Στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ο αριθμός ποδηλατών κατά τις πρωινές ώρες αιχμής έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ακόμη και στο City του Λονδίνου, το ποδήλατο καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ όλων των μεταφορικών μέσων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, η αύξηση των ποδηλάτων έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των ατυχημάτων. Προκειμένου οι μετακινήσεις να γίνουν ασφαλέστερες, μία ομάδα της Ford δημιούργησε σε συνεργασία με τη Lumo και την Tome ένα πρωτοποριακό τζάκετ που επιτρέπει στους αναβάτες να κινηθούν πιο αποτελεσματικά, επισημαίνοντας στους άλλους χρήστες του δρόμου και τους πεζούς την παρουσία και τις προθέσεις τους μέσω της σχετικής εφαρμογής στο κινητό.

Το «έξυπνο» μπουφάν διαθέτει μανίκια που ανάβουν, υποδεικνύοντας πότε ο αναβάτης σκοπεύει να κατευθυνθεί δεξιά ή αριστερά. Επίσης, φέρει ενσωματωμένο φως που αναβοσβήνει κατά το φρενάρισμα, ενώ δημιουργεί μικρο-δονήσεις στο μανίκι, ώστε ο ποδηλάτης να γνωρίζει προς τα πού να κατευθυνθεί και σε ποιες διαδρομές να κινηθεί αποφεύγοντας πολυσύχναστους δρόμους και διασταυρώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ασφαλώς, ο αναβάτης δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο για να κοιτάξει την οθόνη του smartphone. Ακουστικές και απτικές αλληλεπιδράσεις τού επιτρέπουν να απαντήσει στις κλήσεις, να διαβάσει μηνύματα και να λάβει οδηγίες σχετικά με την πλοήγηση.

Η ομάδα που δημιούργησε το μπουφάν το χρησιμοποιεί στις καθημερινές μετακινήσεις στο πλαίσιο των δοκιμών εξέλιξης. Η φιλοσοφία του «έξυπνου» τζάκετ εντάσσεται στην καμπάνια της Ford «Share The Road», η οποία στοχεύει στην καλλιέργεια αρμονίας και αλληλοκατανόησης μεταξύ οδηγών και ποδηλατών.

Προς το παρόν, το μπουφάν παραμένει σε στάδιο πρωτοτύπου. Ωστόσο, η Ford έχει ήδη καταθέσει την ευρεσιτεχνία, ώστε μελλοντικά είτε να εξελιχθεί περαιτέρω είτε να παραχωρηθεί σε άλλους μαζί με τη συνοδευτική εφαρμογή και την τεχνογνωσία.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης