Του Περικλή Χαλάτση

Φτάσαμε στον 8ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. Το «τσίρκο» μεταφέρθηκε στο πιο κοσμοπολίτικο σημείο της Ευρώπης. Από τη μια χλιδή των Αράβων στην άλλη χλιδή των ευρωπαίων. Τουλάχιστον εδώ οι ώρες του αγώνα αλλά και των δοκιμαστικών δεν θα μας ξενυχτήσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ερώτημα είναι αν το πρωτάθλημα της F1 θα αποκτήσει ενδιαφέρον. Γιατί αν συνεχιστεί το σερί των νικών του Max Verstappen θα χαθεί η κόντρα και η μάχη για τη νίκη. Ο Ολλανδός έχει 161 βαθμούς και ο δεύτερος που τον ακολουθεί είναι ο Charles Leclerc με 113 βαθμούς. Έχουν 48 βαθμούς διαφορά. Άλλο είναι να έχεις 5 η 7 βαθμούς διαφορά και να προσπαθείς να κερδίσεις τον παγκόσμιο τίτλο και άλλο να προηγείσαι 48 βαθμούς και μάλιστα χωρίς προσπάθεια.

Ας μην παραβλέπουμε τις δηλώσεις του Carlos Sainz. Ενώ στα ελεύθερα δοκιμαστικά στο τελευταίο Grand Prix στην Ίμολα η Ferrari εντυπωσίασε, στον αγώνα απογοήτευσε. Σήμερα η μόνη απειλή για την Red Bull είναι η McLaren. Και μετά η Ferrari. Φυσικά η Mercedes χάθηκε και δεν θυμίζει σε τίποτα τις καλές χρονιές που κυριαρχούσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Carlos Sainz το είπε ξεκάθαρα ειδικά για τον αγώνα της Κυριακής.  «Το πακέτο αναβαθμίσεών μας δεν είναι το σωστό για το Μονακό».

Σύμφωνα με τον Ισπανό, η Ferrari πρέπει να βελτιώσει πολύ την ταχύτητά της στον… έναν γύρο, δεδομένης της πίστας του Μόντε Κάρλο που παραδοσιακά δεν δίνει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις. Ο Ισπανός είπε: «Δεν περιμένω τίποτα… μεγάλο από εμάς. Η Farrari είναι περισσότερο για πίστες μεσαίας και υψηλής ταχύτητας, οπότε δεν περιμένω κάτι. Όλα έχουν να κάνουν με τις κατατακτήριες, οπότε θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι ο ρυθμός του αγώνα μας είναι δυνατός, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε τον ρυθμό μας στον έναν γύρο».

Για να δούμε πως θα εξελιχθούν οι ρυθμοί στα ανεπίσημα δοκιμαστικά αλλά και το Σάββατο στις κατατακτήριες. Θα είναι καθοριστικές για τον αγώνα της Κυριακής.

ο Grand Prix του Μονακό είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος της Formula 1 και φέτος φτάνει σε ένα εντυπωσιακό ορόσημο. Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πραγματοποιηθεί ο 70ος αγώνας που μετράει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών (από το 1950). Στην πραγματικότητα, υπήρξαν έντεκα αγώνες νωρίτερα, δέκα πριν την καθιέρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ως την κορυφαία κατηγορία αγώνων και ένας το 1952, όταν το Grand Prix διεξήχθη με σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα με καλυμμένες ρόδες.

Όπως συμβαίνει γενικά όταν χρησιμοποιούνται δημόσιοι δρόμοι, η διαδρομή έχει ιδιαίτερα λεία επιφάνεια, αφού είναι ανοικτή στην κυκλοφορία. Οπότε τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Στο Μονακό, τα ελαστικά υπόκεινται σε ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα στη διαδρομή των 3.337m είναι πολύ χαμηλή, με κάποιες στροφές να έχουν ταχύτητα διέλευσης μόλις 50 km/h, ενώ τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι μόλις στο 30% του γύρου. Ωστόσο, αυτό το χαμηλό επίπεδο πίεσης, εξισορροπείται  από το γεγονός ότι, με 78 γύρους αγώνα την Κυριακή ( οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να καλύψουν σε 78 γύρους 260.286 χλμ), κάθε φαινόμενο που μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών, εμφανίζεται πολύ πιο συχνά από συνήθως. Ειδικά όσον αφορά στα επίπεδα ενέργειας που αναπτύσσονται όπου απαιτείται ελκτική πρόσφυση. Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη σχετικά με τα ελαστικά, είναι η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά τις πρώτες δύο ημέρες του Grand Prix, θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα δυσάρεστο πρόβλημα.

Η επιλογή της Pirelli για τα σλικ ελαστικά στο Μονακό είναι οι πιο μαλακές διαθέσιμες γόμες της γκάμας: Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μεσαία γόμα και η C5 η μαλακή γόμα.

Σε μια διαδρομή όπου το περιθώριο λάθους είναι πρακτικά ανύπαρκτο, ένας παράγοντας που επηρεάζει το πόσο γρήγορα βελτιώνονται οι χρόνοι γύρων ενός οδηγού, είναι η αυτοπεποίθηση που αποκτά σταδιακά, ανεξάρτητα από το πόσο καλά γνωρίζει τη διαδρομή, ενόσω αντιμετωπίζει τις 19 στροφές και όλους τους άλλους κινδύνους, που αυτή εγκυμονεί.

Ο οδηγός πρέπει να πιέσει για να βρει τις καλύτερες γραμμές, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στα προστατευτικά, συχνά αγγίζοντάς τα, με το πλάι των ελαστικών. Η πρόκληση είναι να το πετύχει χωρίς να σπάσει τίποτα στο μονοθέσιο.

Οι προσπεράσεις είναι δύσκολες στο Μονακό. Και εκεί που μπορεί να γίνουν δεν υπάρχει ταχύτητα για να επιτευχθεί με ασφάλεια. Με χαμηλές ταχύτητες και σε αγώνα που γίνεται σε δημόσιο δρόμο, χάνεται η έννοια του γρήγορου αγώνα.

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο κρίσιμες, καθώς φέτος έχουμε δει πως η σειρά με την οποία τα μονοθέσια, παρατάσσονται στην εκκίνηση, κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε μια διαδρομή σαν αυτή, η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι σχεδόν αναπόφευκτη, τα στατιστικά του παρελθόντος, την τοποθετούν στο 77% κατά μέσο όρο, σχεδόν δύο φορές ανά αγώνα.

Παρόλα αυτά ο αγώνας πέρυσι κύλησε ομαλά χωρίς διακοπές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Υπάρχει ουσιαστικά μόνο μία επιλογή στρατηγικής και αυτή είναι η μια αλλαγή ελαστικών όσο πιο αργά γίνεται, για να επωφεληθεί κανείς από τυχόν παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χαμένο χρόνο στα πιτ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου στο λαμπερό και κοσμοπολίτικο Μονακό:

Παρασκευή 24 Μαΐου

14:30: Πρώτες ελεύθερες δοκιμές

18:00: Δεύτερες ελεύθερες δοκιμές

Σάββατο 25 Μαΐου

13:30: Τρίτες ελεύθερες δοκιμές

17:00 : Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή 26 Μαΐου

Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 16.00 και θα μεταδοθεί απευθείας από την ελεύθερη τηλεόραση του Ant1 αλλά και από τα συνδρομητικά κανάλια Ant1+ και F1 TV Pro

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης