Επιμέλεια: Περικλή Χαλάτσης

Η μάχη για την πρώτη θέση  του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ, ενός σκληρού χωμάτινου αγώνα κράτησε μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σειρά άλλαξε αρκετές φορές αλλά τελικά κέρδισαν οι Κύπριοι Πέτρος Παντελής-Πάμπος Λαός με Renault Clio Rally3. Ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου και έφυγαν από τον Πύργο νικητές. Ο αγώνας που φέτος συμπλήρωσε 50 χρόνια ζωής, ήταν κατά γενική ομολογία όλων, αρκετά σκληρός αλλά όμορφος και καλοστημένος.

Η σκληρότητα των ειδικών διαδρομών οδήγησε αρκετά πληρώματα στην εγκατάλειψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλήρωμα από τη Μεγαλόνησο των Παντελή-Λαού δεν πίεσε από την αρχή. Οδήγησε με στρατηγική και να κάνει λάθη. Όταν δύο από τους σοβαρότερους διεκδικητές την νίκης τέθηκαν εκτός αγώνα τότε ανέβασαν ρυθμό για να «χτίσουν» απόσταση ασφαλείας. Ωστόσο η νίκη κατοχυρώθηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή του 44ου Ολυμπιακού Ράλλυ.

Οι Κύπριοι οδήγησαν στο όριο και κέρδισαν την πρώτη τους νίκη επί ελληνικού εδάφους  σε αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος.

Οι Γιώργος Αμούτζας-Ηλίας Παναγιωτούνης τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, εντυπωσιάζοντας και αυτοί με τα περάσματά τους. Το πλήρωμα του Ford Fiesta Rally3 βρέθηκε να προηγείται στα μισά του αγώνα, ωστόσο δεν άντεξε στην πίεση των νικητών, υποκύπτοντας στο τέλος. Μάλιστα, το δίδυμο έκοψε ρυθμό σε σημείο που είχε έξοδο ένα προπορευόμενο όχημα στην τελευταία ειδική, ωστόσο οι αγωνοδίκες έκριναν πως η καθυστέρηση ήταν μικρή, γεγονός που δεν επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Θέμης Χαλκιάς-Νίκος Κομνός που συνδύασαν ταχύτητα με θέαμα. Έχοντας ένα Renault Clio Rally3 στα χέρια τους, καρδιοχτύπησαν στην Ειδική Διαδρομή Αλφειούσα, καθώς σε μια φουρκέτα τούμπαραν το αγωνιστικό, τραυματίζοντάς το ελαφρά. Κατάφεραν, όμως, να φτάσουν στο σέρβις, επισκεύασαν το γαλλικό όπλο και έφυγαν χαμογελαστοί από τον Πύργο.

Δύο εκ των φαβορί για τη νίκη εγκατέλειψαν νωρίς την προσπάθειά τους σε έναν αγώνα που αποδείχθηκε «σιδεροφάγος». Ο 4 φορές νικητής του αγώνα, Ιωάννης Παπαδημητρίου με τον Χρήστο Κουζιώνη στο δεξί μπάκετ, κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές και βρέθηκε από νωρίς στην κορυφή του αγώνα. Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, καθώς στην Αλφειούσα έσπασε το ψαλίδι του Skoda Fabia RS Rally2, εγκαταλείποντας την προσπάθειά τους για δεύτερη συνεχή χρονιά στον Πύργο. Έξοδο είχαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Γιώργος Πολυζώης (Skoda Fabia Rally2 Evo) και αυτοί στην Αλφειούσα, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουν τον αγώνα τους, στην επιστροφή του οδηγού σε Ολυμπιακό Ράλλυ, έπειτα από 16 χρόνια.

Στην τέταρτη θέση τερμάτισαν στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ οι Επαμεινώνδας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς, οι οποίοι δυσκολεύτηκαν στις ειδικές διαδρομές της Ηλείας. Το πλήρωμα του μπλε Ford Fiesta Rally3 κέρδισε μία ειδική διαδρομή, έφτασε μέχρι την τρίτη θέση, ωστόσο στη συνέχεια υποχώρησε, συλλέγοντας, με αυτό τον τρόπο, πολύτιμους βαθμούς τόσο για το πρωτάθλημα, όσο και για το νεοσύστατο θεσμό του Rally3.

«Σκούρα» τα βρήκαν στην πρώτη τους επίσκεψη στα χώματα της Ηλείας οι Ιταλοί Max Rendina-Emanuele Inglesi, τερματίζοντας στην πέμπτη θέση με το Skoda Fabia R5, χωρίς να απειλήσουν τους προπορευόμενους και έπεται συνέχεια για το Ιταλικό πλήρωμα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Τα μαθήματα συνεχίστηκαν και στον Πύργο για τον 24χρονο “Flandy”, ο οποίος έχοντας τον πολύπειρο Denis Giraudet στο δεξί μπάκετ του Ford Fiesta Rally3 τερμάτισε στην έκτη θέση του αγώνα.

Έβδομοι γενικής και πρώτοι στη Ν βρέθηκαν οι τοπικοί Αργύρης Τσούλος-Πάνος Σπυρογιάννης με Mitsubishi Lancer Evo IX οι οποίοι αν και ξεκίνησαν μουδιασμένα, στη συνέχεια σκαρφάλωσαν αρκετές θέσεις στην κατάταξη, σε μια κατηγορία που σημαδεύτηκε από αρκετές εγκαταλείψεις.

Αν και βρέθηκαν να προηγούνται στην κατηγορία στα μισά του αγώνα, οι Δημήτρης Σταυρόπουλος-Δημήτρης Πανούτσος στην δεύτερή τους απόπειρα με τετρακίνητο, τραυμάτισαν το Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσαν και περιορίστηκαν στη δεύτερη θέση στην κατηγορία.

Ανατροπή είχαμε στο τέλος και στην F2! Κι ενώ όλα έδειχναν πως το δίδυμο των Πανίκου Πολυκάρπου-Γιώργου Βότση θα πετύχαινε εύκολα άλλη μια νίκη φέτος στο πρωτάθλημα, το πλήρωμα του Peugeot 208 Rally4 βρέθηκε εκτός δρόμου στην τελευταία, μάλιστα, ειδική διαδρομή, «γκρεμίζοντας» ότι είχε χτίσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, οι Αντώνης Αγγελόπουλος-Χρήστος Δίπλας (Peugeot 208 R2) βρέθηκαν να «παλεύουν» στην τελευταία ειδική διαδρομή με τους Χρύσο Παντελή-Βασίλη Κούγια (Peugeot 208 R2) για τη νίκη στην κατηγορία.

Τελικοί νικητές αναδείχθηκαν οι τοπικοί Αγγελόπουλος-Δίπλας που επικράτησαν και στην C5, οι οποίοι τα έδωσαν όλα για όλα στο τέλος, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τόσο στην F2 όσο και στη C5, τους Παντελή-Κούγια.

Το βάθρο στην F2 και στη C5 συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος με τον οδηγό να δείχνει σημάδια βελτίωσης στο τρίτο ράλλυ της καριέρας του, οδηγώντας ένα Peugeot 208 Rally4.

Ξεσήκωσαν τα πλήθη με τα περάσματά τους με το πισωκίνητο Toyota Starlet οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς και ανταμείφθηκαν με την πρώτη θέση στην κατηγορία F2 E και στη C4. Τους ακολούθησαν τόσο στην F2 E όσο και στη C4 οι Γιώργος Μανέτας-Ανδρέας Αδαμόπουλος που έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα με την Toyota Corolla AE111. Την τριάδα των δύο κατηγοριών συμπλήρωσαν οι τοπικοί Αναστάσιος Αναστασόπουλος-Αχιλλέας Παρασκευόπουλος που αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα με την Toyota Corolla AE92 και δεν μπόρεσαν να παλέψουν όσο θα ήθελαν για κάτι καλύτερο. Στην τρίτη θέση της Ν τερμάτισαν οι Ανάργυρος Λυμπέρης-Ηλίας Καραγκούνης με Subaru Impreza N12 που αντιμετώπισαν κλατάρισμα στο τέλος.

Στη C6, οι Στέφανος Γιόκαρης-Γιώργος Μουρτζούκος οδήγησαν εντυπωσιακά το Toyota Starlet EP91, ανέβηκαν στην κορυφή της κατηγορίας από νωρίς και πέτυχαν άλλη μια νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Αθόρυβοι, αλλά αποτελεσματικοί οι Αθανάσιος Πατέας-Βασίλης Παναγόπουλος τα πήγαν περίφημα στην πρώτη συμμετοχή του οδηγού σε Ολυμπιακό Ράλλυ, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της C6, με ένα Toyota Starlet EP91. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Διονύσης Κατέβας-Σπύρος Αποστολόπουλος με Toyota Yaris. Αν και βρέθηκαν να προηγούνται από νωρίς οι Τάκης Μιχαλόπουλος-Παντελής Τζαβάρας, αντιμετώπισαν στη συνέχεια πρόβλημα με το χειρόφρενο του Toyota Yaris που οδηγούσαν και υποχώρησαν στην κατάταξη.

Στην κατηγορία C3 επικράτησαν οι Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας οδηγώντας έξυπνα το πισωκίνητο Ford Escort MKII. Οι θεαματικοί Αναστάσιος Τσαγκαράκης-Στάθης Κουφωλιάς (BMW E30) τερμάτισαν πίσω τους, αφήνοντας τους Παναγιώτη Μπρη-Γιώργο Μικελόπουλο  (Ford Escort MKII) στην τρίτη θέση.

Στα Ιστορικά, πρώτευσαν οι Πέτρος Βασιλόπουλος-Παύλος Βοτζάκης (Ford Escort MKI), αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σάββα Τζιλαβή-Γιώργο Δημόπουλο (Ford Escort MKI). Οι επικεφαλής μέχρι τα μισά του αγώνα, Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς (Lancia Delta HF 4WD) έφυγαν άπραγοι για άλλη μια χρονιά από τον Πύργο, εγκαταλείποντας την προσπάθειά τους από διαρροή λαδιού.

Το επετειακό 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ αποδείχτηκε ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα αρκετά πληρώματα να μην καταφέρουν να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού στην Κεντρική Πλατεία Πύργου. Εκτός των προαναφερθέντων, δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Γιώργος Φιλιππίδης-Craig Drew εγκαταλείποντας στην τελευταία ειδική διαδρομή από κρεμαγιέρα. Το πλήρωμα του Skoda Fabia Rally2 Evo, βέβαια, είχε χάσει από νωρίς τις όποιες ελπίδες είχε για νίκη στον Πύργο, καθώς δέχτηκε 5λεπτη ποινή για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων. Έξοδο στην τελευταία διαδρομή είχαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου (Renault Clio Rally3), οι οποίοι είχαν ωραία μάχη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3.

Εκτός δρόμου στην Αλφειούσα βρέθηκαν και οι Νίκος Βιγκόπουλος-Νίκος Ζακχαίος με Renault Clio Rally3, όπως επίσης και οι μέχρι εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της Ν, Πάνος Ισμαήλος-Κωνσταντίνος Σούκουλης (Mitsubishi Lancer Evo IX). Ένα πρόβλημα στη μετάδοση του Mitsubishi Lancer Evo IX στέρησε τη δυνατότητα στους Ντίνο Τζέμο-Νίκο Πετρόπουλο να παλέψουν για τη νίκη στη Ν, θέτοντάς τους νωρίς εκτός αγώνα. Από έξοδο δεν τερμάτισαν τον αγώνα οι Ηλίας και Δημήτρης Τσετσώνης (Subaru Impreza N12), ενώ από την ίδια αιτία τέθηκαν εκτός αγώνα οι Αναστάσιος Παπαδόπουλος-Ανδρέας Βασιλόπουλος (MG ZR 160) κι ενώ ήταν στην κορυφή της C3. Μια διαρροή καυσίμου στο Ford Escort MKII στέρησε τη δυνατότητα στους Γιώργο Ρήγα-Ιωάννη Γεωργιάδη να τερματίσουν στο 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ, ενώ προβλήματα στα ηλεκτρικά του Toyota Yaris ανάγκασε τους Ιωάννη Κασίμη-Χρυσούλα Δικοπούλου σε εγκατάλειψη. Άδοξα ολοκληρώθηκε ο αγώνας για τους Ιωάννη Αθανασόπουλο-Ιωάννη Κουζούλη που τούμπαραν το Toyota Yaris δύο ειδικές πριν το τέλος.

Διοργανωτής του αγώνα ήταν το Αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές ήταν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Στο πλευρό των διοργανωτών βρέθηκαν ο Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεσταίνων και ο Δήμος Ζαχάρως. Θεσμικοί υποστηρικτές ήταν το Επιμελητήριο Ηλείας, ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Ερμής και η Δημοτική Επιχείρηση Πύργου Α.Ε. ΟΤΑ.

Νικητές Κατηγοριών

Rally3: Πέτρος Παντελή/Πάμπος Λαός – Renault Clio Rally3

F2: Αντώνης Αγγελόπουλος/Χρήστος Δίπλας – Peugeot 208 R2

F2 E: Αντώνης Δημόπουλος/Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet

N: Αργύρης Τσούλος/Πάνος Σπυρογιάννης – Mitsubishi Lancer Evo IX

C1: Max Rendina/Emanuele Inglesi – Skoda Fabia R5

C2: Πέτρος Παντελή/Πάμπος Λαός – Renault Clio Rally3

C3: Γιώργος Χατζηγάκης/Ιωάννης Τόλιας – Ford Escort MKII

C4: Αντώνης Δημόπουλος/Ευθύμιος Σκαλτσάς – Toyota Starlet

C5: Αντώνης Αγγελόπουλος/Χρήστος Δίπλας – Peugeot 208 R2

C6: Στέφανος Γιόκαρης/Γιώργος Μουρτζούκος – Toyota Starlet EP91

Πηγή: Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της ΑΟΛΑΠ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης