Πρώτη γεύση από το πρωτότυπο ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona SRT

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2022, 10:30
Πρώτη γεύση από το πρωτότυπο ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona SRT

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Αν μια δεκαετία πριν σας λέγαμε ότι θα γινόταν αγώνας για παράδειγμα στην Daytona με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σίγουρα θα κουνούσατε το κεφάλι σας. Και σωστά θα κάνατε. Αφού οι αγώνες γίνονταν και ακόμη γίνονται με καλοφτιαγμένα αυτοκίνητα που κάτω από το καπό τους «κρύβουν» πανίσχυρους κινητήρες.

Βλέπετε όμως ότι η αυτοκίνηση αλλάζει στυλ και υποχρεωτικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πειραματίζονται με αγωνιστικά χωρίς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι αλλάζουν φιλοσοφία και στα αυτοκίνητα πίστας υψηλών επιδόσεων. Πρώτο παράδειγμα το Dodge Charger Daytona SRT Concept .

Αυτό το τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο ανοίγει ένα συναρπαστικό δρόμο στην ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο σύστημα κίνησης που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις. Οι μηχανικοί υπόσχονται ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, αλλά και εντυπωσιακή ηχητική παρουσία. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο ότι το σύστημα κίνησης που εφοδιάζει το πρωτότυπο εξασφαλίζει επιδόσεις ανώτερες από εκείνες που προσφέρει το θρυλικό βενζινοκίνητο SRT Hellcat.

Λέμε λοιπόν πλέον ότι τα muscle cars αλλάζουν εποχή. Μια πρώτη γεύση για το ηλεκτρικό μέλλον της Αμερικανικής μάρκας παίρνουμε από το πρωτότυπο Dodge Charger Daytona SRT.

Το Charger Daytona SRT Concept διαθέτει τρία καινοτόμα χαρακτηριστικά:   
*    R-Wing: Εμπρός αεροδυναμικό στοιχείο που βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα και παράλληλα διατηρεί το μοναδικό στιλ της Dodge.
*    Fratzonic Chambered Exhaust: Για πρώτη φορά ένα σύστημα εξαγωγής για ηλεκτρικό όχημα, το οποίο προσφέρει ηχητική απόλαυση -και ένταση- αντίστοιχη με εκείνη ενός SRT Hellcat
*    eRupt: Σύστημα μετάδοσης με ηλεκτρομηχανικές αλλαγές για μια αυθεντική εμπειρία οδήγησης Dodge.

Την κίνηση στο πρωτότυπο δίνει το νέο ηλεκτρικό σύστημα της εταιρείας, 800V Banshee ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα παραμετροποίησης της λειτουργίας του αυτοκινήτου: Auto, Sport, Track και Drag.

Η εντυπωσιακή σχεδίαση του πρωτότυπου αξιοποιεί κλασσικά στοιχεία της μάρκας, τα οποία όμως εξελίσσονται σε ένα νέο επίπεδο με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα αλλά και τη σύγχρονη αισθητική. Με αυτό τον τρόπο οι φουτουριστικές αναφορές ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος συνδυάζονται με χαρακτηριστικά από muscle cars του παρελθόντος.

Κυρίαρχο στοιχείο στο εμπρός μέρος του Charger Daytona SRT Concept είναι το πατενταρισμένο αεροδυναμικό πακέτο R-Wing, το οποίο ενισχύει την κλασσική εικόνα της Dodge και παράλληλα βελτιστοποιεί την απόδοση του οχήματος. Το R-Wing εμπνέεται από τη σχεδίαση του κλασσικού Charger Daytona, διαμορφώνει τη ροή του αέρα και συνδυάζεται με την επίσης δυναμική σχεδίαση του καπό, αλλά και των πλευρικών αεραγωγών που κατευθύνουν τον αέρα περιμετρικά του οχήματος. 

