Του Γιώργου Παλληκάρη

Πώς να μην έχει το πιο φανατικό κοινό η Formula 1 όταν προσφέρει θέαμα σαν το σημερινό. Στην δεύτερη πιο γρήγορη πίστα εντός πόλης στο καλεντάρι, ο Max Verstappen κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση, ίσως πιο εύκολα από ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν δούμε τί ακριβώς έγινε στον αγώνα, ας πούμε δυο λόγια για την πίστα καθώς θεωρείται (και φυσικά είναι) από τις πιο εντυπωσιακές. Ο αγώνας στο Baku γίνεται εντός πόλης όπως στο Monaco, με τη διαφορά ότι οι ταχύτητες στο Azerbaijan είναι μεγάλες με τη συνολική απόσταση να είναι 6.003μ. και θα γίνουν συνολικά 51 γύροι. Οι πιλότοι της F1 καλύπτουν συνολικά 306.049 km ενώ η πίστα συνδυάζει γρήγορες ευθείες με μερικά πολύ στενά και τεχνικά κομμάτια ειδικά γύρω από την διάσημη στροφή 9 στο κέντρο της παλιάς πόλης. 

Τα φώτα έσβησαν και οι οδηγοί ξεκίνησαν με τον Leclerc πρώτο, τον Perez δεύτερο και τον Max Verstappen (περσινό παγκόσμιο πρωταθλητή) τρίτο. Αξίζει να θυμίσουμε πως στο προηγούμενο Grand Prix του Μονακό, η Ferrari «αυτοκτόνησε» με τον Perez της Red Bull να παίρνει τη νίκη και να αποδεικνύει πως δεν είναι το δεύτερο όνομα της ομάδας, αλλά ισάξιο με τον Max.

Στην πρώτη κιόλας στροφή ο Perez κατάφερε να πάρει την πρωτιά από τον Leclerc o οποίος είχε το νου του στον Verstappen και έχασε για λίγο τα φρένα. Αυτή η στιγμιαία απροσεξία ήταν αρκετή για να χάσει την θέση του και να μείνει δεύτερος.  Δεν υπήρξε κάποια επαφή ανάμεσα στα μονοθέσια, με τους οδηγούς της Red Bull να ακολουθούν φοβερά επιθετική στρατηγική (κάτι που είχαν δηλώσει από πριν στο team radio).
Ο αέρας έχει κοπάσει σε μεγάλο βαθμό και η θερμοκρασία της ασφάλτου είναι στους 47 βαθμούς Κελσίου, ενώ όσο περνάνε οι γύροι θα πέφτει και ο ήλιος σταδιακά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν υπήρξαν πολλές κερδισμένες θέσεις κατά την εκκίνηση με τους περισσότερους πιλότους να κρατούν τη θέση τους. Ήδη στον 6ο γύρο ο Max Verstappen προσπαθεί στην τεράστια ευθεία να πλησιάσει τον Leclerc την ώρα που ο Sainz δυσκολεύεται να ακολουθήσει τον τρίτο Verstappen με τη διαφορά να μεγαλώνει συνεχώς.

Στον 9ο γύρο ο Carlos Sainz δυστυχώς θα βγει εκτός πίστας (ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει στις μπαριέρες) λόγω μηχανικού προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτόματα βγαίνει το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Leclerc μπαίνει στα Pits για αλλαγή ελαστικών. Την ίδια τακτική ακολουθούν και οι υπόλοιποι οδηγοί. Ατυχία για τον Ισπανό πιλότο που σε ένα ακόμα Grand Prix δεν αποδίδει τα μέγιστα, χωρίς να φταίει ο ίδιος.

Ο αγώνας επανέρχεται σε φυσιολογικό ρυθμό πολύ γρήγορα με τον Vettel στον 13ο γύρο να χάνει για λίγο τα φρένα και να βγαίνει σε ελεγχόμενο σημείο της πίστας εκτός. Γύρισε το μονοθέσιο του με απίθανο τρόπο και επέστρεψε στη μάχη, έχοντας χάσει 2 θέσεις.

Πλέον στον 15ο γύρο ο Max Verstappen θα περάσει τον πρωτοπόρο Perez και θα πάρει την πρώτη θέση, αφήνοντας τον ομόσταυλο του δεύτερο και τον Leclerc τρίτο. Παράλληλα τα πλάνα από τα κράνη, δείχνουν τον απίστευτο δελφινισμό (τρέμουλο) που δέχονται τα μονοθέσια από την επαφή τους με τον δρόμο.

Ο George Russell της Mercedes για έναν ακόμα αγώνα είναι εξαιρετικός όντας στην τέταρτη θέση (19ος γύρος) δείχνοντας πως είναι το επόμενο μεγάλο όνομα της Mercedes. Τόσο η Red Bull όσο και η Ferrari πραγματοποιούν εξαιρετικά αργά pit stops σήμερα χάνοντας αρκετό πολύτιμο χρόνο από τους οδηγούς τους. Στον 20ο γύρο ο Verstappen θα μπει για αλλαγή ελαστικών και ο Charles Leclerc περνάει και πάλι πρώτος, όμως μετά από ελάχιστα μέτρα, έντονοι καπνοί βγαίνουν από το μονοθέσιο του.

Δυστυχώς ο Leclerc εγκατέλειψε, και η Ferrari πλέον δεν διαθέτει μονοθέσιο στον αγώνα…Ένας ακόμα αγώνας που θα θέλει να ξεχάσει η ομάδα σύντομα.

Πλέον η Red Bull έχει πολύ εύκολο έργο, ενώ η ατυχία χτύπησε και την πόρτα του Zhou καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και αυτός για μηχανικό πρόβλημα, ενώ πραγματοποιούσε έναν από τους καλύτερους αγώνες στη καριέρα του. Μάλιστα όταν τον ενημέρωσαν ότι πρέπει να βγει, ρώτησε εάν του κάνανε πλάκα…

Αποχωρήσεων συνέχεια με τον Kevin Magnussen να σταματάει και αυτός τον αγώνα για μηχανικό πρόβλημα. Να αναφέρουμε πως και οι 4 οδηγοί που εγκατέλειψαν, όλοι «φορούν» κινητήρα Ferrari.Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 34ο γύρο δίνει την δυνατότητα στους οδηγούς να αλλάξουν ελαστικά «σπαταλώντας» 10 αντί για 19 δευτ. 

Η πίσω αεροτομή στο μονοθέσιο του Tsunoda αντιμετώπισε πρόβλημα ρωγμών, και οι μηχανικοί την κόλλησαν με ταινία, και ο πιλότος πλέον δεν έχει DRS για τους υπόλοιπους 11 γύρους.
Η Mercedes πραγματοποιεί ένα πολύ καλό αγώνα με τον George Russell στην τρίτη θέση και τον Hamilton να ακολουθεί στην 4η θέση, ο οποίος πραγματοποίησε τρομερές προσπεράσεις σήμερα. Μία Mercedes που έχει βελτιωθεί σε τεράστιο βαθμό από την αρχή του πρωταθλήματος, ειδικά λόγω του δελφινισμού.

Χαρακτηριστικό είναι πως πολύ πριν τελειώσει ο αγώνας, μηχανικοί και μονοθέσια της Ferrari έχουν αποχωρήσει από το χώρο των pits με την απογοήτευση στα βλέμματα τους είναι έκδηλη. Παράλληλα στον 47ο γύρο και ο Stroll εγκαταλείπει, ανεβάζοντας τον αριθμό των μονοθεσίων που δεν τερμάτισαν στα 5!

Στους τελευταίους 4 γύρους δεν συνέβη κάποια αλλαγή και το Grand Prix στο Μπακού ολοκληρώνεται με: Την Red Bull να κάνει το 1-2 (Verstappen και Perez), την Mercedes να ακολουθεί στις θέσεις 3 και 4 (Russell και Hamilton) και τον Gasly να κλείνει την 5άδα.

Με διαφορά η πιο εύκολη νίκη του Verstappen μετά τις δύο εγκαταλείψεις της Ferrari.


 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης