του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Οι αλλαγές στον τεχνικό κανονισμό, συμπεριλαμβανομένων των κανόνων βάρους, της χωρητικότητας καυσίμου και άλλα, προαναγγέλλουν μια νέα εποχή δράσης στο WorldSBK.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike MOTUL FIM 2024 πλησιάζει, αλλά έχουν ήδη ανακοινωθεί μεγάλες αλλαγές κανονοσμών για την επόμενη χρονιά. Από τους αναβάτες που πρέπει να προσθέσουν έρμα ανάλογα με τη διαφορά τους στο βάρος αναφοράς, τις αλλαγές καυσίμου συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου που χρειάζεται να έχει πιο βιώσιμη προέλευση και τις διαφορές στο σύστημα παραχωρήσεων στους πιο αδύναμους κατασκευαστές, υπάρχουν πολλά που θα μας ενθουσιάσουν για αυτή τη σεζόν.

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΒΑΡΟΥΣ: προσθήκη βάρους για τους ελαφρύτερους αναβάτες  
Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές για το 2024 είναι η εισαγωγή νέων κανονισμών βάρους, με τους αναβάτες να πρέπει να προσθέτουν έρμα στις μοτοσυκλέτες τους ανάλογα με το πόσο ελαφρύτεροι από το βάρος αναφοράς είναι. Το βάρος αναφοράς (αναβάτη + στολή) έχει οριστεί στα 80 κιλά και οι αναβάτες κάτω από αυτό θα πρέπει να προσθέτουν 0.5 κιλά για κάθε 1 κιλό που είναι ελαφρύτεροι. Για παράδειγμα, ένας αναβάτης που ζυγίζει 70 κιλά μαζί με τη στολή του και με όλο τον προστατευτικό εξοπλισμό, θα πρέπει να προσθέσει 5 κιλά στη μοτοσυκλέτα του. Μπορεί να προστεθεί ένα μέγιστο έρμα 10 κιλών.

ΜΕΙΩΣΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: λιγότερα καύσιμα διαθέσιμα για αγώνες…  
Υπήρξαν επίσης ορισμένες αλλαγές στους κανονισμούς καυσίμων. Η χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου έχει μειωθεί στα 21 λίτρα, ενώ ορισμένες δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη για την αξιολόγηση της ροής καυσίμου για το 2025. Όχι μόνο έχει μειωθεί η δεξαμενή καυσίμου, αλλά από φέτος, το 40% του καυσίμου που χρησιμοποιείται πρέπει να προέρχεται από μη ορυκτά καύσιμα, για να αυξηθεί η βιωσιμότητα στα paddock.

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ: κάθε δύο Γύρους και με κάθε Superpole Race κερδίζονται επιπλέον βαθμοί παραχώρησης
Ως μέρος του συνολικού πακέτου αλλαγών, υπήρξαν τροποποιήσεις στον τρόπο λειτουργίας των παραχωρήσεων. Το σημείο ελέγχου παραχώρησης θα είναι πλέον κάθε δύο Γύρους, σε αντίθεση με τρεις, ενώ οι κατασκευαστές μπορούν πλέον να λάβουν βαθμούς παραχώρησης στον Αγώνα Tissot Superpole Race (προηγουμένως ήταν μόνο ο 1ος Αγώνας και ο 2οςΑγώνας) με τους «μισούς βαθμούς». Όλοι οι κατασκευαστές ξεκινούν από 0 βαθμούς και η διαφορά στο μέγιστο επηρεάζει τις παραχωρήσεις. Σε ένα σημείο ελέγχου, κάθε κατασκευαστής με 33 ή περισσότερους βαθμούς λιγότερους από τον υψηλότερο θα αξιολογηθεί.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΟΡΙΟΥ ΣΤΡΟΦΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: δεν υπάρχουν μειώσεις εντός της σεζόν, εκτός εάν χρησιμοποιηθεί ένα τμήμα παραχώρησης
Υπήρξε επίσης μια αλλαγή με τα όρια των στροφών ανά λεπτό του κινητήρα (σ.α.λ.). Οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν το 2024 με τον τρόπο που έκλεισαν το 2023 – εκτός από την Ducati, η οποία έχει το αρχικό όριο του 2023 – και δεν υπάρχει δυνατότητα μείωσης εκτός από μία περίπτωση. Οι παραχωρήσεις είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούν να αυξηθούν και τα όρια (σ.α.λ.) το 2024, εάν οι κατασκευαστές έχουν κερδίσει τις (σ.α.λ.) λόγω παραχώρησης. Επίσης, τα ανταλλακτικά παραχώρησης επεκτείνονται πλέον και στα εξαρτήματα του κινητήρα.

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: νέες κυρώσεις
Η ποινή για την υπέρβαση των κανόνων αλλαγής κινητήρα έχει αλλάξει για το 2024. Ένας αναβάτης που τώρα παραβαίνει αυτόν τον κανόνα θα ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid και θα λάβει επίσης δύο κυρώσεις Long Lap Penalties για την παράβαση. Προηγουμένως, η τιμωρία ήταν ένα ξεκίνημα από την pit lane με τον αναβάτη να εγκαταλείπει το pit lane μόλις ανάψει το πράσινο φως αφού κάθε αναβάτης είχε περάσει την έξοδο από τα pit.

ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ: νέος τρόπος διεξαγωγής του 2ου Αγώνα στις κατηγορίες WorldSSP, WorldSSP300 και WorldWCR
Ο τρόπος με τον οποίο θα ξεκινά το grid τον 2ο Αγώνα για το WorldSSP, το WorldSSP300 και το νέο WorldWCR θα βασίζεται πλέον στους ταχύτερους γύρους που έγιναν στον 1ο Αγώνα. Η διεξαγωγή του Tissot Superpole την Παρασκευή θα ορίσει το grid για τον 1ο Αγώνα ως συνήθως και, στη συνέχεια, οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ. Οι αναβάτες που θα πραγματοποιήσουν τους ταχύτερους γύρους στην εναρκτήρια μάχη θα ορίσουν το grid για τον 2ο Αγώνα για τις εννέα πρώτες θέσεις, με το υπόλοιπο grid να βασίζεται στα αποτελέσματα της Superpole.

ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ: Ο Lavilla εξηγεί τους νέους κανόνες
Συζητώντας τις αλλαγές, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της WorldSBK, Gregorio Lavilla, δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές αλλαγές για το 2024, προσπαθώντας να διατηρήσουμε την ισορροπία και την ευκαιρία για όλους τους κατασκευαστές. Εισαγωγή βάρους, ρυθμίσεις σ.α.λ., μείωση χωρητικότητας ρεζερβουάρ καυσίμου, ενημερώσεις παραχώρησης αλλά όχι μόνο από την πλευρά του πλαισίου όπως ήταν μέχρι το 2023 αλλά και από την πλευρά του κινητήρα. Αυτό που αποφασίστηκε είναι να προστεθεί το έρμα στις μοτοσυκλέτες για τους αναβάτες με αναφορά βάρους 80 κιλών με όλο τον εξοπλισμό τους, που σημαίνει κράνος, στολή και μπότες στο πολλαπλάσιο του 0.5. Αυτό σημαίνει ότι αν ένας αναβάτης ζυγίζει 70 κιλά, με 0.5 από 10 κιλά διαφορά, σημαίνει ότι θα χρειαστεί να προσθέσει 5 κιλά. Το όριο στροφών του κινητήρα, σημαίνει ότι καθορίζεται από την έγκριση, αλλά δεν μπορούν να εφαρμοστούν περικοπές εκτός εάν ο κατασκευαστής χρησιμοποιεί επιπλέον σ.α.λ. λόγω παραχώρησης. Για μένα, είναι μια εξαιρετική παράσταση, είναι ότι καλύτερο. Έχουμε καλούς αναβάτες, ομάδες και ανθρώπους στα παρασκήνια που το κάνουν να συμβαίνει, οπότε είμαι πραγματικά περήφανος για όσα πετύχαμε. Υπάρχουν τα θεμέλια για να ανοίξεις την τηλεόραση και να την απολαύσεις».