Οι εντυπωσιακές αναλογίες συνοδεύουν λιτές στιλιστικές αναφορές, ενώ στο κέντρο της μάσκας ξεχωρίζει το φωτιζόμενο σήμα Fratzog. Το συγκεκριμένο σύμβολο εφαρμόστηκε αρχικά στα muscle cars της μάρκας την περίοδο 1962 – 1976 αρχικά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα. Σήμερα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Το λογότυπο Fratzog συμβολίζει το ηλεκτρικό μέλλον της Dodge, το οποίο θα συνδυάζεται με την παράδοση της στην απόδοση, αλλά και τη σύγχρονη τεχνολογία. Αντίστοιχα στα φτερά το λογότυπο Banshee δίνει το στίγμα για το σύστημα κίνησης του Charger Daytona SRT Concept.  Στο εσωτερικό η σχεδίαση ακολουθεί μια οδηγοκεντρική προσέγγιση με την τεχνολογία να συνδυάζεται με το χαμηλό βάρος και το αθλητικό στιλ. Ο φωτισμός αξιοποιείται ώστε να ενισχύεται η τρισδιάστατη αίσθηση που προσφέρουν οι επιφάνειες, ενώ εμφανής είναι η ευρεία χρήση στοιχείων από ανθρακονήματα. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ενώ ο πίνακας οργάνων των 16 ιντσών συνοδεύεται και από ένα Head-up Display (HUD). 

Η καμπίνα είναι γεμάτη από όμορφες λεπτομέρειες όπως ο φωτισμός στο πεντάλ γκαζίου, αλλά και ο επιλογέας ταχυτήτων που αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του κλασσικού επιλογέα της Dodge που θυμίζει λαβή περίστροφού. 

Η επιλογή του ονόματος «Dodge Charger Daytona SRT» κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Όπως το θρυλικό Charger Daytona ήταν το πρώτο όχημα που έσπασε το φράγμα των 200 μιλίων/ώρα (322χλμ./ώρα) σε πίστα NASCAR το 1970, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο σχεδιάστηκε για τις απόλυτες επιδόσεις. Για αυτό το λόγο αξιοποιεί ένα νέο σύστημα κίνησης. Το σύστημα Banshee των 800V εστιάζει στην απόδοση και καθιστά το Charger Daytona SRT Concept το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Dodge που είναι ταχύτερο από ένα Hellcat σε όλες τις βασικές μετρήσεις επιδόσεων, στοιχείο στο οποίο συντελεί και η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Όμως οι αριθμοί από μόνοι τους δεν περιγράφουν όλο το εύρος της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το πρωτότυπο, χάρη και στην εφαρμογή μιας σειράς καινοτόμων ιδεών όπως:

Μετάδοση eRupt
Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η Dodge εξέλιξε ένα σύστημα μετάδοσης πολλών σχέσεων, η επιλογή των οποίων γίνεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο. Έτσι η αλλαγή των σχέσεων γίνεται αισθητή από τους επιβάτες και τους «κολλά» βίαια στα καθίσματα τους κατά την επιτάχυνση, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από ένα Dodge. Επιπλέον το Charger Daytona SRT Concept διαθέτει και τη λειτουργία PowerShot, η οποία ενεργοποιείται από ένα κουπί στο τιμόνι και προσφέρει ακόμα υψηλότερη ισχύ για μερικά δευτερόλεπτα. 

Εξαγωγή Fratzonic
Τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντυπωσιάζουν με την ησυχία που κινούνται. Ταιριάζει όμως αυτό με ένα Dodge. Δεν ταιριάζει.
Ωστόσο λύση βρέθηκε. Το Charger Daytona SRT Concept μπορεί να «φωνάζει» την ισχύ του με ένταση έως και 126 dB, όσο δηλαδή και το SRT Hellcat. Ο ήχος παράγεται από το νέο πατενταρισμένο σύστημα εξαγωγής “Fratzonic Chambered Exhaust system”. Πράγματι, η Dodge τοποθέτησε «εξάτμιση» σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ειδικό θάλαμο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η λειτουργία της «εξάτμισης» ταιριάζει απόλυτα με τις αλλαγές σχέσεων που προσφέρει η μετάδοση eRupt.

Τα παραπάνω συστήματα είναι παραμετροποίησιμα και μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας που έχει στη διάθεση του ο οδηγός: Auto, Sport, Track και Drag. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η απόλαυση και η μέγιστη απόδοση σε κάθε διαδρομή, όπως εκφράζει με κάθε τρόπο το πρωτότυπο Dodge Charger Daytona SRT.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2022, 10:30