Του Περικλή Χαλάτση
Στις τρείς τελευταίες ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας του τελευταίου αγώνα της χρονιάς κρίθηκε ο τίτλος του WRC.
Ο Sebastien Ogier με συνοδηγό τον Julien Ingrassia τερμάτισαν στην 1η θέση. Ο Γάλλος έκανε αγώνα τακτικής και δεν έπεσε στην παγίδα του συναγωνισμού με τον ομόσταυλό του. Κράτησε το ρυθμό που ήθελε και στο τέλος της τελευταίας ειδικής δήλωσε:
Στον αγώνα- Πρό τελευταία ειδική διαδρομή (SS Serraglio1)
Ο Elfyn Evans με συνοδηγό τον Scott Martin το πάλεψαν σκληρά μέχρι την καρό σημαία του τερματισμού. Ο Βρετανός ήλπιζε στο λάθος του Γάλλου για να ανέβει στο πρώτο σκαλί και να κερδίσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.Ο Γάλλος όμως αρκετά πιο έμπειρος κινήθηκε γρήγορα και έξυπνα. Από τη μια ήθελε τον τίτλο και από την άλλη ήθελε πρωτιά για να σημειώσει την 54η νίκη στην καριέρα του.
Η αγωνία στο κατακόρυφο. Ένα από τα δύο εργοστασιακά Yaris της TOYOTA GAZOO RACING WORLD RALLY TEAM θα ανέβαινε στο πρώτο σκαλί του βάθρου και ένα από τα δύο πληρώματα θα κέρδιζε τον Παγκόσμιο τίτλο.
Ο Kalle Rovanpera στην τελευταία ειδική και αφού πήρε την έγκριση της Toyota δεν έτρεξε για να πάρει χρόνο αλλά για να προσφέρει θέαμα στους χιλιάδες θεατές. Έτρεξε με χιονολάστιχα και σε δύο σημεία έκανε σκόπιμα δύο τετ α κε.
O Oliver Solberg (Hyundai) δεν έκανε καλό χρόνο γιατί του έσβησε δυο φορές ο κινητήρας.
Τον καλύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική έκανε ο Neuville.
Αναλυτικά οι χρόνοι της τελευταίας ειδικής διαδρομής ( SS16 Serraglio Wolf Power Stage):
Thierry Neuville (Hyundai) 10.04.04
Sebastien Ogier (Toyota) 10.07.03
Takamoto Katsuta (Toyota) 10.07.09
Elfyn Evans (Toyota) 10.08.00
Dani Sordo (Hyundai) 10.08.00
Adrien Fourmaux (Ford) 10.08.06
Teemy Suninen ( Hyundai) 10.11.00
Gus GreenSmith (Ford) 10.19.09
Jari Huttunen (Ford) 10.34.00
Nikolay Gryazin ( Skoda) 10.38.00
Oliver Solberg (Hyundai) 10.40.40
Kalle Rovanpera (Toyota) 10.44.05
Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κατέκτησε η Toyota με τα Yaris.
Aπό τo 2022 στο WRC θα ισχύουν νέοι κανονισμοί. Τα αγωνιστικά εισέρχονται και επίσημα στην υβριδική τεχνολογία.Όλα τα εργοστασιακά αυτοκίνητα θα φέρουν ίδιο ηλεκτροκινητήρα 100 kW με στόχο να μειώσουν τους ρύπους καθώς θα κινούνται «ηλεκτρικά» από την αφετηρία προς τις Ειδικές Διαδρομές, προς το service park και τον τερματισμός. Μόνο στον αγώνα θα χρησιμοποιούν τους κινητήρες που ξέρουμε.
