Το σκάνδαλο dieselgate της VW φαίνεται πως άνοιξε τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με τις αρμόδιες Αρχές των ευρωπαϊκών χωρών να ανακαλύπτουν παρατυπίες στους τρόπους μέτρησης εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκινητήρων.

Σύμφωνα τους αρμόδιους φορείς της Βρετανίας, σε έλεγχο που έγινε σε 37 δημοφιλή μοντέλα που εφοδιάζονται με κινητήρες diesel, διαπιστώθηκε ότι οι εκπομπές ρύπων και τα οξείδια του αζώτου ήταν κατά πολύ υψηλότερα από τα αναμενόμενα. Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών πραγματοποίησε δοκιμές στα κορυφαία από πλευράς πωλήσεων πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα όλων των μεγάλων μαρκών. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ελέχθησαν μοντέλα από το 2010 έως το 2015 σε πραγματικές συνθήκες, τόσο με κρύο όσο και με πλήρως θερμό κινητήρα. Τα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 εμφάνισαν κατά μέσο όρο εκπομπές 21% υψηλότερες από το όριο, ενώ τα Euro 6 είχαν ελαφρώς καλύτερες αποδόσεις, αλλά επίσης πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια.

Τα αυτοκίνητα που εμφάνισαν υψηλότερες εκπομπές περιλαμβάνουν δημοφιλή μοντέλα από τις εταιρείες Citroen, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Rover, Mercedes, Nissan, Peugeot, Skoda, Opel (Vauxhall) και Volvo για τους κινητήρες diesel Euro 5 και Audi, BMW, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Mazda, Mercedes, MINI, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Opel (Vauxhall) και Volkswagen για τα οχήματα προδιαγραφών Euro 6.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να σημειώσουμε πως, σε κανένα από αυτά δεν εντοπίστηκε αντίστοιχος μηχανισμός εξαπάτησης με τη VW. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επισημαίνουν πως δεν υφίσταται καμία παράβαση, καθώς το πρότυπο της βιομηχανίας είναι οι δοκιμές σε εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.

Παράλληλα, στο μικροσκόπιο των γερμανικών Αρχών βρίσκεται η Fiat, καθώς λέγεται ότι βρέθηκε ένα σύστημα στους κινητήρες diesel που περιορίζει της εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Ουσιαστικά πρόκειται για μια συσκευή που ενεργοποιεί κάποια φίλτρα, τα οποία λειτουργούν όσο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέτρησης της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η συσκευή εντοπίστηκε σε κινητήρα του 500Χ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τίποτα επίσημο, ωστόσο, ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Alexander Dobrindt, ανέφερε ότι πρέπει να γίνουν κάποιες πρόσθετες μετρήσεις σε μοντέλα της Fiat.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης