Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει να «ζεσταθεί» μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί σωστά. Αυτό Χρειάζεται να περάσει λίγος χρόνος μέχρι να «πιάσει» ο κινητήρας την επιθυμητή θερμοκρασία…απαιτεί χρόνο και το καταλαβαίνουμε ιδίως τώρα τον χειμώνα, που μαζί με τον κινητήρα αργεί να ζεσταθεί και η θέρμανση στο αυτοκίνητό μας.

Τι ισχύει, όμως, με την κατανάλωση του καυσίμου;

Μέχρι να πιάσει την ιδανική θερμοκρασία ο κινητήρας καταναλώνει περισσότερο καύσιμο ή όχι;


Είναι θέμα… ανάμειξης!
Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως, όταν ένας κινητήρας είναι κρύος, δεν γίνεται σωστή ανάμειξη του Ανεβαίνει η θερμοκρασία; Πέφτει η κατανάλωση…καυσίμου με τον αέρα μέσα στον θάλαμο καύσης.

Για αυτόν τον λόγο, με το που εκκινούμε τον κινητήρα γίνεται εμπλουτισμός με περισσότερο καύσιμο από όσο απαιτείται όταν έχει έρθει η σωστή θερμοκρασία.

Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία (μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα) τόσο μειώνεται η αναλογία καυσίμου – αέρος, οπότε πέφτει ταυτόχρονα και η κατανάλωση καυσίμου.

Μέχρι και +40%

Αξίζει να σημειώσουμε πως σε ένα καινούργιο τεχνολογικά αυτοκίνητο η αύξηση της κατανάλωσης Στα παλαιά αυτοκίνητα η κατανάλωση αυξάνεται πολύ περισσότερο μέχρι να «ζεσταθούν»μπορεί να φτάσει ακόμα και το 20%.

Αντίθετα σε ένα αυτοκίνητο παλαιότερης τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας μπορεί να είναι μέχρι και +40%. Το ίδιο ισχύει για κινητήρες βενζίνης αλλά και diesel.

Η αυξημένη κατανάλωση δεν αφορά μόνο στην κίνηση του αυτοκινήτου αλλά και όταν αυτό είναι στο ρελαντί…