Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα Pick-ups (τα γνωστά μας αγροτικά) είναι μερικά από τα λιγότερο αεροδυναμικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από την μία η μεγάλη μετωπική τους επιφάνεια, από την άλλη η υψηλή και όρθια σχεδίαση που αντιστέκεται σθεναρά στον αέρα αλλά και η ανοιχτή καρότσα στο πίσω μέρος, είναι οι απόλυτοι εχθροί της αεροδυναμικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν η Tesla παρουσίασε το πρώτο της Pick-up Cybertruck, η φουτουριστική του σχεδίαση και οι μεγάλες λείες επιφάνειες, ήταν κάτι το πρωτόγνωρο για την συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. 

Η προσομοίωση όμως που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, δείχνει πως η εταιρία δίνοντας αυτή την περίεργη σχεδιαστική γραμμή στο μοντέλο, δεν κατάφερε μόνο να το κάνει να ξεχωρίζει, αλλά κατάφερε να το κάνει και άκρως αεροδυναμικό. Στο βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα πως ο αέρας δεν συναντά ιδιαίτερα μεγάλη αντίσταση στο όχημα, περνώντας ομαλά γύρω από το σώμα.  Μονάχα ένα σημείο στην κολόνα C φαίνεται να προκαλεί την μεγαλύτερη αντίσταση σε όλο το μήκος του οχήματος, όπως και η αναπόφευκτη αντίσταση στους θόλους των τροχών.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Το Tesla Cybertruck έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που εκτιμάται ότι είναι περίπου 0,39, ένα νούμερο πολύ καλό για την κατηγορία, με το R1T της Rivian να έχει το καλύτερο ποσοστό στο 0.3.

 

Πάντως κατά την προσομοίωση το μοντέλο δεν διαθέτει πλαϊνούς καθρέφτες ή υαλοκαθαριστήρες, στοιχεία που επηρεάζουν αρκετά την αντίσταση του αέρα, άρα και την αυτονομία του μοντέλου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης