Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

       


Ένα θέμα που απασχολεί πολύ όλον τον πλανήτη και τις Κυβερνήσεις είναι η αύξηση των εκπομπών ρύπων CO2, που εκπέμπουν τα οχήματα.

Τα τελευταία χρόνια ο μέσος όρος CO2 από τα οχήματα που ταξινομούνται έχει πέσει αισθητά (από 159,1 το 2007 στα 118,1 το 2017), ωστόσο από πέρυσι η τάση δείχνει να είναι ανοδική γεγονός που οφείλεται στην μείωση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αλλά και στην αύξηση των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

 

Πού οφείλεται η αύξηση

Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, o συνολικός μέσος όρος εκπομπών CO2 στην Ευρώπη αυξήθηκε Η ζήτηση για diesel μειώθηκε κατά 18% το 2018 και αυτό αύξησε τις εκπομπές ρύπων…κατά 2.4 γρ./χλμ στα 120.5 γρ./χλμ το 2018, που είναι και υψηλότερος μέσος όρος τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Η κύρια αιτία της αύξησης των εκπομπών την περυσινή χρονιά μπορεί να αποδοθεί στην επιβράδυνση της ζήτησης για diesel καθώς ο μέσος όρος εκπομπών για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα συνέχισε να είναι χαμηλότερος του αντίστοιχου των βενζινοκίνητων (3.2 γρ./χλμ).

 

 

Στην 5η θέση η Ελλάδα

Ωστόσο ένα πολύ αξιοσημείωτο κομμάτι της έρευνας που πραγματοποίησε η JATO Dynamics αφορά στην Η εικόνα θα γίνει ακόμα… χειρότερη όταν οι μετρήσεις θα γίνονται με τα νέα πρότυπαΕλλάδα η οποία βρίσκεται στις υψηλότερες θέσεις ‘καθαρών’ οχημάτων στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα καταλαμβάνει την 5η θέση και βρίσκεται πίσω από τις χώρες, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ολλανδία και Δανία.

Παρ’ όλα αυτά ο μέσος όρος ρύπων αυξήθηκε κατά 2,8 γρ./χλμ. και συγκεκριμένα στα 111,4 γρ./χλμ. Και στην περίπτωση της Ελλάδας η αύξηση αυτή οφείλεται στην μείωση πωλήσεων των ντιζελοκινητήρων και στην αύξηση των SUV.