Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η VW παρουσίασε την νέα, τρίτη γενιά του Tiguan. Ενός SUV που ξεκίνησε την πορεία του το 2007 και από τότε έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 7.6 εκατ. μονάδες, κάνοντας το ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της φίρμας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Tiguan βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo (όπως τα Golf, Passat, Audi A3) προσφέροντας τεράστιο χώρο για τα πόδια αλλά και για τις αποσκευές με πορτπαγκάζ 648 λτ. (+33λτ.). Πιο αναλυτικά, το μήκος του έχει αυξηθεί περίπου 3 εκατοστά (4.539 χλστ.) , ενώ σχεδόν σταθερό παρέμεινε το ύψος (1.639 χλστ.), το πλάτος (1.842 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.681 χλστ.)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο εξωτερικό, η μεγάλη διαφορά είναι οι εντονότερες καμπύλες του αμαξώματος, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το μπροστινό τμήμα το οποίο έχει βοηθήσει αισθητά στο πολύ καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας (από 0.33 σε 0.28 Cd). Μεγάλη αλλαγή αποτελεί και η νέα μπάρα φώτων που εκτείνεται τόσο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου όσο και στο μπροστινό, όπου σχηματίζει μια γρίλια που έχει στενέψει σε σημείο που το στρογγυλό σήμα της VW ξεχειλίζει πάνω και κάτω. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι νέοι προβολείς που φορά το Tiguan είναι οι IQ.LIGHT HD matrix με κάθε φωτιστικό σώμα να ενσωματώνει 19.200 multipixel Led.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά αλλαγμένη με μία κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών αλλά και Head Up Display. Άξιος αναφοράς επίσης είναι ο στρογγυλός περιστροφικός διακόπτης – χειριστήριο με ενσωματωμένη οθόνη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, από τον οποίο ελέγχονται τα προφίλ οδήγησης, η ένταση του ήχου αλλά και ο ambient φωτισμός.

Τέλος, ο λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο είναι πλέον στην κολόνα του τιμονιού ενώ φυσικά υπάρχουν και τα ανάλογα paddles πίσω από το τιμόνι για όταν ο οδηγός θέλει να ελέγχει χειροκίνητα το κιβώτιο.

Σχετικά με τα διαθέσιμα κινητήρα σύνολα, υπάρχει μία επιλογή για κάθε γούστο ή ανάγκη.

Υπάρχει ο τετρακύλινδρος 2λιτρος turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 204 και 265ίππων. Στο τερέν του πετρελαίου υπάρχει ο 2λιτρος των 150 ίππων ή των 193 ίππων. Στις εξηλεκτρισμένες επιλογές υπάρχουν δύο plug-in υβριδικές επιλογές με συνολική ισχύ 204 ίππων ή 272 ίππων. Αυτά τα μοντέλα χρησιμοποιούν μπαταρία 19,7 κιλοβατώρων που μπορεί να παρέχει μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα. Υπάρχουν επίσης επιλογές με ήπιο υβριδικό εξοπλισμό. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος TSI 1,5 λίτρων συνδέεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt και μια μίζα/γεννήτρια 48 volt αποδίδοντας είτε 130 είτε 150 ίππους.

To νέο Tiguan αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία το πρώτο τρίμηνο του 2024.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης