Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν γραφτεί πάρα πολλά σχετικά με την απόσυρση, τις επιδοτήσεις και τα κίνητρα που θα δώσει το Κράτος για αγορά ηλεκτρικών και όχι μόνο, οχημάτων.

Ωστόσο τα πάντα θα γίνουν γνωστά και με κάθε λεπτομέρεια την ερχόμενη Παρασκευή 5 Ιουνίου, καθώς ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρουσιάσει το σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Το κέρδος της απόσυρσης θα είναι στα 1.000 ευρώ για ιδιώτες και στα 2.500 για επαγγελματίες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκπτώσεις από… 4.500 ευρώ

Μετά την παρουσίαση του Πρωθυπουργού που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι Υπουργοί Υποδομών & Μεταφορών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας κκ. Κώστας Καραμανλής Η τελική οριστικοποίηση του προγράμματος θα γίνει την Πέμπτη και την Παρασκευή θα ανακοινωθείκαι Κωστής Χατζηδάκης θα παρουσιάσουν αναλυτικότερα το σχέδιο και τα κίνητρα που θα δοθούν.

Το zougla.gr αποκαλύπτει τι θα ανακοινωθεί και ποιο θα είναι τελικά το κέρδος για τους καταναλωτές (ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί, κάτι που θα γίνει αύριο).

Όσα ακούμε περί απόσυρσης και κινήτρων αφορούν αποκλειστικά και μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα. Το σχέδιο που υπάρχει έχει ως εξής: Έκπτωση τουλάχιστον 4.500 ευρώ στην περίπτωση αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για οχήματα που δεν υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων). Από εκεί και πέρα αν ο αγοραστής αποσύρει κάποιο παλιό αυτοκίνητο θα έχει επιπλέον έκπτωση 1.000 ευρώ. Επίσης η επιδότηση αφορά ακόμα και στην αγορά οικιακού φορτιστή που θα φτάνει τα 500 ευρώ. Στο… δια ταύτα το μέγιστο κέρδος θα είναι τουλάχιστον 6.000 ευρώ.

Όσοι θελήσουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχουν τουλάχιστον έως 6.000 ευρώ έκπτωση με απόσυρση και οικιακό φορτιστή (στη φωτό το Peugeot e-208)

Τι θα ισχύσει για επαγγελματίες

Το καθεστώς απόσυρσης και αγοράς ηλεκτρικού οχήματος θα είναι διαφορετικό για τους επαγγελματίες, καθώς η μέγιστη έκπτωση θα φτάνει τα 10.000 ευρώ. Το ποσό αυτό «σπάει» σε δύο μέρη, δηλαδή 7.500 ευρώ έκπτωση με κάθε αγορά ηλεκτρικού οχήματος και 2.500 ευρώ στην περίπτωση που υπάρξει και απόσυρση.

Τι θα ισχύσει για τα υβριδικά

Για τα υβριδικά οχήματα (mild hybrid και hybrid) δεν θα υπάρξουν κίνητρα παρά μόνο για τα λεγόμενα plug in hybrid, δηλαδή αυτά που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και φορτίζουν από πρίζα. Γι’ αυτά τα οχήματα το κέρδος θα αφορά κυρίως σε φοροαπαλλαγές ενώ θα ισχύει μόνο για όσα εκπέμπουν κάτω από 50 γραμμάρια CO2 στο χλμ.  

Εθνικό σχέδιο για το περιβάλλον

Όλα τα παραπάνω έχουν να κάνουν με το Εθνικό σχέδιο για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Ελλάδα ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών ρύπων, που αν δεν ακολουθήσει θα πρέπει να καταβάλει πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που γίνεται π.χ. με τις ανεξέλεγκτες χωματερές.

Ήδη στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων...

Χρήματα από κοινοτικά κονδύλια

Να σημειώσουμε πως οι επιδοτήσεις δε θα επιβαρύνουν τον φορολογούμενο πολίτη αλλά θα δοθούν από κοινοτικά προγράμματα που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και από την εξοικονόμηση προστίμων που αφορούν στη ρύπανση.

Αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώνεις την Παρασκευή…

 

Αυτή τη χρονική στιγμή κυκλοφορούν στην Ελλάδα σχεδόν δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (στη φωτό το MINI Coope SE)

 

Με δύο λόγια….

  • Το κέρδος της απόσυρσης θα είναι 1.000 ευρώ (και θα αφορά αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου)
  • Η έκπτωση για αγορά ηλεκτρικού από ιδιώτες θα είναι τουλάχιστον 4.500 ευρώ
  • Τα υβριδικά δεν θα επωφεληθούν του μέτρου…
  • Τα plug in hybrid θα έχουν κέρδος που αφορά σε φοροελαφρύνσεις κ.λπ.
  • Το κέρδος για τους οδηγούς ταξί θα είναι σα 10.000 ευρώ (7.500 από αγορά και 2.500 από απόσυρση)
  • Τα χρήματα θα βρεθούν από ευρωπαϊκά κονδύλια

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης