Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αρκετοί Έλληνες οδηγοί είναι «τσακωμένοι» με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Άλλους τους πιέζει, άλλους τους ενοχλεί, άλλοι θεωρούν πως τους μειώνει την ελευθερία κινήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αλήθεια είναι πως εν έτει 2023 είναι πραγματικά αστείο να θέτουμε ακόμα προς συζήτηση τη χρήση ή μη της ζώνης. Η ζώνη σώζει ζωές, η ζώνη είναι υποχρεωτική και ναι, είναι υποχρεωτική τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους υπόλοιπους επιβάτες.

Πόσο είναι το πρόστιμο για τον οδηγό και πόσο για τους πίσω επιβάτες;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Κ.Ο.Κ. δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της χρήσης ζώνης και είναι ξεκάθαρος και για τα ανάλογα πρόστιμα. Εάν λοιπόν σε έλεγχο της τροχαίας ο οδηγός δεν έχει ασφαλισμένη σωστά τη ζώνη του, τότε το πρόστιμο είναι 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες.

Εάν δε φοράει ζώνη ο συνοδηγός ή οι πίσω ενήλικοι επιβάτες, τότε το πρόστιμο για τον καθένα είναι στα 100 ευρώ και βεβαιώνεται στον καθένα ξεχωριστά.

Εάν τώρα στα πίσω καθίσματα βρίσκονται ανήλικα παιδιά χωρίς ζώνη ασφαλείας (ή ειδικά καθίσματα για τις μικρότερες ηλικίες) τότε βεβαιώνεται χρηματικό πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε παιδί, το οποίο καλείται να πληρώσει ο οδηγός, καθώς εκείνος είναι ο υπεύθυνος για την ασφάλεια ανήλικων επιβατών.

Η αλήθεια είναι πως τα νέα αυτοκίνητα, έχουν συστήματα ειδοποίησης για τη χρήση ζωνών ασφαλείας, και ολοένα και περισσότεροι νέοι οδηγοί τις χρησιμοποιούν. Δυστυχώς όμως η Ελλάδα είναι ακόμα αρκετά πίσω στην υποχρεωτική συνήθεια χρήσης ζωνών στα πίσω καθίσματα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης