Βusiness με "κρατικά" χρήματα πίσω από την πλάτη του Κοντονή;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015, 13:17
Βusiness με "κρατικά" χρήματα πίσω από την πλάτη του Κοντονή;

Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Μετά τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο ποδόσφαιρο αλλά και την απόφαση του κ. Σταύρου Κοντονή για αναβολή του πρωταθλήματος της Super League κάποιοι θα πρέπει να σκεφτούν πολύ Η Ομοσπονδία Αυτοκινήτου πλήρωσε 170.000 ευρώ για λογαριασμό ιδιωτικής εταιρείας σοβαρά αυτό που συμβαίνει και στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένας χώρος με φανατικούς υποστηρικτές, χιλιάδες οδηγούς, δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες λέσχες φίλων και γενικότερα ανθρώπων που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά και μη, σε αυτόν τον κλάδο.

Είναι γνωστό πως τα οικονομικά της χώρας αλλά και των πολιτών δεν πάνε καθόλου καλά. Αυτό όμως δεν αποτελεί εμπόδιο για όσους θέλουν να κάνουν το χόμπι τους, προσφέροντας ταυτόχρονα ξεχωριστό θέαμα στους θεατές που ακόμα και σήμερα δίνουν δυναμικό παρών στις ειδικές διαδρομές. Πριν από χρόνια γράφαμε, ξαναγράφαμε και συζητούσαμε πως θα αναγνωριστεί επισήμως η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Η αναγνώριση καθυστερούσε λόγω «εσωτερικής» κόντρας αλλά τελικά, μετά από μεγάλη προσπάθεια, πήρε το περίφημο ΟΚ από την ΓΓΑ.

Αποφασισμένος να αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο δείχνει ο κ. Κοντονής. Για να δούμε τι θα κάνει και με την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

Οικονομικό σκάνδαλο;
Όλοι ήλπιζαν ότι θα υπάρξουν καλύτερες ημέρες αλλά σύμφωνα με τα όσα συμβαίνουν μόνο μπροστά δεν πάει το άθλημα. Σα να μην έφτανε μόνο αυτό και όπως φάινετα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα (καθότι ποτέ η ΟΜΑΕ δεν έχει ανακοινώσει την επίσημη θέση της) έρχεται να σκάσει σαν βόμβα και ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα που έχουν συμβεί ποτέ στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αφορά πρόσφατη πληρωμή ακάλυπτης επιταγής ιδιωτικής εταιρείας (EΠΕ) από την ίδια την Ομοσπονδία. Όσο και εάν ακούγεται περίεργο είναι κάτι που έγινε... πράξη, με αποδείξεις. Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι για να μάθει ο κόσμος τι ακριβώς έχει συμβεί πίσω από την πλάτη του αλλά και πίσω από την πλάτη της ίδιας της ΓΓΑ.

Όλα ξεκίνησαν από την εταιρεία Celeritas η οποία έχει υπογράψει συμβόλαιο με την ΕΛΠΑ (μπορέιτε να το δείτε στο κάτω μέρος του δημοσιεύματος) για την διεξαγωγή του ράλι Ακρόπολις. Ως όφειλε, έπρεπε να καλύψει τις οικονομικές εκκρεμότητες τόσο εντός συνόρων όσο και... εκτός. Στην προκείμενη περίπτωση, το 2014 έπρεπε να πληρώσει ως παράβολο συμμετοχής 170.000 ευρώ (το οποίο ήταν και μειωμένο) στην eurosport events για να μπορούσε να συμπεριληφθεί στο αγωνιστικό ημερολόγιο του ERC της περασμένη χρονιάς (ευρωπαϊκό πρωτάθλημα).  Να σημειώσουμε δε, πως η εν λόγω εταιρεία συνεχίζει να χρωστά στην FIA το ποσό των 125.000 ευρώ από αντίστοιχο παράβολο του 2013 το οποίο αφορούσε συμμετοχή στο WRC (παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι).

Το ράλι Ακρόπολις του 2014 προσμετρούσε στο ERC (ευρωπαικό πρωτάθλημα)...

Αν και ήταν υποχρέωση να πληρωθεί το ποσό πριν την διεξαγωγή του ράλι Ακρόπολις το 2014, ο ίδιος ο εκπρόσωπός της Παύλος Αθανασούλας, σε συνέντευξη του, είχε δηλώσει πως έδωσε στην eurosport events επιταγή χωρίς αντίκρισμα, κοινός.. πέτσινη, προκειμένου να διεξαχθεί ο αγώνας! Μήπως ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δημήτρης Μιχελακάκης θέλει να κρύψει ή και να καλύψει κάτι; Η κίνηση αυτή ήταν άκρως προσβλητική για την αξιοπιστία της Ελλάδας, κάτι που πέρασα στα ψιλά γράμματα εντός συνόρων αλλά όχι και τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο. Η δικαιολογία της εταιρείας και του κ. Αθανασούλα ήταν πως περίμενε χρήματα από διάφορους Κρατικούς φορείς τα οποία ουδέποτε εισέπραξε. Ωστόσο, ουδέποτε δεν ανακοινώσε επίσημα αν τα χρήματα αυτά τα υποσχέθηκαν κάποιοι προφορικά ή δεσμεύτηκαν γραπτώς.

Να βοηθήσουν αλλά με πλήρη διαφάνεια
Την ώρα λοιπόν που το Κράτος, δεν πλήρωνε σύμφωνα με την εταιρεία Celeritas, η Ελλάδα γινόταν διεθνώς... ξεφτίλα επειδή δεν είχαν δοθεί τα 170.000 ευρώ από μία εταιρεία που είχε δεσμευτεί ότι θα τα πλήρωνε βάσει συμβολαίου που έχει υπογράψει. Η ΓΓΑ βλέποντας το χάλι που δημιουργείτο και μέσω του κ. Ανδριανού αποφάσισε να δώσει στην ΟΜΑΕ, το ποσό αυτό αλλά όπως ο ίδιος ο πρώην υπουργός είχε δεσμευτεί θα έπρεπε να υπάρχει διαφάνεια. Σύμφωνα μάλιστα με το «Διαύγεια», τα 170.000 ευρώ δόθηκαν για να στηριχτούν τελικά, τα πανελλήνια πρωταθλήματα, οι περιφερειακοί, διασυλλογικοί αγώνες (για να δείτε το έγγραφο πατήστε ΕΔΩ)

Απόφαση στο πόδι...
Η συνέχεια όμως ήταν  κάπως... περίεργη και χρίζει έρευνας από την πλευρά της δικαιοσύνης. Με απόφαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας η οποία πάρθηκε.. τηλεφωνικός και με e mail, αποφασίστηκε να δοθούν χρήματα στην eurosport events επειδή η ιδιωτική εταιρεία Celeritas αδυνατούσε να το κάνει. Εδώ όμως είναι που γεννιέται και το ερώτημα. Τι σχέση έχει η ΟΜΑΕ με το ράλι Ακρόπολις το οποίο προσμετρούσε στο ERC και γιατί έδωσε χρήματα από τα ταμία της για να καλύψει οικονομικές υποχρεώσεις μία ιδιωτικής εταιρείας; Μπορεί να ακούγεται απίστευτο αλλά είναι αληθινό. Κάποιοι λένε πως έπρεπε να σωθεί το Ακρόπολις. Ωστόσο, το παρασκήνιο και η έρευνα του zougla.gr έχει δείξει ότι ο σκοπός ήταν να πάρει η Ομοσπονδία το pouviour sportif από την ΕΛΠΑ και αυτό θα το πετύχαινε (καθότι είχε... διαβεβαιώσεις) μόνο αν πλήρωνε το ποσό των 170.000 ευρώ.


Με τον τρόπο που χειρίζονται τα πράγματα οι διοικούντες του σπορ μήπως δεν θα ξαναδούμε τα προσεχή χρόνια ράλι Ακρόπολις;

Πλήρωσαν οι... αθλητές
Τελικά, όχι μόνο δεν πήρε pouviour sportif αλλά τα χρήματα δόθηκαν μέσω της Ομοσπονδίας για να καλυφτεί μία.. Celeritas η οποία όχι μόνο δεν έχει πληρώσει το ποσό αυτό αλλά χρωστά τόσο σε άμεσους συνεργάτες της (έχουμε αποκαλύψει πρόσφατα το γράμμα συνεργάτη του κ. Αθανασούλα που έστειλε στον πρόεδρο της FIA Jean Todt) όσο και σε ανθρώπους που έτρεξαν για να διεξαχθεί ένας κορυφαίος εθνικός αγώνας, όπως κριτές, αγωνοδίκες κ.ά.

Την ίδια ώρα η ΕΛΠΑ έχει στείλει εξώδικο στην Celeritas αναφέροντας ότι πλέον δεν υπάρχει σύμβαση λόγω οικονομικών υποχρεώσεων της τελευταίας προς FIA και ERC (δεν έχουν πληρωθεί 125.000 στην FIA, 170.000 για την υπόθεση της eurosport events και αλλά 5.500 περίπου για την FIA).

Αξίζει αν αναφέρουμε πως τα χρήματα που πλήρωσε η ΟΜΑΕ  είναι χρήματα που έχει συγκεντρώσει από τους ίδιους τους αθλητές που με τη σειρά τους περιμένουν ένα καλύτερο αύριο. Δυστυχώς όμως, αντί τα χρήματα να επενδυθούν στα εθνικά πρωταθλήματα ή σε ανερχόμενα ταλέντα δόθηκαν για να καλυφτεί η οικονομική αδυναμία μία ιδιωτικής εταιρείας...

Έτσι όπως χειρίζονται κάποιοι τις... καρέκλες μάλλον θα εξαφανίσουν τη χώρα από τον παγκόσμιο χάρτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού...

Ποιους καλύπτουν;

Τα ερωτηματικά που γεννιούνται είναι πάρα πολλά και ο ίδιος ο Υπουργός πρέπει άμεσα να ερευνήσει το θέμα και να πράξει ανάλογα. Προφανώς στην Ομοσπονδία δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει ότι ο σκοπός τους είναι η ανάπτυξη του σπορ και όχι η κάλυψη οικονομικών αδυναμιών ιδιωτικών εταιρειών, προφανώς και φίλων τους...

Αντί η ΟΜΑΕ να επενδύσει χρήματα σε καλύτερους αγώνες και νέα ταλέντα τα δίνει για να καλύψει οικονομικές αδυναμίες ιδιωτών!!!

Να δοθεί στην δημοσιότητα ο οικονομικός απολογισμός
Τελειώνοντας, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που έχει να κάνει και με την χρηματοδότηση οποιουδήποτε αθλητικού γεγονότος αφορά την... διαφάνεια. Δηλαδή, ο οικονομικός απολογισμός, στην προκείμενη περίπτωση της Celeritas (αναλυτικά έσοδα - έξοδα και παραστατικά), η οποία βάσει συμβολαίου πρέπει να καταθέτει για να αποδεικνύει που πάνε τα χρήματα. Ουδέποτε η εν λόγω εταιρεία δεν έχει καταθέσει αναλυτική λίστα γεγονός που γεννά επιπλέον ερωτηματικά για το ποια είναι τελικά τα πραγματικά έξοδα.

Μήπως ο ίδιος ο Υπουργός αλλά και οι αρμόδιοι θα πρέπει να να ζητήσουν την σχετική λίστα για να μάθουμε επιτέλους και ποια είναι αλλά και πού πηγαίνουν τα έξοδα ενός ράλι Ακρόπολις;


Διαβάστε επίσης: Απίστευτες καταγγελίες από στενό συνεργάτη του ράλι Ακρόπολις

Διαβάστε επίσης: Οι... "Σόιμπλε" του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Διαβάστε επίσης: Τα... καραγκιοζιλίκια με φόντο τους αγώνες αυτοκινήτου

Διαβάστε επίσης: Χωρίς άδεια έγινε αγώνας αυτοκινήτου στο ΟΑΚΑ;



Παρακάτω μπορείτε να δείτε το συμφωνητικό ανάμεσα σε ΕΛΠΑ και εταιρεία CELERITAS που αφορά το Ράλι Ακρόπολις και ξεκαθαρίζει τις υποχρεώσεις του promoter.Ο τελευταίος τις έχει καλύψει ή όχι; Ποια είναι η επίσημη θέση του;












   

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015, 15:12