Του Γιώργου Παλληκάρη

Ο Φερνάντο Αλόνσο τιμωρήθηκε με ποινή μετά τον αγώνα – η οποία μετατράπηκε σε 20 δευτερόλεπτα που προστίθενται στον τελικό του χρόνο – για αυτό που οι αγωνοδίκες έκριναν ως “δυνητικά επικίνδυνη” οδήγηση πριν από τη συντριβή του Τζορτζ Ράσελ στον σημερινό τελευταίο γύρο. Δεν υπήρξε καμία επαφή μεταξύ των δύο, οπότε ποια ήταν η ιστορία πίσω από την ποινή; Ας εμβαθύνουμε για να την αναλύσουμε…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καθώς το Γκραν Πρι της Αυστραλίας των 58 γύρων έμπαινε στην τελική του φάση, ο Russell έκανε ένα καθυστερημένο pit stop στον 46ο γύρο για να βάλει καινούργια ελαστικά. Αυτό του επέτρεψε να αρχίσει να μειώνει τη διαφορά από τον Alonso που βρισκόταν στην 6η θέση.

Η Mercedes συνέχισε να μειώνει τη διαφορά στους γύρους που ακολούθησαν και λίγο πριν το τέλος, μπόρεσε να πλησιάσει περισσότερο, αλλά δεν μπόρεσε να βρει τρόπο να περάσει τον Alonso.

Στο γύρο 57, ο Russell ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Alonso καθώς πλησίαζαν στη στροφή 6. Αφού πλησίασε τη φαινομενικά πιο αργή Aston Martin, ο Russell έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και χτύπησε στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα η βαριά κατεστραμμένη W15 του να καταλήξει στο πλάι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά τον αγώνα, επιβεβαιώθηκε ότι τόσο ο Russell όσο και ο Alonso είχαν κληθεί στους αγωνοδίκες για το περιστατικό, με τον Alonso να δέχεται στη συνέχεια την προαναφερθείσα ποινή χρόνου μαζί με αφαίρεση τριών βαθμών.

Ο Russell δήλωσε ότι “ο ελιγμός του Alonso ήταν ακανόνιστος, τον αιφνιδίασε και τον έκανε να κλείσει την απόσταση ασυνήθιστα γρήγορα, και με την προκύπτουσα χαμηλότερη κάθετη δύναμη στην κορυφή της στροφής, έχασε τον έλεγχο και συνετρίβη στην έξοδο της “.

Οι αγωνοδίκες συνέχισαν αναφέροντας ότι η τηλεμετρία έδειξε ότι ο Alonso ανέβηκε “ελαφρώς περισσότερο από 100 μέτρα νωρίτερα από ό,τι είχε ποτέ μπει σε αυτή τη στροφή κατά τη διάρκεια του αγώνα”, καθώς και ότι φρέναρε “πολύ ελαφρά σε ένα σημείο που δεν φρέναρε συνήθως ” πριν κατεβάσει ταχύτητα σε διαφορετικό σημείο από το συνηθισμένο. Στη συνέχεια ανέβασε ξανά ταχύτητα και επιτάχυνε προς τη στροφή. Ο Alonso εξήγησε ότι το σχέδιό του ήταν να επιβραδύνει νωρίτερα, αλλά το είχε κάνει “ελαφρώς λάθος” και “έπρεπε να κάνει επιπλέον βήματα για να ανεβάσει ξανά ταχύτητα”, αλλά οι αγωνοδίκες είπαν ότι αυτός ο ελιγμός “δημιούργησε μια σημαντική και ασυνήθιστη ταχύτητα σύγκλισης μεταξύ των μονοθεσίων”.

Οι αγωνοδίκες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν είχαν “επαρκείς πληροφορίες για να καθορίσουν αν ο ελιγμός του Αλόνσο είχε σκοπό να προκαλέσει προβλήματα στον Ράσελ ή αν, όπως δήλωσε ο ίδιος στους αγωνοδίκες, απλώς προσπαθούσε να πάρει μια καλύτερη έξοδο”, αλλά ότι, “όποια κι αν ήταν η πρόθεσή του”, οδήγησε με τρόπο που ήταν “δυνητικά επικίνδυνος”, δεδομένης της υψηλής ταχύτητας του συγκεκριμένου σημείου της πίστας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης