τότε δύο διαφορετικές εξατμίσεις, μια κοντή και μια πιο μακριά, οπότε δεν ήταν μια ολότελα χαμένη μέρα για το Ιταλικό εργοστάσιο.

 

ΚΤΜ

Οι Αυστριακοί επικεντρώθηκαν και αυτοί στο κομμάτι των αεροδυναμικών, ένα θέμα που ήθελαν να “κλείσουν”
 πριν τις επίσημες δοκιμές αυτού του Σαββατοκύριακου, όμως ο καιρός ήταν ενάντια στα σχέδιά τους. Πάντως γίνανε πειραματισμοί με νέα σετ φτερών, ενώ ο Dani Pedrosa δούλεψε με τους μηχανικούς τόσο του Brad Binder, ;όσο και του Jack Miller. H KTM επίσης προσπαθούσε να συγκρίνει διαφορετικές προδιαγραφές κινητήρα και είχε επίσης τον μοναδικό rookie, Augusto Fernandez, ο οποίος προσπαθούσε να αισθανθεί άνετα πάνω στη νέα του μοτοσυκλέτα.

 

Aprilia

Νέα αεροδυναμικά πακέτα και για την Aprilia, με τους Ιταλούς να εισέρχονται στην πρώτη χρονιά που δεν απολαμβάνουν παραχωρήσεις λόγω της βαθμολογικής τους θέσης. Ο Lorenzo Savadori είχε το καθήκον να ετοιμάσει όλες τις μοτοσυκλέτες για το επερχόμενο επίσημο τεστ, ενώ ταυτόχρονα δοκίμαζε μικρά πράγματα. Ο χρόνος που πέρασε η Aprilia στην αεροσήραγγα τον χειμώνα ήταν πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη, όπως δήλωσε ο διευθυντής της Aprilia Racing, Paolo Bonora.

Honda

Κομβικές δοκιμές για την Honda, η οποία προσπαθεί να ορθοποδήσει μετά από 3 δύσκολα χρόνια. Ο Stefan Bradl δοκίμασε ένα νέο πλαίσιο την πρώτη μέρα (το οποίο είδαμε πρόσφατα στο ιδιωτικό τεστ της Jerez), ενώ άλλαξε επίσης πολλά αεροδυναμικά πακέτα. Την τελευταία μέρα, οι δοκιμές περιλάμβαναν την εναλλαγή και σύγκριση μεταξύ μοτοσυκλετών που είχαν και που δεν είχαν φτεράκια ουράς. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης