Ο κλάδος που έχει χτυπηθεί… αλύπητα τα τελευταία χρόνια είναι αυτός που ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις, μειωμένες διελεύσεις στο service και φόροι χωρίς λογική. Μέσα σε όλο αυτό το αρνητικό κλίμα υπάρχουν και τα παρατράγουδα ή αλλιώς οι… επιπλέον χαριστικές βολές, άνευ λογικής και αιτίας.

Βασίζονται σε νόμο του 1953!!!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εποχής που ζούμε η σχεδόν απαγορευτική χρήση των πινακίδων ΔΟΚ (δοκιμαστικής οδήγησης) που έχουν στην διάθεσή τους οι έμποροι αυτοκινήτων. Οι εν λόγω πινακίδες, που το λέει και το όνομά τους, έχουν φτιαχτεί για συγκεκριμένη χρήση που όμως δεν μπορεί να γίνει, εξαιτίας νόμου του 1953 του Βασιλιά Παύλου!!!! Όσο και εάν ακούγεται απίστευτο είναι αληθινό καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από το «Autobusiness», οι έμποροι δεν μπορούν να κάνουν χρήση αυτών, σε αυτοκίνητα που έχουν κατατεθεί πινακίδες και αποτελούν το 99,9% των περιπτώσεων! Στην ουσία επιτρέπεται η κυκλοφορία των χιλιάδων ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, μόνο με πινακίδες “Μ” που δίνει τη δυνατότητα (με κόστος 4 ευρώ την ημέρα) να κυκλοφορεί κάποιος για δύο ημέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απάντηση του υπουργείου θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα στην αγορά…


Απαγορεύουν τη χρήση πινακίδων «ΔΟΚ»

Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) προς το υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τη χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ» που έχουν όλες οι εμπορίες αυτοκινήτων και τις χρησιμοποιούσαν στα αυτοκίνητα που είχαν στις εκθέσεις τους. Ωστόσο η απάντηση του υπουργείου ανατρέπει όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα καθώς ξεκάθαρα τους ενημερώνει πως απαγορεύεται η χρήση πινακίδων «ΔΟΚ» σε ενάριθμα αυτοκίνητα (που έχουν πινακίδες κυκλοφορίας) αλλά έχουν κατατεθεί με την αιτιολογία της «Προσωρινής Ακινησίας». Μάλιστα στην έγγραφη απάντηση του υπουργείου Οικονομικών αναγράφεται χαρακτηριστικά πως: «Η χορήγηση της δοκιμαστικής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων στις εν γένει επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων οχημάτων αφορά μεν στη δοκιμή αυτοκινήτων με σκοπό την πώληση αυτών, όχι όμως ενάριθμων, ευρισκομένων σε κατάσταση «φορολογικής ακινησίας», για τη δοκιμή των οποίων προβλέπεται ρητά η χορήγηση από τον προϊστάμενο της κατά περίπτωση αρμόδιας Δ.Ο.Υ., της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας «Μ» ισχύος μέχρι δύο συνεχόμενων ημερολογιακών ημερών το μήνα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδόν απαγορευτική είναι χρήση των πινακίδων «ΔΟΚ»… Άρα γιατί υπάρχουν; 


Από την εποχή του Βασιλιά Παύλου!!!
Μάλιστα στο έγγραφο απάντηση του υπουργείου Οικονομικών προς το ΣΕΕΑΕ μνομονεύεται και η διάταξη νόμου του 1953 που υπογράφει ο Βασιλεύς Παύλος (διάταξη 23 του νόμου 2367/1953) βάσει της οποίας οι κατασκευαστές, έμποροι και οι εν γένει αντιπρόσωποι πώλησης αυτοκινήτων οχημάτων δικαιούνται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για δοκιμή τα προς πώληση αυτοκίνητα αφού καταβάλλουν τα νόμιμα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Το θέμα αυτό έχει δημιουργήσει περεταίρω αναστάτωση στην αγορά με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να το φυσάνε και να μην κρυώνει. Ξεκάθαρα το κράτος δείχνει εμπάθεια στον κλάδο και δεν προσπαθεί με λύσεις απλές και άμεσες να λειτουργήσει μία αγορά που απασχολεί δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους. Άλλωστε είναι αδιανόητο το ίδιο το υπουργείο να βασίζεται σε νόμους του 1953 όταν στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν τότε ελάχιστα αυτοκίνητα.


Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης